Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 23.9.Lauantai  (Luettu 1180 kertaa)

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
Vs: 23.9.Lauantai
« Vastaus #30 : 23.09.06 - klo:11:12 »

Meillä oli just tämän päivän paikallislehdessä neuvo pikkukärpästen tuhoamiseksi. Siis sama ohje kuin tuo Kaarinin antama. Lasiin etikkaa, vettä ja astianpesuainetta. Jutun kirjoittanut toimittaja oli kokeillut ja hyväksi todennut. Martoilta oli tuon ohjeen saanut. Kamala kiirus nyt siis heippa ja myöhemmin kirjoittelen lisää, jos ehdin.  [NUT]
Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 23.09.06 - klo:11:24 »

Puola vaihdettu ja nyt akun ostoon. Eilenhän se autoton päivä oli, ei tänään enää  [:-I]?
Kirjattu
leila

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #32 : 23.09.06 - klo:11:38 »

Vanhan puolen "saapi onnitella" ketjussa on tälle
päivälle merkittynä Rva Hömötiainen..tällä uudella puolella ei...
ollakko vai eikö olla ....siinäpä kysymys  [NUT]  :-))
Mutta ihan varmuuden vuoksi ...Paljon Onnea  [:-)]..jos
ei synttäreiden vuoksi, niin sitten muuten vaan... :-))

Minni, kiitokset! Kyllä täällä vietetään merkkipäivää -ihan vaan siivouksen ja sellaisen merkeissä! [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #33 : 23.09.06 - klo:12:13 »

Kauheesti paljon onnea sitten, Rouva Hömötiainen !  :-))
Hyrylän reissu piristi kummasti: alkuun oli sumua, järvi oli mystisen näköinen harmaassa vaipassaan, sorsat vain vaakkuivat rannan tuntumassa, vastarantaa ei näkynyt...Järvenkiertäjiä ei ollut vielä liikaa. Kirjasto-kirjakauppa-apteekki-ruokakauppa-Hese, saaliiksi jäi lukemista ja herkkuja viikonlopuksi. Nyt pyykit vihdoin ulos kuivumaan ja kaurapuuroa vatsan pohjalle.  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #34 : 23.09.06 - klo:12:19 »

Täällä taas välillä pari kuppia teetä [:27] ja sen jälkeen ulos [:42] ja varmastikin muutamia [:9] ja illalla sitten [:62]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 23.09.06 - klo:13:44 »

Akku ostettu ja itse vaihdettu. Hyvin taas kehrää romu  :-)). Iltapäiväkahvit ja ulos puuhailemaan.
« Viimeksi muokattu: 23.09.06 - klo:14:04 kirjoittanut leila »
Kirjattu
leila

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #36 : 23.09.06 - klo:15:05 »

Lauantaipäivää, hienoa aurinkoista sellaista. On kuvailtu ja ulkoiltu ja nautittu tosi kauniista syyssäästä  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Jaska

• Vieras
« Vastaus #37 : 23.09.06 - klo:15:14 »

Uusi ulkoilu elokuvan merkeissä, vuorossa läntisen naapurimaan kehuttu "MInkä taakseen jättää" ( Om jag vänder mig om ), pääosissa mm. Pernilla August ja "Huonekalukalukauppias" Jakob Eklund. [:-)]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #38 : 23.09.06 - klo:15:23 »

Aurinkoista ja lämmintä +21.5 asteista iltapäivää kaikille.Minulla on täällä hiukan haikea ja surullinenkin mieli  [:-(] kun minulle rakkaat sukulaiset lähtivät pois ja matka alkoi heillä omaa kotia kohti.Kun niin harvoin näemme,niin aina sama juttu,haikeus nousee päällimmäiseksi sen takia.
Niin kovasti sitä odottaa mieli iloisena tapaamista ja sitten kun on eron  [:1]  hetki,haikeus hiipii sydämeen väkisinkin.No,se on ainakin varma asia,että ensi kesänä matkustan heidän luokseen.
Kirjattu

zirni

• Vieras
« Vastaus #39 : 23.09.06 - klo:15:54 »

Niin tietenkin. Kun valvoin niin myöhään, nukuinkin sitten peräti yhteentoista saakka! Ennen seitsemää kävin veskissä, kun mies oli töihin lähdössä - ihmetellen kovasti, kun työnnyin vielä takaisin punkkaan... [:-DD] Eihän tuolla unirytmillä minulle ainakaan aina kovin paljoa merkitystä ole, mutta juuri nyt... Tällaisena päivänä, kun hommia muutenkin tiedossa älytön määrä...! Hiukan fuskaten olen siivoillut, pessyt koneellisen pyykkejä ja tutkinut netistä juttuja projektiin, johon olen lupautunut... Ja tietenkin täälläkin piti tulla käymään... :-))

Käyköhän teille muille koskaan niin, että kun on oikein paljon hommia, jotka juuri silloin pitäisi tehdä kaikki lähes samalla hetkellä, jo pelkkä olotila ja hermoilu tyrkkäävät hikeä pintaan...? Minulle kun on ruvennut viime aikoina käymään niin, aika usein vieläpä...

