Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Juotko maitoa?

Kyllä, päivittäin
- 20 (47.6%)
Silloin tällöin
- 7 (16.7%)
Harvoin
- 4 (9.5%)
En koskaan
- 11 (26.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 37


Kirjoittaja Aihe: MAITO -gallup  (Luettu 2639 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #60 : 09.02.09 - klo:19:21 »

Meikä ei tykänny maidosta edes pikkupikkulapsena. Muistan vieläkin, kun äiti yritti tuputtaa maitovelliä, eikä onnistunut, olin ehkä n. 3 v. Äitee oli vähän "epätoivoinen" kakaransa kanssa, kun olin ainoo tuntemansa lapsi, joka ei syö puuroja eikä maitovelliä... [:-I] (hän on ammatiltaan lastenhoitaja, oli töissä siis lastentarhassa).

Enkä syö vieläkään... [:-I]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #61 : 09.02.09 - klo:19:28 »

Maalaismuksuna olen joutunut maitoa juomaan, vaan en koskaan tykännyt. Onneksi meijeriltä sai tilata "paluupostissa" piimää ja juustoa. Molemmat ovat maistuneet jo silloin, jogurtista nyt ei minun lapsuudessani ollut kuultukaan.  [:-I]
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #62 : 09.02.09 - klo:19:37 »

Meidän 4.v poika on aina ollut kova juomaan maitoa,yhtään korvatulehdusta ei ole koskaan ollut. [:-I]

Kyllä meidän ihmisten elimistöön joutuu tahallisesti tai tahattomasti paljon kamalampiakin myrkkyjä kuin maito.
Esim,tupakka,alkoholi,ruokien lisäaineet,kaikenmaailman kemikaalit vaatteissa ja kosmetiikassa,jotka kerääntyvät elimistöön.
Saasteet ym,ym
Paljon enemmän olisin huolissani niistä kuin jostain maidosta.

Meenkin tästä lämmittämään ison lasillisen maitoa niin saan hyvin unenpäästä kiinni. :-))
« Viimeksi muokattu: 09.02.09 - klo:19:41 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Ukki

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 228
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #63 : 09.02.09 - klo:20:10 »

Minulla on käsitys, että nyt on allergiat tulleet osittain  näiden juttujen vuoksi. Eihän niitä ennen tietenkään tajuttukaan, mutta kyllä kai ne ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet.
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #64 : 09.02.09 - klo:20:12 »

Muuten oletteko siitä tietoisia että lasten korvatulehdukset johtuvat siitä kun lapset juovat lehmänmaitoa,tämä asia on tieteellisesti todistettu ja tutkittu.

Ooohoh ja vielä tieteellisesti todistettu ja tutkittu  :-O :-O

Lapsena en mitään muuta maitoa juonutkaan kuin lehmänmaitoa, eikä minulla ole koskaan vielä korvatulehduksia ollut  [:-)]
ja lehmänmaitoahan minä nytkin juon  [:-P]  se on vain pastöroitu ensin ja se ostetaan kaupasta ...



Kirjattu

Ukki

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 228
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #65 : 09.02.09 - klo:20:17 »

Minulla taas on oltava kova jano, jos kaupan pilsneri menee alas.
Johtuu kokemuksestani nuorena urheilukentällä helteisenä kesäpäivänä. Muut juomat olivat loppuneet, ja oli kova jano, mutta sain rokotuksen ko. juomia vastaan iäksi.
Kirjattu

Ukki

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 228
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #66 : 09.02.09 - klo:20:27 »

Ei minullakaan toistaiseksi korvatulehduksia, kurkkukipuja kyllä kouluaikaan useinkin. Eikä silloin ollut antibiootteja. Pari viikkoa kovaa kuumetta ja hourimista. Jäniksiä yms. epätodellista.
Ei sitä kymmenien kilometrien päähän lääkäriin turhanpäiten.
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #67 : 09.02.09 - klo:20:30 »

Minä join n. 20 vuotiaaksi omien lehmien maitoa,mutta meillä laitettiin maito yöksi kylmään "nousemaan" ja aamullla kuorittiin kerma pois joka käytettiin ruokiin tms. Pystyi juomaan,kun oli otettu liika rasva pois,eikä ollut meilläkään korvatulehduksia.

Minulla taas on oltava kova jano, jos kaupan pilsneri menee alas.
Johtuu kokemuksestani nuorena urheilukentällä helteisenä kesäpäivänä. Muut juomat olivat loppuneet, ja oli kova jano, mutta sain rokotuksen ko. juomia vastaan iäksi.

