Niin ja hyvää huomenta valkoisesta Järvenpäästä!
Pakkasta ehkä 5 astetta; oli ainakin silloin, kun herättiin! Aika selkeää.... eihän enää pitäisi tulla lisää lunta, eihän?
Aamukahvin jälkeen puhdistettiin ja täydennettiin lintujen ja oravien ruokinnat. Kuusen alaoksat piti myös puhdistaa, ettei naapurin kissalla ole siellä lymypaikkaa.
Pasi muuten joulukuun alkupuolella joutui karsimaan kuusesta alimmat oksat; sille riitti, kun se 4 kertaa aamutupakalla näki kissan sieppaavan linnun aina samasta kohtaa.
Nyt paikka on paljon turvallisempi ja kuusen alle on hyvä laittaa ruokaa maasta syöville, eli fasuille, mustiksille ja keltasirkuille. Ja kyllä oravatkin sieltä hakevat muonatäydennystä.
Illan hämärtyessä siellä käy kuulemma 2-3 rusakkoa syömässä
Ovat vissiin tällä viikolla keksineet paikan.
Pasi lähti töihin ja mä jumppasin lähes tunnin lumikolan kanssa pihalla. Onneksi Pasi oli putsannut puolet pihasta jo illalla, mutta yöllä on tullut lisää luntaa. On se jännä, miten tuo piha tuntuu surkean pieneltä, kun siihen pitää sovittaa vaikkapa 5-6 autoa, mutta lumihommia tehdessä se on liiankin iso. FIKSUT naapurit ovat rakentaneet etupihoilleen kahden auton katokset ja sitä kolattavaa pintaa ei ole paljoakaan. Ihan vähän kade!
Nyt muuten maistui toinen kahvikupillinen hyvältä
Kunhan auto sulaa, mä käyn hoitamassa viikonlopun ruokaostokset. Mä olen myötätunnolla ajatellut niitä, joilla ei ole lämmityspaikkaa ja jotka ovat tänä aamuna autonsa putsanneet. Ainakin mun auto oli ihan lohduttoman paksun lumi-jää-kuorrutuksen alla.
Ehkä siihen vaikutti se, kun tulin illalla lämpimällä autolla pihaan ja silloin satoi hyvin jäistä (-4-asteista) lunta. On tarttunut iloisesti "lämpimään" auton pintaan