Kylläpä Marjuli ja Didi olivat tehneet upean romanttista työtä nuorenparin eteen... [:-)] Ihanaa tuollainen! Taatusti nuoripari nauttii!

Miten tuo lasi-etikka-vesi-astianpesuaine -jippo muuten vaikuttaa?
Mitä tuo systeemi siis saa aikaan?
Meillä on noita pieniä kukkakärpäsiä ollut aina aika ajoin. Välillä runsaastikin, mutta välillä niitä ei näy viikkoihin. Sain viikko, pari sitten muovikassillisen omppuja ja osasta niistä keittelin jo sosetta pakkaseen - ihmetellen, kun pikkukärpäsiä ei näkynyt lainkaan. Sitten nostin kassin partsille, ja mies haki sieltä eräänä iltana pari omenaa ja kertoi, että nyt kärpäsiä oli pelmahtanut sieltä kassista melkoinen parvi... Huh. Pitäisi vielä mennä vaikka yksitellen niitä johonkin kulhoon noukkimaan, jotta saisi lisääkin sosetta keiteltyä...

Nyt pakko jatkaa hommia ainakin hetkisen aikaa täällä, mutta palailen varmaan illemmalla.
Kaikille hauskaa iltapäivän jatkoa, ja Iipalle paranemista!
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #40 : 23.09.06 - klo:16:35 »

Kyllä joskus käy niin että olisi paljon tehtävää ja aikaa liian vähän ja sitten... kaikki jää tekemättä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #41 : 23.09.06 - klo:17:24 »

Päivää Hämeestä  :-))
Aamulla tuli niin kiire lähtö, että en ehtinyt kurkkia tänne ollenkaan. Käväsin tossa kaverin kanssa Salossa katsomassa Kiljuhanhea.
Ihana retki-ilma, vaikka mennessä aamulla oli tosi sumuista ja oltiin vähän huolissaan, että mahtaako siellä meren rannalla nähdä mitään. No, näkihän siellä ...sumu oli haihtunut, kun päästiin Saloon. Tullessa näytti auton mittari +22 Tammelan kohdalla. Kyllä on ollut mahtava kesäinen päivä [8-)]

Hienon vastaanoton olitte valmistaneet nuorelle parille, Marjuli ja Didi  [:38]

Leila on ollut reippaalla päällä ja touhunnut auton kanssa...minä en kyllä osais vaihtaa akkua...tankaaminen sujuu ja pissapojan täyttäminen...siihen taitaa meikäläisen auton huoltohommat tyssätä.

Iipalle parempaa oloa [:-)]

Jos vielä vaikka lähtis vähän lenkkeilemään :-))
Kirjattu

zirni

• Vieras
« Vastaus #42 : 23.09.06 - klo:17:29 »

Kyllä joskus käy niin että olisi paljon tehtävää ja aikaa liian vähän ja sitten... kaikki jää tekemättä

Hah, Jarmo! Hyvä juttu muuten, mutta kun - ihan oikeasti - minä en pysty koskaan aivan kaikkia juttuja jättämään tekemättä! Usein, kovin usein kylläkin laistan jostakin hommasta - ja erityisen lahjakas olen hommien siirtämisessä... [:-DD]

Mutta oikeasti myös: Eikö kukaan voisi selittää minulle tuota vesi-etikka-astianpesuainejutun vaikutusta...?
Systeemin ideaa siis...?
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #43 : 23.09.06 - klo:17:54 »

imuria on sitten liikuteltu vähäsen ja osa roskakasoista siirtynyt pois... koko juttu oli vähällä loppua heti kun imurin letku meni tukkoon, onneksi sain sen loppujen lopuksi aukija hetken aikaa vielä jaksoin jatkaa, varmasti on sotkuisempaa imuroinnin jälkeen kun kenelläkään toisella pönttöläisellä imurointia ennen.

se siivouksesta
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #44 : 23.09.06 - klo:18:23 »

Ai, että rakastan syksyä!!!!! Aurinkoinen, lämmin päivä, mutta silti aavistus syksystä. Eväät mukana, pitkä ratsumatka, kaukana kavala maailma! Ja ilta näyttää lempeältä. Kurkiaura ja joutsenia lentänyt ylitsemme. Pihalta otettuja sitä sun tätä, sillä ei sitä fiilistä voi kuitenkaan kuviin täysillä vangita!

[:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.275 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.