Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Onko lintujen ruokinta rikos?  (Luettu 479 kertaa)

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
Onko lintujen ruokinta rikos?
« : 16.01.09 - klo:19:24 »

...tiedän tapauksen, asukas sai häädön lintusten ruokinnasta, jonka tosin hovi kumosi  [:-)]...miten tämä maalima on mennyt näin nurin-niskoin, lintuset/oravat ovat riesa monen mielestä...hyi h.....i, että mie voin olla vihainen [HOT]...mitä hemmetin pahaa luonnon eläimet muka ihmisille saa aikaan???...kysympä vain??
Kirjattu

Jarmo

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Onko lintujen ruokinta rikos?
« Vastaus #1 : 16.01.09 - klo:19:25 »

Jos kaupungin järjestys säännöt tai vastaavat kieltävät niin silloin [:-(] [:-(]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 16.01.09 - klo:19:26 »

Näin on asia.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 16.01.09 - klo:19:28 »

On se suuri "rikos"...minäkin sain aikanaan taloyhtiön isännöitsijältä kirjallisen varoituksen..kun ruokin lintuja...mutta
kova kovaa vastaan..ruokintapaikka on kaupungin maalla jonne on kaupungin ympäristöhoitajan lupa..siis varoitus
kumottiin ja isännöitsijä joutui kirjallisesti pyytämään minulta anteeksi...heheheh.. [:-)]
Oikeus voittaa joskus...jopa..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #4 : 16.01.09 - klo:19:33 »

Hyvä Telkkinen... [KIPPIS]... [:45]
Kirjattu

Kaitsu.

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
« Vastaus #5 : 16.01.09 - klo:19:34 »

Niin eihän lintujen ruokkiminen ole rikos, mutta sääntöjen rikkominen on, mikä siinä on niin ihmeellistä?

Ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä ne linnut eläisivät ruokimattakin.
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #6 : 16.01.09 - klo:19:35 »

Entä näin pakkasella??, mitä hyö ruokansa löytää???
Kirjattu

Kaitsu.

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pönttökamera
« Vastaus #7 : 16.01.09 - klo:19:43 »

Jostakin löysivät ennen kuin ihmiset tänne muuttivat. Tosin tehometätalous on huonontanut ruuansaantimahdollisuksia, se lienee totta.

En mitenkään tuomitse lintujen ruokkimista, harrastanhan sitä itsekin. Pitäisi kuitenkin suhteuttaa ruokkimisen merkitys todellisuuteen, siinä mennään usein metsään.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 16.01.09 - klo:19:46 »

Minä laitoin aikoinani tälläisen linkin oman taloyhtiöni isännöitsijälle....
http://arkisto.sll.fi/tiedotus/harr/RuokkisinkoTalvilintuja.html
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaitsu.

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pönttökamera
« Vastaus #9 : 16.01.09 - klo:20:06 »

Hyvin asiallinen teksti. Siinä on ajattelemisen aihetta myös taloyhtiöiden järjestyssääntöjen laatijoile. Sielläkin tarvittaisiin suhteellisuudentajua.

Ylilyötejä ovat lähinnä sellaiset ruuan viskomiset sinne tänne pitkin mäkiä. Varmaan jokainen koiran ulkoiluttaja on joutunut kampeamaan lemmikkinsä suusta kokonaisia leipiä yms, joita ulkoa löytyy. Helsingissä ruokitaan jopa kaneja, ikään kuin niistä ei olisi harmia jo ennestään. "Mutta kun ne ovat niin söpöjö..." Tässä sanomani varsinainen pointti.
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #10 : 17.01.09 - klo:11:21 »

On meillä ainakin mukavaa, saa syöttää ihan rauhassa, eikä kukaan puhu mitään.  :-)) :-))
Kirjattu

jyrsky

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 18.01.09 - klo:00:20 »

Lintujen tarkkailu ruokinnassa on samanlaista kuin tuleen tai veteen tuijottaminen, erittäin mieltä rauhoittavaa puuhaa, toisin kuin "häkkilintujen" ruokinta ja seuraaminen jota olen työurani tehnyt. Toki pitää muistaa ettei aiheuta häiriötä naapureille, monet ovat herkkänahkaisia pienillekin asioille joita pitävät häiritsevinä. Omakoti- ja rivitaloissa asuvat ovat tässä etuoikeutetussa asemassa mutta se suotakoon heille
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 18.01.09 - klo:01:00 »

Silloin aikoinani kuin asuin Espoossa niin syötimme Variksia koiranappuloilla noin 10 vuoden ajan ja niistä kasvoi valtavia kooltaan.

Varikset ovat todella fiksuja lintuja.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #13 : 18.01.09 - klo:08:58 »

Silloin aikoinani kuin asuin Espoossa niin syötimme Variksia koiranappuloilla noin 10 vuoden ajan ja niistä kasvoi valtavia kooltaan.

Olkoon varikset viksuja tai ei, en niitä syötä. Löytävät kyllä ruokansa. Enkä kyllä ymmärrä koirannnappuloilla syöttämistä. Enkä sitäkään jos näin syötettynä vielä kasvavat isommiksi kuin luonnon sapuskalla elävät, se on luonnotonta.

Pikkulintuja syötän omalla pihallani, kuten jokainen naapurinikin, siemenillä ja talilla.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 18.01.09 - klo:14:25 »

Olkoon varikset viksuja tai ei, en niitä syötä. Löytävät kyllä ruokansa. Enkä kyllä ymmärrä koirannnappuloilla syöttämistä. Enkä sitäkään jos näin syötettynä vielä kasvavat isommiksi kuin luonnon sapuskalla elävät, se on luonnotonta.

Pikkulintuja syötän omalla pihallani, kuten jokainen naapurinikin, siemenillä ja talilla.

Minä olen aina tykännyt isoista linnuista. Ja myös aina niitä ruokkinut. Minulla oli lapsuudessani muutama kesy varis ne oppivat todella nopeasti.

70-luvulla kuin asuin Tapiolassa mulla oli silloin kesy varis jonka päästin sitten luontoon.
Ja eräänä päivänä olin silloisen koirani kanssa lenkillä ja iso Rottwailer hyökkäsi koirani päälle ja raateli sen henkihieveriin.
Meitä seurasi aina lenkillä tämä kesytetty varis ja varis alkoi rääkkymään oikein kunnolla ja kohta taivas oli mustana siinä meidän yläpuolella lensi noin pari sataa varista jotka kaikki hyökkäsivät tämän Rottiksen päälle ja alkoivat nokittamaan sitä.
Rottiksen omistaja huusi kuin palosireeni kun hän pelästyi.
Tämä kesy varis ja meidän silloinen koira olivat parhaita ystäviä, he nukkuivat yhdessä ja söivät samasta kupista ruokaa. Se on ystävyyttä se. Että kyllä minä sen jälkeen olen aina kunnoittanut variksia.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.232 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.