Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 23.9.Lauantai  (Luettu 1188 kertaa)

zirni

• Vieras
Vs: 23.9.Lauantai
« Vastaus #45 : 23.09.06 - klo:18:29 »

imuria on sitten liikuteltu vähäsen ja osa roskakasoista siirtynyt pois... koko juttu oli vähällä loppua heti kun imurin letku meni tukkoon, onneksi sain sen loppujen lopuksi aukija hetken aikaa vielä jaksoin jatkaa, varmasti on sotkuisempaa imuroinnin jälkeen kun kenelläkään toisella pönttöläisellä imurointia ennen.

se siivouksesta

[:-DD]

Olettekos kukaan muu samaa mieltä kanssani, että imurit yleensä haisevat vietävän pahalle...? Ja että imuroidessa haisee pahalle...? Joskus jopa imuroinnin jälkeen huusholliin jää tunkkainen, paha haju...! VAIKKA olisi tuoksutinkin imurissa! :-O

Tukkeutuneesta letkusta yksi juttu. Joskus 70-luvun alussa imurini imaisi (mistäköhän...?) jostakin syystä sisäänsä upeat, mustat, pitsiset stringini... Noo, ei muuten mitään, mutta kun ne jäivät juuri sinne letkun poimujen väliin jumiin. Olin silloin yksin kotona, hermostunutkin, ja ne pöksyt olivat minulle rakkaat  [NUT] joten mitään muuta en siihen hätään keksinyt kuin halkaista letku veitsellä oletetulta tukoskohdalta auki - ja näin pelastaa seksikäs asuni...! Leikatun kohdan paikkasin jee...teipillä tai vastaavalla ja imuri pelitti vielä monet vuodet... [:-DD]
Kirjattu

zirni

• Vieras
« Vastaus #46 : 23.09.06 - klo:18:37 »

Lisa! Rakastan syksyä minäkin. Vielä tässä vaiheessa. Tai... Etenkin juuri tässä vaiheessa. Täällä etelämmässä onneksi tämä kaunis kausi yleensä kestää hiukan kauemmin kuin pohjoisempana Suomessa - vaikka päivät "lyhyempiä" olisivatkin.

Sitten vasta, kun alkavat ne oikeat loska- ja kurakelit, en enää syksystä pidäkään. Ehkä taustalla on se tietoisuus, että edessä todellakin on se pimeä, ankea, kylmä talviaika, jonka katkaisee vain hetkiseksi joulun aika... Loskakeliä rakastan keväällä, mutta en syksyllä.

Tuon fiiliksen, mistä kerroit, ymmärrän täysin. Nytkin olisi viisainta painua itsenikin ulos lenkille, mutta... jos... hiukan myöhemmin... kenties... Olevinaan en ennätä. Mutta kuinka sitten ennätän tässä istumaan...? :-))

Pahus, kun en ratsastamaan minä pääse!
Ainakaan ulkona...  [NUT]
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #47 : 23.09.06 - klo:18:42 »

Joo, jos on täys pölypussi, niin silloin tulee tunkkanen tuoksu. Mä olen jo vuosia käyttänyt sellaista niksiä, että kastelen esmes pikkasen palan talouspaperia hyväntuoksuisella hajuvedellä, jollain tuoksuöljyllä jne. Ihana tuoksu tulee huoneisiin, kun tupposen kostuttaa appelsiiniöljyllä ja laittaa tupon pölypussiin! Imurointi ei oo kivaa, miksiköhän?! [:-I]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 23.09.06 - klo:18:53 »

Tiedättekös mitä? En ole aikoihin imuroinut. Nii'in ihan totta. Minä joko pudistelen matot ulkona, tai hätäsiivouksen tehdessäni otan mattomikolla. Muun lattiapinta-alan otan laattamopilla. Sillä lähtee koirankarvatkin vallan mainiosti. Sitten vaan moppaan märällä, ja se kelpaa minulle. Tänään oli oikein kunnon siivouspäivä, joten pudistelin ja tuuletin matot ulkona. Tässä on se hyvä etu, ettei tarvitse kuunnella imurin meteliä. Se siinä on kaikista kamalinta. Näin meillä. :-))
Kirjattu

zirni

• Vieras
« Vastaus #49 : 23.09.06 - klo:19:19 »

Lisa ja Mesiangervo, molemmat. En minäkään voi imurointia sietää. Joskus olen miettinyt syytä siihen, enkä muuta syytä ole löytänyt kuin tämän neitsytluonteen perusteellisuuden... Horoskooppeihinhan en usko, mutta joitakin neitsytluonteen ominaisuuksia itsestäni kylläkin löydän. Aikoinaan en imuroinut KOSKAAN muuten kuin siten, että sitten myös KONTATEN luutusin lattiat putipuhtaiksi imuroinnin jälkeen. Siinä välillä tapahtui pölyjen pyyhkiminen. Ja aikoinaan tein sen kaiken kerran viikossa...! Huh.

Nyt olen joko laiskistunut - tai tavallaan tottunut (?) pinnalliseen siivoamiseen ehkäpä nykyisen mieheni myötä... Osaan siis laistaa siivouksessa siten, että imuroin enimmät lankapölyt ja roskat ja pyyhin kostealla joskus vain mattojen välit... Keittiössä usein kylläkin vielä nykyisinkin konttailen... Jotta silleen.

