Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille  (Luettu 1114 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« : 22.09.06 - klo:11:01 »

Poistin vahingossa aiemmin kirjoittamani kysymyksen.
Siis onko teillä hyviä ehdotuksia koirarodun valintaan."Kaupantäti"kyseli minulta (kun kerran olen koiraihminen)mikä olisi heille sopiva rotu,kun hänen kuusi vuotiaalle pojalle on iskenyt koirakuume.He eivät ,siis vanhemmat itse koirasta välitä "mut ku lapsi haluu".Rotu pitäisi olla sellainen jota ei tarvitse ulkoiluttaa eli ihan pikkupissalenkit riittää.Vanhemmat eivät halua aamulla herätä ja lähteä koiraa lenkittämään ennen töihin menoa.hmmm..Koira ei  saa haukkua,kun he inhoavat koiran haukuntaa.Ei saa tehdä sisälle tarpeitaan,eli pitäisi olla niin viisas heti heille tullessaan,että ymmärtää ulos pyytää ,ettei heidän uuden talon hienot parketit vain mene pilalle.Ja pärjää yksin kotona,kun he eivät halua koiraa uudessa tuliterässä autossakaan kuskata.Itse ehdotin pehmokoiraa ja sitäkin suurin säälittävin tuntein.En kertakaikkiaan osaa asettua tälläisten ihmisten osaan,joilla ei ole oikeastaan minkäänlaista käsitystä elävän lemmikin pidosta.Mitä se oikeasti on, muutakin kivan näköistä taluttaa koiraa....ja,että lapsi haluuuuu...ja todella rumasti en halunnut mielipidettäni laukaista..toki sekin onnistuu tarvittaessa...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #1 : 22.09.06 - klo:11:04 »

No huh, huh ... siis suosittelisin tosiaan sitä pehmokoiraa. Ei elävää koiraa tommoseen huusholliin voi antaa [HUH]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #2 : 22.09.06 - klo:11:08 »

Siis onko teillä hyviä ehdotuksia koirarodun valintaan."Kaupantäti"kyseli minulta (kun kerran olen koiraihminen)mikä olisi heille sopiva rotu,kun hänen kuusi vuotiaalle pojalle on iskenyt koirakuume.He eivät ,siis vanhemmat itse koirasta välitä "mut ku lapsi haluu".

Jos ei pehomokoira kelpaa, niin sitten posliinikoira. Niitä saa oikein isoja ja koimeitakin.

Yleensä vinkkaan ensimmäistä koiraa ottamassa oleville, että menisivät johonkin koirankoulutusjuttuun mukaan. Tässä tapauksessa tuli mieleen ennemminkin vanhemmuuden peruskurssi. Ei koiraa saa hommata pienen lapsen vastuulle. Kyllä se koiran pitäminen on ihan koko perheen juttu ja kaikkien sitä pitää haluta. Vastuu on aikuisilla, niin koirasta kuin lapsestakin.

(Muokkasin kun hätäilin vähän ja kirjoitin epäselvästi)
« Viimeksi muokattu: 22.09.06 - klo:11:27 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

JVu

  • Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 96
    • ponttokamera.com
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #3 : 22.09.06 - klo:11:10 »

ja o olemassa kaikkii muovikoirii, patterikoirii yms...  oikiaa ja elävää ei kannata hankkia noilla periaatteilla...  [NUT]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #4 : 22.09.06 - klo:11:27 »

Lapsille sopiva koira löytyy esim. täältä http://www.t3-group.net/papado/index.php?p=productsMore&iProduct=361

Meillä on 5-vuotias menestyksekkäästi hoitanut moista jo vuoden. Ihan mukava otus  [:-)]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Piipero

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 479
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #5 : 22.09.06 - klo:11:38 »

Minä en kai ole koiraihminen, vaikka koirista tykkäänkin kovasti, mutta meillähän
on noita naukujia niin ei kai sitten lasketa koiraihmiseksi.
Mutta tuommoisille ihmisille  täytyy varmaan sanoa suoraan mutta nätisti että ottakaa
virtuaalilemmikki tai pehmolelu.

Voi että, aina noita ihmisiä löytyy mitkä ottaa eläimen hetken mielijohteesta ja sitten
on ongelmakoiria ja kesäkissoja [:-//]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #6 : 22.09.06 - klo:11:40 »

Kun kuusivuotias "haluu", ei ole riittävä peruste elävän lemmikin hankkimiseen. Lapsi kasvaa, mutta koira on lapsi koko ikänsä. Kuusivuotiaallekin voi sanoa, että kaikkea ei voi saada. Tuollaiset kuumeet menevät ohi, ja kuka sitten pitää koirasta huolen?

