Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä nyt on vialla, eikö luonnosta löydy aiheita kirjoittaa?  (Luettu 911 kertaa)

Risto

• Vieras

Tämä on lintu ja luontofoorumi, eikö löydy aiheita kirjoittaa ja laittaa kuvia luonnosta?

Sitävastoin kritisoitte nyt sitä, että toiset laittaa vapaalle alueelle kysymyksiä, galluppeja, jotka sinne tämän hetkisen hierargian mukaan kuuluvatkin.
Sitä vartenhan se alue on.
Ja miksi toiset saa laittaa sinne kysymyksiä ja toiset ei saa laittaa?

Haloo.

Sivuuttakaa se vapaa keskustelualue, jos se tuntuu niin vastenmieliselle.

Menkää mehtään (tai rannalle) ja kertokaa, että mitä olette nähneet ja ottakaa vaikka valokuvia näkemästänne ja tuokaa ne luontoajatuksenne tänne meille ihailtavaksi ja keskusteltavaksi.
Näitä lintuja ja luontoa vartenhan tämä pönttöfoorumi on olemassa.  [:5] [:5]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa

No, nyt minulle sattui vahinko. Eksyin . Tuolta" lintu ja luonto"-puolelta tänne.
Pitää pian päästä takaisin.
Mutta kerronpa. Minua on usein huvittanut tuo "linnut ja muu luonto". Itse miellän voimakkaasti, että linnut ovat samalla tavalla osa luontoa ,kuten kasvit, kivet, vesi ,ötöt, jne. Ihmisenkin pitäisi olla osa luontoa, mutta kyllä nyt on tainnut niin käydä, että ihminen on aika lailla erkaantunut luonnosta. On erillinen , eksynyt osa maailmankaikkeudessa eikä tiedä paikkaansa.Ei osaa palata.
Linnut osaavat palata pesimäpaikoilleen, kesä- ja talvipaikoilleen. Linnut eivät eksy. Kasvit eivät eksy, kivet eivät eksy, vesi ei eksy... Ihminen voi kyllä laittaa luomakunnan sekaisin, kuten on jo tehnyt.
Luonto on ihmeellinen . Sen ihmeellisyyden voi aistia kaikilla aisteillaan. Se tuntuu iholla, se soi korvissa, se hivelee silmiä, se haastaa älyn, se synnyttää ajatuksia, se tervehdyttää tuoksullaan, antaa ihmisen tuntea tasapainon, saa ihmisen kokemaan liikkeensä ,ihmisen makuelämykset tulevat luonnosta koettavaksemme...
Luonto on kokonaisuus ja me kaikki tällä pallolla tallustajat ja liihottajat sen jyväsiä.
En minä mitään tiedä. Kunhan pakisen.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei

Täh?!

Tännään näin kolome urpiaista. [:-)]

ps. Ikka kirjoitti asiaa!
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa

Ja on komia kuva kolmesta urput.. siis urpiaisesta [;-)]
Kirjattu

Risto

• Vieras

Hyvä, urpiaisia.  :-)) :-))
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori

Riston kanssa samaa mieltä, että paras tapa suhtautua itselleen  epämieluisiin tai ärsyttäviin kirjoituksiin on olla reagoimatta niihin.Siis antaa olla.
Ne aiheet joko kuihtuu itsekseen paremmin näin pois tai jos kiinnostusta riittää niin keskustelu jatkuu niiden kesken joita aihe kiinnostaa.
Pönttölää vaivaa jossain määrin sisäpiiristyminen. Siihenkin on hyvä lääke - ottaa tarvittaessa etäisyyttä. [:-)]

Ja onneksi meiltä löytyy tuolla Linnut ja luontopuolella edelleen hyviä kirjoittajia ja kirjoituksia, siitä olen iloinen. Pidetään siitä jatkossakin hyvää huolta!

Ikalle: Minusta siinä ei ole mitään ns. huvittavaa, että Linnut-osio on omanaan, sillä sille on ihan selkeä syynsä. Onhan tämä foorumi lähtenyt aluilleen juuri PÖNTTÖ-kamerasta, linnuista. Sinänsä on rikkaus, että tänne on otettu keskusteluun myös luonto kaikkinensa ja vielä aihepiirejä jaoteltu! Ja vielä Vapaa puoli, olkaamme niistä kaikista iloisia, mitä tänne ollaan vähän extrana saatu!

Se on totta, että on ihmisiä, jotka ovat vieraantuneet luonnosta. Se on surullista, sillä mahdollisuus on jokaisessa pienessä lapsessa. Arvot, kaupungistuminen...kai niitä syitä löytyy tänä aikana. Mielenkiintoinen aihe sinänsä.

Minä koen luonnon hyvin samoin, kuin Ikka runollisesti kirjoitit [:-)] Jokaisella on tietysti oma tapansa kokea luonto ja suhteensa siihen. Sitä me emme voi määritellä, mikä on se parempi tapa kuin toinen..Minä koen jotenkin näin:

Valitsen hiihtoretkelleni mieluummin vapaan merenlahden kuin hiihtokeskuksen.
Valitsen retkelleni mieluummin pyörän kuin auton. Rakastan luonnon värejä, metsää, merta, suolaista merivettä, tuulta kasvoillani, tuoksuja.
Tarvitsen luonnonrauhaa, oman hetkeni päivittäin. Se voi olla pilvien tarkkailua, sudenkorennon siipien ihmettelyä, sormiensa upottamista lämpimään multaan, kiven kosketus ilta-auringossa tai pihalintujen tarkkailua.
Kierrätän ja kunnioitan luontoa muutenkin äärettömästi mutta en fanaattisesti.
Jokainen kokee luontonsa omalla tavalla. Minä en voi elää ilman näitä kokemuksia. [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki

