Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöilmapiiri  (Luettu 4163 kertaa)

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Vs: Pönttöilmapiiri
« Vastaus #30 : 05.03.09 - klo:12:51 »

Joskus se kissa on vain nostettava pöydälle.
[:-DD] [:-DDD]

Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #31 : 05.03.09 - klo:12:54 »

Muru  [;-)]

Yhdellä entisellä työkaverilla meni joskus hienot sananlaskut sekaisin ja se ihan tosissaan selitti jossain palaverissa, että kyllä nyt täytyy nostaa KISSAN HÄNTÄ pöydälle  [:-I]

[:-DDD]

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #32 : 05.03.09 - klo:12:58 »

Muru  [;-)]

Yhdellä entisellä työkaverilla meni joskus hienot sananlaskut sekaisin ja se ihan tosissaan selitti jossain palaverissa, että kyllä nyt täytyy nostaa KISSAN HÄNTÄ pöydälle  [:-I]

[:-DDD]

Ihan PAKKO vielä :
Kyllä sait hymyn huuleen ja naurua vatsanpohjaan.  Kissanhännät vieköön   [:-DD]
Ja juu, kyllä täällä useimmat ovat ihan jees  [:30]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #33 : 05.03.09 - klo:13:11 »

Olen minäkin vähän naureskellut kyseisen henkilön jutuille, mutta en voinut kuvitellakaan, että häntä ruoditaan yv:llä ja puhelimitse!
Ei kuulosta kivalta.
Kokemuksesta tiedän, että kirjoitushalut vähenevät kummasti, kun kukaan ei mitenkään reagoi siihen mitä kirjoitat.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #34 : 05.03.09 - klo:13:39 »

Kokemuksesta tiedän, että kirjoitushalut vähenevät kummasti, kun kukaan ei mitenkään reagoi siihen mitä kirjoitat.

Laura otti esille kyllä ihan aiheellisen asian [:5]. Helposti tulee itsekin vaan touhotettua omia juttuja ja kerrottua mitä itselle on sattunut, eikä muisteta lainkaan kommentoida toisten juttuja. Ja siitä tulee sitten sellainen tunne että eipä tuo minun juttuni tainnut ketään kiinnostaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Ayla

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 05.03.09 - klo:15:25 »

Tää on aika hankala aihe... mutta nostetaan pöydälle vaikka talon kaikki kissat samaan aikaan.

Samaa mieltä olen monissa asioissa. Keskustelutaitohan se tässä taitaa lopulta olla mitä peräänkuulutetaan.

esim. Jos yksi kysyy toiselta, että -minkälaisista koirista pidät- ja toinen vastaa siihen, että -labradorinnoutajista-. Tähän kun kolmas menee sanomaan ns. puun takaa, että -labradorinnoutajilla esiintyy hirveesti mielenvikaisuutta ja häntämutkia- ilman sen suurempaa alustusta ja selvitystä asiasta tai syytä miksi koki asian niin tärkeäksi ilmoittaa tai edes tietoa siitä, mistä tämän oli kuullut/lukenut (oli se sitten totta tai ei)... Se nostaa todellakin karvat pystyyn [:-//], tai vähintäänkin herättää todella suurta ihmetystä :-O [:-I]. Ei tavallisessa elämässä keskustella noin. Esimerkki ei ollut ehkä paras mahdollinen, mutta kait siitä sai irti sen mitä yritin sanoa. Jos keskustelutaito ei ole niin hyvin hanskassa, niin silloin todellakin kannattaa kiinnittää huomioo mitä milloinkin kirjoittaa ja miten.

Harvoin kirjoittavana henkilönä olen myös huomannut aika ajoin, että pönttösakki on (enempi tai vähempi) sisäänpäinlämpiävää. Harvemmin kirjoittavien kommentteihin ei vastata niin usein. Ja toinen seikka on se, että mielipiteitä ei monesti uskalleta avoimesti tuoda ilmi, ettei loukata ketään. Tämä johtuu kenties siitä, että monet pönttöläiset tuntee toisensa, muttei kuitenkaan niiiin hyvin, että uskaltaisi kokeilla oikeasti avointa keskustelua (täysin vieraana taas on helpompi sanoa oma mielipide, kun siitä ei vastaa kavereilleen). Ja sitten on niitä, jotka tuntevat toisensa niin hyvin, että ne tärkeämmät keskustelut käydään puhelimitse ja yv:nä, tai muuten ulkopuolisilta piilossa. Ja tää automaattisesti aiheuttaa sitä, että on tavallaan helpompi vastata niille jotka jo tuntee (tietenkin)... vrt. keskustelu normaalielämässä. Eikä se minulle ole elämää suurempi asia, jos kirjoitukseeni ei (joskus/useimmiten) vastata... (tottakai se vähän vaikuttaa kirjoittelun määrään, mutta kuvakisoihinhan minä täällä käyn pääosin osallistumassa).

Kuitenkin, kun porukalla on täällä niin hyviä ystävyyssuhteitakin keskenään, niin juuri sen takia kannattaa kiinnittää aika paljon huomioo siihen, ettei kirjoitukset mene kiusaamisen puolelle (se voi lipsahtaa sinne jopa tarkoituksettomasti, koska tukijoita löytyy hyville tyypeille aina ja kohta on 15 sanomassa yhdelle).

