Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hieno sukkaraita  (Luettu 12721 kertaa)

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #510 : 08.10.09 - klo:10:23 »

Miksei noita lankoja myydä niin, että silmukat olisi valmiiksi luotuna?   [:-I]

Päivän tarjous: Sukat, koko 38, haltinvihreät, alkusilmukoilla, neljällä puikolla, lanka Nalle, 100 g, 10 €

 [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #511 : 08.10.09 - klo:10:26 »

Miksei noita lankoja myydä niin, että silmukat olisi valmiiksi luotuna?   [:-I]

Päivän tarjous: Sukat, koko 38, haltinvihreät, alkusilmukoilla, neljällä puikolla, lanka Nalle, 100 g, 10 €

 [:-DD]

Jos sen viidennen puikon ja toisen lankakerän saa kaupan päälle, niin tarjous on ihan hyvä!  :-))

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #512 : 08.10.09 - klo:10:28 »

Jopa on kauniit lapaset Kaija kutonut.  [:-)]  Ihana väri.  [:5]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #513 : 08.10.09 - klo:10:39 »

Miksei noita lankoja myydä niin, että silmukat olisi valmiiksi luotuna?   [:-I]
Päivän tarjous: Sukat, koko 38, haltinvihreät, alkusilmukoilla, neljällä puikolla, lanka Nalle, 100 g, 10 €
 [:-DD]

100 g riittää kyllä kahteen sukkaan. Testattu on.  [:-DD]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #514 : 08.10.09 - klo:12:19 »

Ostin vielä pienemmät puikot: 2½ ja tyttärelle pyöröpuikot ja hypistelin ihananvärisiä lankoja, en ostanut, en !!!! :-))
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #515 : 08.10.09 - klo:17:14 »

No nyt on minunkin sukka saanut alun. 
Yks puikko on eri vahvuinen ja siinä taitaa olla jotain liiman tapaista, kun en saa sitä pois.  Jarraa kutomista.  [:-/]
Sit vali vali, ite lanka ei ole kanssa mun mieleistä, pöliseekin, mokoma.
Mut ei haittaa, mukava on kutoa.
Sukasta tulee ihan perinteinen, yksvärinen töpökäs.  [:-)]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #516 : 08.10.09 - klo:18:54 »


Kun noin nopsaan valmistui, saattaa olla vaikka molemmillakin uudet kämmekkäät viikonloppuna.  [:-)]

Työt haittaa tätä hommaa  [:´((]
Toinenkin on nyt aluillaan; eka kurja sentti tehtynä. Arvatkaas, mitä mä käytin apupuikkona peukaloaukossa? Hammastikkua  [:-DD] Vanhat sukkapuikot on kadoksissa. Lopulta löysin alakerrasta kaksi minikokoista hakaneulaa, joilla sain varmistettua silmukoiden pysymisen tallessa...
Työnteko pitäisi olla lakisääteisesti kielletty hyvän harrastuksen esteenä.  Ja varsinkin hyodyllisen toiminnan kyseessä ollen.  :-))
Toi hakaneula jutska on minunkin salainen aseeni. Pari  i s o a  hakaneulaa, niille on kätevää poimia peukalon silmukat.  :-))
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #517 : 08.10.09 - klo:20:10 »

Muistin hakaneulat T-talossa ollessa ja jopa löysin ne,toisin sanoen mies löysi. Isossa marketissa asiointi vaatii usein vähintään 2 henkeä,jompikumpi saattaa sitten löytää halutun tavaran, kunhan ei sitten hukkaa sitä toista henkilöä ! Sitä varten on keksitty kännykät !  [:-DD] Myyjäähän ei sitten löydykään...
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #518 : 08.10.09 - klo:20:54 »

Muistin hakaneulat T-talossa ollessa ja jopa löysin ne,toisin sanoen mies löysi. Isossa marketissa asiointi vaatii usein vähintään 2 henkeä,jompikumpi saattaa sitten löytää halutun tavaran, kunhan ei sitten hukkaa sitä toista henkilöä ! Sitä varten on keksitty kännykät !  [:-DD] Myyjäähän ei sitten löydykään...
Tuttu juttu. :-))
Minulla ostoslistan pitää olla kirjoitettu kyseisen kaupan/marketin hyllyjärjestyksessä, jos poikkean hakemaan jotain tuotetta epäjärjestyksessä, jää pari - kolme asiaa varmasti huomioimatta.
Heräteostoksia tulee sitten tilalle, vähintään saman verran, ellei enempikin.  [:-DD]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 852
  • ***Keiju***
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #519 : 08.10.09 - klo:21:19 »

Sen verran tähän ketjuun, että Kaijalla on hienon väristä lankaa ja tosi hyvän näköiset kämmekkäät tuosta tulee. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #520 : 08.10.09 - klo:23:12 »

Mun kutominen loppui illalla. [:-(]  Lanka pölis sen verran, et alkoi kurkkua kutittaa ja vaikka oli silmälasit silmillä, niin alkoi silmiä hängertää.
Mulla on joskus aikaisemminkin käynyt tollei, mut enhän mä sitä muistanut, enkä sitä, et kyseessä oli 7-veljestä lankaa.
Ei muuta kun uuden langan ostoon ja aloittaa hommeli alusta.
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #521 : 09.10.09 - klo:07:58 »

Mun kutominen loppui illalla. [:-(]  Lanka pölis sen verran, et alkoi kurkkua kutittaa ja vaikka oli silmälasit silmillä, niin alkoi silmiä hängertää.
Mulla on joskus aikaisemminkin käynyt tollei, mut enhän mä sitä muistanut, enkä sitä, et kyseessä oli 7-veljestä lankaa.
Ei muuta kun uuden langan ostoon ja aloittaa hommeli alusta.
Kutittaako sua lampaanvilla iholla? Nykyisin on niin monenmoisia lankoja onneksi, että lampaanvillankin voi ohittaa.

Oman kutomuksen eli kaulahuivin pituus nyt 97cm.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #522 : 09.10.09 - klo:08:45 »


Oman kutomuksen eli kaulahuivin pituus nyt 97cm.
Kuinka pitkän aiot tehdä?

Mä kudoin joskus lukioikäisenä kirkkaanpunaisen, kolmemetrisen  [:-DD] kaulaliinan. No, kuten arvata saattaa, se oli aivan liian pitkä käytettäväksi eli turhaa työtä!  [:´((]

Mulla kutomus junnaa paikallaan. Eilen saunan lämpiämistä odotellessa kerkisin hiukan jatkaa, mutta sitten ei ollut inspistä kutoa neuloa yötä myöten. Pitää ottaa kamat reissuun mukaan  [:-)]

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #523 : 09.10.09 - klo:08:55 »


Oman kutomuksen eli kaulahuivin pituus nyt 97cm.
Kuinka pitkän aiot tehdä?

Pituus on noin 150-160cm eli kaikki kolme kerää, toivottavasti on sopiva mitta.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Hieno sukkaraita
« Vastaus #524 : 09.10.09 - klo:09:27 »

Mulla kutomus junnaa paikallaan. Eilen saunan lämpiämistä odotellessa kerkisin hiukan jatkaa, mutta sitten ei ollut inspistä kutoa neuloa yötä myöten. Pitää ottaa kamat reissuun mukaan  [:-)]

Joku rämekurppelo pyörii Utössä puskissa ja Kaija vaan kutoo kämmekkäitä. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.237 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.