Kaija tuo sinun Arabian voipyttys oli antikvariaatissa hinnoiteltu 85 € arvoiseksi, tieto 10 vuoden takaa, että pidäkkin se ehyenä tallessa.

Minun kotona äitillä oli samanlainen ja jossain vaiheessa sain nähdä
, että siinä oli sekoitettu maakia ... tuon jälkeen lienee päätynyt roskiin.
![Tosivihainen [:-//]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/8.gif)
Eipä silti, eräältä sukulaiselta sain samanlaisen, niin minullakin sitten on.

Omista kätköistäni löytyy Arabian posliininen keittiövaaka ( rompetorihinta 170 €), Arabian ruokakalusto, tinalusikoita, savottapomojen laskukoneita, vanhoja putkiradioita, mekaanisia kirjoituskoneita, verhoilijan ja suutarin työvälineet, luurankopuhelin, Arabian poslininen kahvimylly( antikvariaattihinta 100 €),uusi tietosanakirjasarja painettu paljon ennen sotia, ( antikvariaattihinta 1500€ ),,, en yhtäkkiä kaikkia muistakkaan. Mutta jos kiinnostusta on, niin laitan kuvia. Toivottavasti perikuntani osaa noita arvostaa, eikä laita niitä roskiin.
Antiikin kerääminen on taitolaji. Tämänpäivän tavaratkin muuttuu muutamanvuoden kuluttuya antiikiksi.
Videonauhurit, kaitafilmi- ja filmikamerat on jäämässä pois, samoin kelanauhurit ja mankat, nuppiviritteiset radiot ja levysoittimet, nämä on keräilytavaraa aivan pian.
70- luvulla autoilin Fiat 600:sella, nuokin on nyt keräilytavaraa.
Postimerkeille ja kolikoille on kerääjiä liiankin kanssa, että nuo olen jättänyt omistani pois. Hopeat ja tekstiilit ei ole minun alaa, että noista en ymmärrä mitään.
Samoin maalaiskama, peltokaluja, aitan saranoita, lukkoja ja kevosen länkiä näyttäs olevan tarjonnassa liiankin kanssa, nuo jätän toisten huoleksi.
Jos jostain tavarasta et ole ihan varma, heitä se vintin perälle ,,, vuodet muuttaa sen kullaksi.