Onhan se kuitenkin niin, että nekin/mekin, jotka kirjoittelevat/kirjoittelemme pääasiassa tuonne vapaan keskustelun puolelle,
ovat/olemme kiinnostuneita ainakin linnuista ja ehkäpä muustakin luonnosta. Lintujen takia luulisin monen meistä tänne foorumille tulleen.
Tämä on turvallinen ja mukavia ihmisiä täynnä oleva foorumi. Annetaan siis kaikkien kukkien kukkia!
Mikään ei ole helpompaa kuin olla reagoimatta aiheeseen, joka ärsyttää tai ei kiinnosta.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi

Onhan se kuitenkin niin, että nekin/mekin, jotka kirjoittelevat/kirjoittelemme pääasiassa tuonne vapaan keskustelun puolelle,
ovat/olemme kiinnostuneita ainakin linnuista ja ehkäpä muustakin luonnosta. Lintujen takia luulisin monen meistä tänne foorumille tulleen.
Tämä on turvallinen ja mukavia ihmisiä täynnä oleva foorumi. Annetaan siis kaikkien kukkien kukkia!
Mikään ei ole helpompaa kuin olla reagoimatta aiheeseen, joka ärsyttää tai ei kiinnosta.
Minä ainakin olen kokenut tämän foorumin "kotoiseksi ja turvalliseksi". Eihän minun  tarvitse vastata, ellei minua kiinnosta, joskus tekee mieli olla lapsekas, rajansa siinäkin - kenen raja kulkee missäkin...... oma valinta. Toivon että voisimme jatkaa aiempaan tapaan.......... Minä olen kuitenkin niin uusi tulokas etten osaa arvioida mikä on oikea aiempi tapa. [:-)] [:44]

niitä kirjoitusvirheitä, mistä niitä tuleekin  [?]
« Viimeksi muokattu: 15.02.09 - klo:20:16 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei

Mun mielestä kun on tervettä järkee (maalais? )käyttää aika ajoin, niin kulkee hyvin.. Ihan kiva foorumi, joskin "pikkasen" sisäänlämpiävä. But dont worry, be happy! [:-)]
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa

Lauran kanssa olen samaa mieltä, annetaan kaikkien kukkien kukkia ja luonto näyttäisi kaikille olevan tärkeä, kukat, linnut ja muukin luonto. Virkistävää on lueskella myös vapaata keskustelua. Aina ei jaksa kirjoittaa mutta lukeminenkin virkistää.
Kirjattu

Mutunen

• Seniori
  • Poissa Poissa

Tämä liittyy luontoon.... mitä on nuo repaleisen muovipallon näköiset rikkaruohojen seassa. Sieni varmaankin.
« Viimeksi muokattu: 16.02.09 - klo:10:53 kirjoittanut Mutunen »
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki

Tässäkin kiehtovassa animaatiojutussa, tosin telkkarista, on näkemyksiä luonnosta http://www.minuscule.tv/

Uskoisin meistä jokaisen nauttivan luonnosta  [:-)]  kuka näkee ja kuulee mitäkin. On onni, kellä on kaikki aistit tallella ja jalat kantaa .... onneksi on vielä mielikuvitus jonka siivillä voi retkeillä mielinmäärin.

Se täällä on ja on ollut antoisaa, kun on monenlaisia kirjoittajia ja kuvaajia, pelit ja leikit, nehän vain virkistävät mieltä ..... suuri Kiitos kaikille.
Itse olen huono kirjoittamaan ja kuvailemaan näkemyksiäni. Minnekkään en osaa kirjoittaa esim.tuosta vikkelästä valkoisesta pikkulumikostakaan, jota olen seuraillut päivittäisillä pelto-puroreissuillani   [:-I]  monesti pohdin miten uudet uskaltautuvat mukaan.
Ei ku etiäpäin  [:59]

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa

Minun mielestäni on täysin normaalia, että linnut, eläimet, kasvit ja muu luonto ovat erillisiä aihealueita, koska
täällä käy varmasti väkeä, joka lukee pelkästään juttuja aiheittain. Itse luin alussa ainoastaan Linnut ja Eläimet aihealueita.
Kirjattu

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja

Ihanaa, saa laittaa kuvia hyvällä omalla tunnolla

Tässä kuvassa olen Lapin helvetissä [HOT]
 ja korkealla. Paikka oli minulle melko vaikuttava kokemus, poden melkoista korkeanpaikan kammoa.  Ystäväni joka otti tämän kuvan piti huvittavana kun jouduin konttaamaan ottaessani kuvia "reunalla". Jäi kyllä sellaiset muistot että varmasti menen uudelleen käymään siellä.

Tämän kuvan olen ottanut vuosia sitten =) onneksi olen lyhyt 155cm joten näen hyvin maahan ja kuvailenkin sieniä ym. pohjakasvillisuutta mielelläni  [:-DD]

Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa

HUI! Tuo ylimmäinen kuva. Minä näen joskus painajaisia, että olen tuollaisessa paikassa, enkä millään pääse alas  :-)).
Kiva sienikuva.
Minäkin laitan yhden kuvan ja kysyn samalla, että mitähän tämä on? Sitä kasvoi kannolla ja nurmikolla. Se on ihan kuin jotain sientä.

Kirjattu

Sivu luotiin 0.221 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.