Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Juotko maitoa?

Kyllä, päivittäin
- 20 (47.6%)
Silloin tällöin
- 7 (16.7%)
Harvoin
- 4 (9.5%)
En koskaan
- 11 (26.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 37


Kirjoittaja Aihe: MAITO -gallup  (Luettu 2619 kertaa)

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #120 : 10.02.09 - klo:20:04 »

Suomessa esintyy vähemmän kalkkia vedessä kuin esim.Portugaalissa ja Englannissa.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #121 : 10.02.09 - klo:20:13 »

Suomessa esintyy vähemmän kalkkia vedessä kuin esim.Portugaalissa ja Englannissa.

Eli noissa maissa ihmiset ovat kalkkeutuneimpia kuin suomessa, vaikka eivät juo maitoa  [:-I]  [:-DD]
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #122 : 10.02.09 - klo:20:14 »

Suomessa esintyy vähemmän kalkkia vedessä kuin esim.Portugaalissa ja Englannissa.

Eli noissa maissa ihmiset ovat kalkkeutuneimpia kuin suomessa, vaikka eivät juo maitoa  [:-I]  [:-DD]

Näin on näköjään.
Kirjattu

Liinu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 639
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #123 : 10.02.09 - klo:20:22 »

Tässä on lyöty leikkiä kalkilla, mutta oikeastihan ruuan kalkki ei ole se, mikä verisuonia kalkkeuttaa. Verisuonitukkeumat syntyvät eri pohjalta.
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #124 : 10.02.09 - klo:20:23 »

Tässä on lyöty leikkiä kalkilla, mutta oikeastihan ruuan kalkki ei ole se, mikä verisuonia kalkkeuttaa. Verisuonitukkeumat syntyvät eri pohjalta.

Siitä olen aina ollut tietoinen.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #125 : 13.02.09 - klo:21:57 »

No, jopahan on ketju tääkin. Eiks ihminen voi seistä sanojensa takana ja kertoa totuutta? Tarviiko väittää, en juo sitä en tätä, ja kuitenkin jossain muualla juopikin sitä sun tätä, huoh! Ei kai tarvia juttua tekemällä tehdä?
Ja galluppi on ihan asiaa  [:-)]
Mutta asiaan, mä en juo maitoa, koska kerran lapsena oksensin lämpimän maidon (pullosta koulussa), mutta piinää, ah ja nam. Maitotuote se on sekin ja nam =)
« Viimeksi muokattu: 13.02.09 - klo:22:32 kirjoittanut kati »
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #126 : 13.02.09 - klo:23:08 »

Nyt rupes mieli tekemään maitoa ja suklaapipareita. Sorry vaan mutta kylmä maito ja maidon kylmettämä suklaa....ahhhh...namnamnam
Kirjattu

Ayla

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 516
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #127 : 14.02.09 - klo:00:18 »

Sillon tällön tulee juotua. Ajoittain ei maistu ja joskus taas maistuu. Juomamaitona rasvaton parasta (isäni kutsuu sitä kurriksi). Mut mää oonkin henkeen ja vereen vedenjuoja, joten se litkumpi maito sopiikin mulle.
Kirjattu
... Kuvia

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #128 : 25.02.12 - klo:21:15 »

"Kaupungissa kaikkee on,
kuitenkin olen onneton.
Sua aattelen mä aina vaan,
pane maitoa tulemaan."

(muistatteks TV-mainoksen?)



http://www.youtube.com/watch?v=e0cA8Qc9Eho

Tässä on ainakin yksi versio siitä!!!  :-)) :-)) :-)) [KIPPIS]

Risto

  • Vieras
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #129 : 26.02.12 - klo:05:16 »

On teitä kaiken näköisiä maidon juojia, mutta minä saan "ihan oikeaa täydellistä lämmintä" lehmän maitoa 50 senttiä / litra.
Siitä lämpimästä lehmän maidosta saa takaisin suolistoonsa ne mahdollisesti antibioottien tappamat maitohappobakteerit ja broviootit.
Taikka voihan niitä maitohappobakteereita ja broviootteja ostaa apteekistakin, mutta taitavat maksaa vähän enenpi, kuin 50 senttiä litralta!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #130 : 29.06.12 - klo:08:26 »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012062915780330_uu.shtml

Tilamaidon käyttö ei olekaan ihan vaaratonta: Turun suunnassa on pari pientä muksua tehohoidossa saatuaan tartunnan!  [:-(]

Meijerialan koulutuksen saaneena mä suhtaudun aika kiihkeästi tähän asiaan, kun ihmiset puhuvat käsittelemättömän maidon puolesta. JOS isossa mittakaavassa olisi tuonkin tilan maito sekoitettu vaikka 100 000 litraan maitoa ja sitten pakattu käsittelemättömänä, niin montako sairastunutta olisi?

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #131 : 29.06.12 - klo:08:32 »

Työkavereiden kanssa eilen tästä juteltiin ja mä muistelin, että ennen vanhaan oli myös yhteys tuberkuloosin ja raakamaidon välillä.
Wikipediastahan noita löytyy: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pastörointi
Aikuiselle, terveelle, ei-raskaana-olevalle ihmiselle tuskin aiheutuu vaaraa raakamaidosta. Silloin, kun mä olin maitopuolella töissä, mä maistelin päivittäin kaikki raakamaito-kuormat. Ja maitoa tuli Oulun eteläpuolisilta alueilta aika kattavasti. Kerran mulle tuli käsittämätön vatsakipu, jonka takia jouduin olemaan 4 päivää saikulla. Nyt myöhemmin huomasin, että oireet sopi salmonellaan!  :-O

Sori, kun mä paasaan heti aamusta. Tää aihe vaan jotenkin kuumentaa!  [:-DD]

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 822
  • Itä-Uusimaa
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #132 : 29.06.12 - klo:09:21 »

En koskaan  [:-I]

Nykyään laitan, tilkkasen, kahvin sekaan.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #133 : 29.06.12 - klo:14:25 »

Meillä ei oikeaa maitoa käytetä kuin aivan satunnaisesti. Otso juo kaura- ja soijamaitoa ja siihen tehdä kaikki ruuatkin.

Ihan asiaa Kaija paasaa!

Otson maitoallergiaankin sain kommentteja pariltakin vanhalta maitotilalliselta, että tankkimaitoa vaan pojalle. Mitenköhän se tankki maito olisi parempaa maitoproteiinin osalta, jolle on Otso on allerginen. Ei mitenkään.

Syksyllä kuitenkin aletaan varovasti testaamaan, joko Otso maitoa sietäisi. Näin lääkäri määräsi. Tuskin hänestä koskaan mitään hirmuista maidonjuojaa tulee, vaikka allergia olisikin väistynyt.
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: MAITO -gallup
« Vastaus #134 : 01.07.12 - klo:10:58 »

Harvoin juon.
Parikymmentä vuotta sitten maito jäi kokonaan ruokajuomana pois,nykyään juon joskus laktoositonta maitoa.


Kävin vaihtamassa äänestystä.
Nykyään juon päivittäin laktoositonta maitoa.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.331 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.