Kerran kesällä näin, kuinka pikku tyttö, ei varmaan kymmentä vuotta vanhempi, ulkoilutti pientä (onneksi pientä!) koiraa. Se innoissaan hyppi ja pomppi tytön ympärillä ja pyrki lähestulkoon syliin. Tyttö potkaisi (!) koiraa hermostuksissaan, kun ei pystynyt hallitsemaan sitä. Sanoin hänelle, aivan kauniisti, ettei tuollaista saa tehdä, ei se sitä ymmärrä. Tyttönen katsoi minua aika ihmeissään. Mutta eipä sitten enää potkinut, ainakaan minun nähteni. Tuskin kotona kuitenkaan on kertonut, mitä teki.  [:-I] [:-/]

Joten lapsen vastuulle ei kannata koiraa antaa, pehmokoira olisi tässä tapauksessa varmaan paras hankinta.

Kirjattu

Välskäri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 167
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #7 : 22.09.06 - klo:11:52 »

On olemassa yksi rotu, joka sopii erinomaisesti kyseiseen tarpeeseen. Luonteeltaan kiltti, ei aiheuta allergisia reaktioita ja kesäkissan tavoin sen voi hylätä tai.... Sen nimi on hotdog. Anteeksi Arvo se viittaus kesäkissaan.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #8 : 22.09.06 - klo:12:17 »


 No voihan. . . .  :-O . Onko tosiaan noin ajattelemattomia ihmisiä olemassa.
 Ei koira , eikä mikään muukaan eläin ole mikään lelu.
Missään tapauksessa tuollaisilla ehdoilla EI pidä mennä ottamaan MITÄÄN eläintä.
   Toivottavasti saat perheen ruotuun!
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #9 : 22.09.06 - klo:13:41 »

En varmaankaan itse pystyisi kovin kauniisti sanomaan: EI KOIRAA.
Sanoisin tiukasti ja voipa olla, että rumastikin. Kertoisin vanhempien vastuusta ja myös siitä, että lapselle ei koiraa voi missään nimessä ottaa. Lapsi ei siitä vastuuta pysty kantamaan.
Huh, kun tulinkin vihaiseksi, kaikenlaisia ihmisiä  [:-//]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #10 : 22.09.06 - klo:14:32 »

Jos hankki koiran, niin sitä pitää mun mielestä haluta koko perhe! Jos yks vaan tahtoo, niin ei tuu mitään! Jos tolle pojalle ostaa koiran, niin kohta voi olla, että mää haluunki kissan!  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #11 : 22.09.06 - klo:15:04 »

Ei missään tapauksessa siihen huusholliin mitään elävää lemmikkiä....
Kirjattu

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #12 : 22.09.06 - klo:15:22 »

Leikkikoiraa ehdotan tälle perheelle! Ei muka tykkää haukkuvasta koirasta! Eihän koiraa, joka ei hauku, olekaan! [:-//] [:-//] [:-//]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #13 : 22.09.06 - klo:16:01 »

Ei taitaisi olla oikeaa elävää sopivaa koiraa jos noin vaikeita vaatimuksia on... vaikeampaa onkin osata se kauniisti kertoa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 713
  • Lahti
Vs: otetaas uusiks kysymys koiraihmisille
« Vastaus #14 : 22.09.06 - klo:16:22 »

Hodari oli loistava ehdotus....Juu kyllä meinaan ottaa asian vielä puheeksi kyseisen tädin kanssa ja kertoa kaikki realiteetit koiran pidosta "kauhukuvia" myöten...siis jopa liioitellen.En voi käsittää,miksi lasten pitäisi saada kaikki mitä haluuuu.En ole ikinä ymmärtänyt sitä,että lapset ovat perheissä niitä,jotka tälläisistä asioista tavallaan päättävät.Vanhempien tehtäväksi jää sen toteutus,että lapsi on sen jälkeen tyytyväinen heihin.Sitten kun koira/kissa otetaan,niin hetken päästä koirat puree ja kissat raapii,niin allergian takia luovutaan  heistä.Haetaan uutta kotia..ja surullisimmissa tapauksissa eläimet lopetetaan,ennenkuin elämä on edes alkuun kunnolla päässytkään.
Nyt vielä kun itse olen herkimmilläni oman vanhan rakkaan koirani kuoleman takia,entistä nopeammin nousee karvat pystyyn ja ärsytyskynnys on aikas matalalla.No kyllähän nämäkin varmaan koiran ottavat ja joku vielä sen heille myykin....valitettavasti.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.154 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.