Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöilmapiiri  (Luettu 4150 kertaa)

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
Vs: Pönttöilmapiiri
« Vastaus #15 : 04.03.09 - klo:23:16 »

Kati... [:31]..hali siulle, mie ite oon monasti ollu hitsin säikky, kun huomaan laittaneeni viestin ns. väärään paikkaan, jost sit "nootti" (lupaa parantaa tapansa)...mutta, mie olen karttanut tiettyjä juttuja...kommentit ovat sitä luokkaa jolloin mie saan ns.kintut allein..
Olen Sus:in kanssa ihan samaa mieltä...mie tuun aina iloisella  [:-DD] mielellä tänne, sit ykx kakx mieliala putoo ku lehmänhäntä.. [:-(]....en tosiaakaan ymmärrä, mikä "kärmes" on tullut paratiisiin.....sortamatta ketään....
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #16 : 05.03.09 - klo:05:18 »

Kyllä täältä -kaikesta huolimatta- löytyy edelleen myös sitä lämpöä, välittämistä, Pönttö-henkeä!
Viime viikolla, kun Pasi oli sairaalassa ja mä olin yksin kotona, mä olisin varmaan kiipeillyt seinille, ellei mulla olisi ollut teitä Pönttö-kavereita seurana! Kiitokset kaikille tsemppaajille ja seuran pitäjille!  [:30]

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #17 : 05.03.09 - klo:06:12 »

Asiat on hyvä nostaa pöydälle, turha niitä on pöydän alla pitää.

Pidetään pönttö mukavana paikkana, johon on kiva tulla.

[:34]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #18 : 05.03.09 - klo:06:25 »

Kati, oot oikeassa ! Olen miettinyt samaa... [:-I]
Huumorin piikkiin tuskin kaikkea voi laittaa.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #19 : 05.03.09 - klo:08:33 »

Kyllä täältä -kaikesta huolimatta- löytyy edelleen myös sitä lämpöä, välittämistä, Pönttö-henkeä!

Mä oon ihan samaa mieltä  [:-)]

Mitä tulee tähän "henkilöön", niin mua lähinnä naurattaa, kun tämä henkilö puhuu, (tai siis kirjoittaa)
itsensä jatkuvasti pussiin.  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #20 : 05.03.09 - klo:08:39 »

Minnin kanssa samoilla linjoilla, eli koen aika huvittavana tapauksen.  :-O [:-DD]
Itse voimme korjata tilannetta jättämällä vastaamatta tai kommentoimatta viestejä.
Kyllä täällä tosiaan hyvää pönttöhenkeä on edelleen, ja täältä saa aina kannustusta
ja tukea, jota mekin Hopon kanssa tarvitsemme ja osaamme arvostaa!  [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #21 : 05.03.09 - klo:09:14 »

Mä jo ajattelin että kuvittelen omiani. Hyvä kun Kati nosti asian esille!
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #22 : 05.03.09 - klo:09:23 »

Hyvä hyvä. Kehukaamme toisiamme.
Näinhän se sisäinen hyvänolon tunne kasvaa.
Tulee lisää elinvuosia ja iloa elämään.  [:-)]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 05.03.09 - klo:09:28 »

Ilmeisesti tässä ärsyyntymisessä ei kuitenkaan ole kyse siitä, että ärsyyntyneet kokisivat itsensä tulleen järjestelmällisesti kiusatuksi jonkun tietyn nimimerkin taholta vaan yleisemmästä ärsyyntymisestä?

Jos jonkun viestit ärsyttävät, harmittavat tai muuten vain aiheuttavat jotain näppylöitä, niin jättäkää ne omaan arvoonsa. Täällä on kumminkin väkeä niin moneen lähtöön, että aivan varmasti jokaiselle löytyy joku jonka viestit kannattaa noteerata ja jolle vastata.

Ihan jokainen täällä voi ja pitäisikin miettiä omia viestejään myös siltä kantilta, että miltä ne näyttävät toisen näkökulmasta. Jos huomaa, että joku mistä itse kirjoittaa ärsyttää muita - etenkin toistuvasti - niin kyllähän fiksu ihminen osaa senkin ottaa huomioon. Tai ainakin pitäisi.

Oliko se Mauno Koivisto, joka sanoi jossakin, etta ei pida provosoitua vaikka provosoitaisiin. Nyt en tiedä onko edes tarkoituksella provosoitu, mutta koittakaa nyt kumminkin olla provosoitumatta. Minusta provosoituminen - riippumatta siitä onko aihetta vai ei - tällaisissa tapauksissa antaa juurikin mahdollisuuden sille ilmapiirin pilaantumiselle. Se taas on meidän jokaisen omassa hallinnassa, annetaanko sellaiselle mahdollisuus vai ei.