Mä taas ällöän kokista,kun kerran janoon piti juoda lämmintä vaahtoista kokista. 
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 861
  • ***Keiju***
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #68 : 09.02.09 - klo:20:53 »

En juo maitoa koskaan.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #69 : 09.02.09 - klo:21:18 »

Oletteko koskaan miettineet sellaista asiaa kuin että kauanko aikaa siihen menee kunnes lehmänmaito on kaupanhyllyssä, kun se on lähettetty maatilalta meijeriin, meneekö siinä pari päivää vai pari viikkoa.

Ulkomailla ihmiset nauraisivat teille jos te menisitte johonkin ravintolaan ja tilaisitte lasillisen lehmänmaitoa ruoka juomaksi.

Lopetin lehmän maidon juonnin 38 vuotta sitten, ja sen jälkeen minulla ei ole ollut yhtään anginaa tai korvatulehdusta. Sitä ennen mulla oli useita korvatulehduksia vuosikaudet, samoin anginaa.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 984
  • Säkylä ** älykäS
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #70 : 09.02.09 - klo:21:19 »

Oletteko koskaan miettineet sellaista asiaa kuin että kauanko aikaa siihen menee kunnes lehmänmaito on kaupanhyllyssä, kun se on lähettetty maatilalta meijeriin, meneekö siinä pari päivää vai pari viikkoa.

Ulkomailla ihmiset nauraisivat teille jos te menisitte johonkin ravintolaan ja tilaisitte lasillisen lehmänmaitoa ruoka juomaksi.

Lopetin lehmän maidon juonnin 38 vuotta sitten, ja sen jälkeen minulla ei ole ollut yhtään anginaa tai korvatulehdusta. Sitä ennen mulla oli useita korvatulehduksia vuosikaudet, samoin anginaa.

Täällä lehmänmaitoa myydään purkeissa [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #71 : 09.02.09 - klo:21:26 »

Lopetin lehmän maidon juonnin 38 vuotta sitten, ja sen jälkeen minulla ei ole ollut yhtään anginaa tai korvatulehdusta. Sitä ennen mulla oli useita korvatulehduksia vuosikaudet, samoin anginaa.

Minulla ei ole ikinä ollut angiinaa eikä kertaakaan korvatulehdusta  [:-I]
Ja maitoa olen juonut koko ikäni, eli kauan  [:-DD]
Hae nyt se faktatieto väitteesi tueksi  [:-/]
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #72 : 09.02.09 - klo:21:26 »

Oletteko koskaan miettineet sellaista asiaa kuin että kauanko aikaa siihen menee kunnes lehmänmaito on kaupanhyllyssä, kun se on lähettetty maatilalta meijeriin, meneekö siinä pari päivää vai pari viikkoa.

Ulkomailla ihmiset nauraisivat teille jos te menisitte johonkin ravintolaan ja tilaisitte lasillisen lehmänmaitoa ruoka juomaksi.

Lopetin lehmän maidon juonnin 38 vuotta sitten, ja sen jälkeen minulla ei ole ollut yhtään anginaa tai korvatulehdusta. Sitä ennen mulla oli useita korvatulehduksia vuosikaudet, samoin anginaa.

Täällä lehmänmaitoa myydään purkeissa [:-)]

 [BYE]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #73 : 09.02.09 - klo:22:14 »


"Myrkyllä" tarkoitin että lehmänmaito on tarkoitettu vasikoille,vauvoille ja koululaisille.
Muuten oletteko siitä tietoisia että lasten korvatulehdukset johtuvat siitä kun lapset juovat lehmänmaitoa,tämä asia on tieteellisesti todistettu ja tutkittu.
Missä ja milloin??
Siis missä tutkittu ja milloin???

Lopetin lehmän maidon juonnin 38 vuotta sitten, ja sen jälkeen minulla ei ole ollut yhtään anginaa tai korvatulehdusta. Sitä ennen mulla oli useita korvatulehduksia vuosikaudet, samoin anginaa.
Eipä taida riitä tieteelliseksi tutkimustulokseksi  [?] [:-I] [:-I]
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #74 : 09.02.09 - klo:22:15 »

Lainaus
Ulkomailla ihmiset nauraisivat teille jos te menisitte johonkin ravintolaan ja tilaisitte lasillisen lehmänmaitoa ruoka juomaksi.

Antaa nyt vaan meidän halukkaiden juoda maitoa ihan rauhassa.
Ei vois vähempää kiinnostaa mitä jotkut muun maalaiset siitä ajattelee.
Oudot tapansa kullakin.
Me Suomalaiset ajatellaan muutenkin ihan liiaksi että mitä meistä muualla maailmassa ajatellaan.

Ja missäs vaiheessa se maito myrkyksi muuttuu jos sitä voi kuitenkin vauvoille ja koululaisille antaa,muttei enää aikuisille?? [:67]
En kyllä lapselleni syöttäis mitään mitä en itsekkin olisi valmis syömään tai tässä tapauksessa juomaan.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.261 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.