Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Allergiat  (Luettu 220 kertaa)

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
Allergiat
« : 10.02.09 - klo:20:00 »

Kirjattu

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Allergiat
« Vastaus #1 : 10.02.09 - klo:20:06 »

Tuo on paljon harvinaisempi kuin laktoosi-intoleranssi (joka ei ole allergia), mutta jos ei siedä maidon proteiinia niin kyseessä on allergia. Et siis pysty näin ollen syömään mitään lehmän maidosta valmistettua.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 10.02.09 - klo:20:08 »

Kiellettyjä ruoka-aineita maitoallergiselle ovat

* maidon proteiinit: maitoproteiini, hera, heraproteiini, kaseiini, kaseinaatti, laktalbumiini
    * maito, maitojauhe, kerma
    * luomumaito, ternimaito, yömaito
    * hapanmaitotuotteet: piimä, jogurtti, rahka, viili, smetana, ranskakerma, kermaviili
    * vähälaktoosiset Hyla- ja Intotuotteet
    * laktoositon maitojuoma, laktoositon kerma, laktoositon jogurtti, herajuomat
    * jäätelöt ja maitopohjaiset vanukkaat
    * juustot, raejuusto, kotijuusto, tuorejuustot
    * voi, margariinit jotka sis. maitoa
    * kasvirasvapohjaiset jäätelöt, juustot ja rasvasekoitteet
    * lehmänmaitoa sisältävät äidinmaidon korvikkeet
    * vuohenmaito ja muiden nisäkkäiden maito
    * valmisruoat ja elintarvikkeet, joissa on käytetty maitoa tai maidon osia
    * ternimaitotabletit
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #3 : 10.02.09 - klo:20:10 »

Tuo on paljon harvinaisempi kuin laktoosi-intoleranssi (joka ei ole allergia), mutta jos ei siedä maidon proteiinia niin kyseessä on allergia. Et siis pysty näin ollen syömään mitään lehmän maidosta valmistettua.

Tai kutun, tai minkä vaan imettäväisen. Eli mitään mikä on maidosta peräisin ja miten vaan jalostettua. Kaikessa on osia siitä proteiinista   [:´(]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 10.02.09 - klo:20:13 »

Näin on asia, joskus harvoin olen syönyt yhden jäden ja ette voi arvata mitä vatsan väänteitä siitä saan iholle tulle rakkuloita ja alkaa hilseilemään,varsinkin kasvoille ja selkään.
Ja tänään söin jälkiruuaksi pannukakkua ja mitkä vatsan väänteet siitä tuli ja naama hilseilee.
Kohta joudun varmaan ostamaan mulle naamion ettei kukaan näkiksi minun hilseilevän naamani.
Joudun laittaa joka päivä voidetta naamaan niin hilseily on hieman hillinnyt. [:´(]
« Viimeksi muokattu: 10.02.09 - klo:20:18 kirjoittanut KLETTERMUS »
Kirjattu

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 10.02.09 - klo:20:16 »

Tai kutun, tai minkä vaan imettäväisen. Eli mitään mikä on maidosta peräisin ja miten vaan jalostettua. Kaikessa on osia siitä proteiinista   [:´(]

Siis onko se niin, että kukaan maitoallergikko ei voi syödä myöskään vuohenmaitotuotteita?  Olen luullut että henkilö voi olla allerginen vain lehmänmaidon proteiinille. Ilmeisesti ole ollut väärässä.
Kirjattu

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 10.02.09 - klo:20:17 »

Näin on asia, joskus harvoin olen syönyt yhden jäden ja ette voi arvata mitä vatsan väänteitä siitä saan iholle tulle rakkuloita ja alkaa hilseilemään,varsinkin kasvoille ja selkään.

Ei sitä allergiaa kannata härnätä. Sen kans pitää mennä aina myötäkarvaan. [:-I]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 10.02.09 - klo:20:19 »

Ei sitä allergiaa kannata härnätä. Sen kans pitää mennä aina myötäkarvaan. [:-I]

Siinä olet aivan oikeassa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.