(Edit: kävin lisäämässä pari selventävää sanaa)
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo:10:11 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 05.03.09 - klo:10:34 »

Minnin ja Tainan kanssa samoilla linjoilla, jos jonkun teksti ärsyttää kannattaa lopettaa lukeminen eikä ainakaan vastata.
Ei kannata provosoitua, toki olen itsekin siihen sortunut jopa tahallaan  [:-DD]

Pönttöhenkeä löytyy paljon, ei välitetä pienistä  [:-)]

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 05.03.09 - klo:11:05 »

Luin tämän koko ketjun jo aamulla mutta halusin istua hetken mietintämyssy päässäni ennekuin mitään kirjoitan :-)).

Täytyy myöntää että itsekin olen ollut suunnattoman ärsyyntynyt tähän kirjoittajaan, lähinnä siihen että usein tulee tunne siitä että se mitä hän kirjoittaa ei ole totta. Ja toinen ärsyttävä juttu on se että tuodaan totena esiin asioita jotka on ihan puutaheinää, ja "tietolähdettä" ei yleensä mainita. Kolmas asia on se että töksäytellään toisille tosi tylysti ja ilman huumorin häivää.
Nykyisin yritän olla välittämättä ja ärsyyntymättä mutta myönnän että se on toisinaan vaikeaa.

Se mitä Ullu sanoi, että koitetaan olla provosoitumatta, se on ihan totta. Paras keino on ihan varmasti olla kommentoimatta kirjoituksia ja sillä tavoin ärsyttävät viestit ehkä häipyy pöntöltä pikkuhiljaa kokonaan.

Ja kuten Kaija sanoi, niin kyllä tosiaan pönttölästä aina saa apua ja tukea kun sitä tarvitsee. Eläköön pönttöhenki, pidetään sitä yllä kaikesta huolimatta! [:30]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 05.03.09 - klo:11:12 »

Minni kirjoitti:
Mitä tulee tähän "henkilöön", niin mua lähinnä naurattaa, kun tämä henkilö puhuu, (tai siis kirjoittaa)
itsensä jatkuvasti pussiin.  :-))

Samoin.  Tosin välillä kiukuttaakin.  Olen kylmästi jättänyt ko henkilön viestejä lukematta.

Täytyyhän tuollaiseen käyttäytymiseen olla jokin syy ja toivon hartaasti et selviää, koska ei tuollainen oman mielen ailahtelut itselleenkään ole hyvästä.

Tsemppiä koko pönttölän porukalle.

Katille kiitokset asian avauksesta.  [:5]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #27 : 05.03.09 - klo:11:13 »

[:30] [:31]
Näin minä aattelen teistä.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 05.03.09 - klo:11:22 »

[:30] [:31]
Näin minä aattelen teistä.

[:5] [:30] [:31] Niin minäkin  [:-)]

Äiti sanoi aina että minkä taakseen jättää sen edestään löytää, siihen uskon.
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo:11:41 kirjoittanut Varpunen »
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #29 : 05.03.09 - klo:12:49 »

Näinkö vähän tähän uskalletaan kommentoida? Nyt säälittää! Niin paljon on tullut yv:tä ja puheluitakin, ei voi olla totta, että olette näin arkoja!

Minä olen "sattuneista syistä" ollut hieman hiljempaa viime aikoina. Lukenut olen kyllä silloin tällöin foorumia. Luulen siis tietäväni ketä tässä tarkoitetaan.
Yv:tä en ole kenellekään asiasta lähetellyt(ettei tule yyrinvämmärmyksiä).
  Ja se että foorumilla ei tavallaan saakaan kirjoittaa ihan aitoja omia eriäviä mielipiteitä, on minulle sellainen harmin paikka.
Ei sellainen foorumi ole kiinnostava jossa aina ollaan kaikesta samaa mieltä. Ja tällä en tarkoita tahallista eripuran lietsomista.
Myöskin Katin peräämä rohkeus tällä foorumilla aiheuttaa usein kuoliaaksi vaikenemista. Sitä ihmistä ei sitten vähään aikaan ole olemassa. Eli hänen viesteihinsä ei vastaa kukaan (tai melkein)  [:-I]

Ehkäpä minun ei olisi tähänkään pitänyt vastata kun en ole kovin aktiivi tällä vapaalla puolella ollut vähään aikaan. Mutta "rohkea rokan syö"  [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.079 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.