Toivottavasti en loukkaa tällä kirjoituksella ketään, se ei ole tarkoitukseni. Nyt en vaan enää jaksa siistiä ja siivota kuumeisena kirjoitustani enempää. Pyytelen sitten myöhemmin anteeksi sanomisiani, jos tarvetta ilmenee.
Kirjattu
... Kuvia

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 05.03.09 - klo:15:31 »

Aivan varmasti foorumeilla "joutuu" lukemaan myös eriäviä mielipiteitä. Itse en ole jäänyt niitä "hautomaan" enkä varmasti ole edes kaikkea lukenut. Täällä etupäässä kuitenkin leppoisa ilmapiiri, hyvin paljon hauskoja kommentteja jotka mukavasti kutkuttavat ja paljon asiatietoa.
Nyt tuli vähän alavireinen olo. En tarkoita etteikö rassaavia asioita pitäisi käsitellä, mutta tuliko nyt sellainen julkinen nöyryytys jotakuta kohtaan. Rakentava palautehan ei runtele ihmistä ja osapuolille jää tasapelitunne "käsittelyn" jälkeen. Vikojahan on meissä kaikissa , ovat vain erilaisia ominaispiirteineen.
Jäikö tämä joku aivan yksin? Eikös ole sanontakin "rakasta minua eniten silloin kun ansaitsen sitä vähiten".
P.s en missään tapauksessa ole ketään vastaan enkä kenenkään puolella. Kirjoitin vain tuntemuksiani ja ymmärrän myös ärsyyntyneitä (on sitä vikaa itsellänikin aivan riittävästi vaikka nyt en tähän asiaan liittyen sitä ole kokenut) [:-I]

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #37 : 05.03.09 - klo:16:15 »

Kaikkea ei ehdi enää edes lukea vaikka haluaisi [:-)] [:-)] [:-)]

Typeriä gallupeita on itseki tullut tehtyä, helppo jättää vastaamatta gallupeihin tai sanaleikkeihin jos aika ei riitä tai jos leikki/kysely tuntuu tyhmältä enemmin menee aikaa jos kirjoittaa typerä juttu tai vastaavaa.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 05.03.09 - klo:16:39 »

Harmiton leikinlasku on ihan kivaa ja sen toivoisi jatkuvan.  [:-)]
Kaikkea ei tosiaankaan ehdi lukea eikä kaikkia ketjuja tule edes avattua.
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 05.03.09 - klo:16:42 »

Minulta on varmaan jäänyt jotain huomaamatta vai tarkoittaako tämä keskustelu minua, itsessään ei aina huomaa vikaa [NUT] [?]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 05.03.09 - klo:16:48 »

Tämä olikin hyvä ketju. On oikein tarvinnut mennä itseensä ja miettiä, onko tullut sanoneeksi jotain, mitä ei olisi pitänyt. Varmaan olenkin sanonut. Sitä kun ei aina kirjoittaessa edes huomaa, että joku saattaa loukkantua. Olen pyrkinyt aina laittamaan nauravan hymiön perään ikään kuin ilmaisemaan, että en ole ihan tosissani, vaan ottakaa huumorilla. Joku saattaa silti esim. työn tai sairauden takia olla vähemmän humoristisella päällä, ja ottaa tosissaan.
Tämä meni nyt vähän ohi sen aiheen, mitä Kati aloittaessaan ajoi takaa, mutta tätä ketjua lukiessani tuli vaan noitakin ajatuksia mieleeni.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #41 : 05.03.09 - klo:17:10 »

Varmaan tässä yksi ja toinenkin epäilee itseään, mitä on tullut sanoneeksi mitä kirjoittaneeksi ketä loukanneeksi.
Mutta eiköhän asia käy ilmi viimeaikojen keskusteluista kenestä tässä nyt on ollut puhe, kuka täällä huutaa. Kun ja jos henkilö on roikkuu vuodenkin foorumilla, niin luulisi siinä ajassa jo oppivan pelin säännöt. Ellei opi, niin ei haluakaan.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #42 : 05.03.09 - klo:17:12 »

Niinpä, eiköhän ole ainakin suurimmalle osalle selvää, kenestä on kyse ja ainakin ko henkilöön juttuni kolahti, koskapa laittoi mulle yksärin, jossa tunnisti itsensä. Eli se koira älähtää....
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 05.03.09 - klo:17:20 »

Moni täällä kirjoitti fiksuja  [:-)]
Varmaan moni on loukkaantunut minunkin tekstistä vaikka ei ole ollut tarkoitus loukata.
Joku asia vaan kolahtaa itseen, kaikilla varmaan joku.
Tosin itse menen usein peilin eteen ja kysyn siellä näkyvältä, että mikä tässä nyt sattui.
Ei se välttämättä johdu sanojasta vaan ihan itsestä.
Toivottavasti kaikki oppii tästä jotain.

Muoks. edes minä kirjoittamaan kerralla kaikki kirjaimet  [:-)]

Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 05.03.09 - klo:17:21 »

Mää se en ainakaa oo.... sillä olen erittäin hyvä ellen täydellinen [:-I] :-)) :-)) :-))   

http://www.youtube.com/watch?v=X5wCh383yVs
Kirjattu

Sivu luotiin 0.07 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.