Tuohon imuriin on etenkin mies keksinyt sitä sun tätä 'hajunsyöjää', mutta aina vain kertakaikkiaan en voi sietää sitä hajua. Enkä ääntä. Minäkään. :-)) Psyykkistä hajun inhoamista...? Eniten pitäisin siivoamisesta silloin, kun voisin tyhjentää koko huoneen aina kerrallaan, imuroida ja luututa kontallaan sitten lattiat, pestä huonekalut ja siirtää ne vasta sitten taas paikoilleen! Tyypillinen neitsyt...? :-)) Ja kun jokainen tavarakin pitäisi mielestäni oikein kunnolla vielä aina pestäkin... Pimee tyyppi olen...?

No joo. Pakkohan sekin on myöntää, että tuohon fuskusiivoamiseen on ollut pakko tottua senkin takia, kun noita neuleita työkseni teen. Jo pelkästään neulekappaleiden käsittely heittelee kauheasti villapölyä ympäriinsä, saati itse neulekoneella työskentely. Kieltämättä joskus kylläkin vain poimin kourat täyteen noita valtavan kokoisia villakoiria ja kiikutan ne roskiin...

Hauska ilmiö on sekin, että tuosta pitkäkarvaisesta koirastamme ei lähde karvoja lainkaan! Ihan totta! Mutta sitten, kun sen pesee ja alkaa kammata sitä, karvoja kertyy pesuvadillinen...!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 23.09.06 - klo:19:24 »

Zirni, minkä rotuinen koira Sinulla on, kun ei ollenkaan karva lähde? Meillä lähtee nytkin niin paljon, että on sillä laattamopilla otettava ensimmäiseksi aamulla karvat lattialta, ennenkuin alkaa mitään muuta tekemään. -Ja niitä karvoja on PALJON.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #51 : 23.09.06 - klo:19:28 »

Uskomaton syyspäivä ollut ja huomenna  lupaillaan edelleen samanlaista (kyseessä siis aivan kesäkelit). Eilen ja tänään iltapäivän lämpötilat varjossa + 22 astetta klo 15.   [:45] [:45] [:45] Lähes uskomatonta.
Nautitaan [:-)]
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #52 : 23.09.06 - klo:19:29 »

Kyllä mie kaikesta inhoomisesta huolimatta imuroin väh. joka toinen päivä. Mutta jos saan miehen imurin varteen, niin silloin kyllä tulee puhdasta! Että se jaksaa nuolla kaikki nurkat, lampunvarjostimet yms. Kivaa! [:-)]
Imurihommista tuli mieleen yks mun kesäduuni, kun siivosin ravi :-))ntolassa. Kun mulla itelläni oli menny bailaaminen liika pitkäks ja siivous aloitettiin anivarhain, niin totta mooses olin umpiväsynyt. Niinpä laitoin imurin keskelle diskon lattiaa pörisemään ja kömmin ite loosiin nukkumaan! :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 23.09.06 - klo:19:32 »

Ootpas, Lisa, ollut aika epeli. :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 23.09.06 - klo:19:34 »

Kirjattu

zirni

• Vieras
« Vastaus #55 : 23.09.06 - klo:19:35 »

Voih, Mesiangervo... Olen usein ajatellut, jotta milloinkahan tuo kysymys minulle esitetään... Usein kun täälläkin olen puhunut pienestä koirasta, joka tekee tarpeensakin mielellään sanomalehdelle pesuhuoneessa... Noita koiria nääs jo silloin, kun sen hankimme, eli vuonna -97, rekisteröitiin Suomessa vain noin 45 kappaletta vuodessa... Luku voi olla hieman pienentynytkin noilta ajoilta... Siksi en siis mielelläni ole sitä täällä huudellut...

Vaan... Nykyisin ajattelen kyllä niinkin, että koska muutenkin täällä aina rehellisesti kaikesta kerron - siis siitä, mistä ylipäätään kerron, ja koska mitään salattavaa minulla ei ole, niin kerrottakoon... Jotta shih tzu tuo pikkuisemme on. Ja talvella täyttää siis 10 vee. Ihana, kultainen, hellyydenkipeä söpöläinen. [:-)]
Kirjattu

zirni

• Vieras
« Vastaus #56 : 23.09.06 - klo:19:38 »

Hei Pyris... Älä kiusaa...
Mies kun nukkuu juuri syötyään töittensä jälkeen...
 [:-DD] [:-DD] [:-DD]

Ja siks toiseks: mulla on kajarit hajalla!!! Pitäis alkaa rassailla... Edes jotakin...
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #57 : 23.09.06 - klo:19:42 »

Kaikki ehjää, mutta mittää ei kuulu! [:-(]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 23.09.06 - klo:19:43 »

Zirni, tiedän, että on kultainen koira. Joskus nuorempana yhdellä työkaverilla oli shih tzu. Oli kiva pikku karvapallo, paitsi kesällä, kun leikkasivat siltä karvan lyhyeksi. Se oli lyhytkarvaisenakin nätti.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 23.09.06 - klo:19:44 »

Hei Pyris... Älä kiusaa...
Mies kun nukkuu juuri syötyään töittensä jälkeen...
 [:-DD] [:-DD] [:-DD]

Ja siks toiseks: mulla on kajarit hajalla!!! Pitäis alkaa rassailla... Edes jotakin...

En toki kiusaa, mutta eikös olekin romanttista...
Kirjattu

Sivu luotiin 0.213 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.