Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöilmapiiri  (Luettu 4067 kertaa)

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Vs: Pönttöilmapiiri
« Vastaus #75 : 07.03.09 - klo:22:03 »

Älistyttävää,mutta onks tää tyypillistä "naisaloille".

En ihan allekirjoittaisi tuotakaan. Olen nyt noin kahdeksan kuukautta lueskellut ja kirjoitellut foorumilla jossa on muutama sata miestä (nuoria   [:-DD])ja muutama aktiivi naiskirjoittaja.
Kyllä sielläkin osataan. Jos ymmärrän nyt tuon oikein. Siis mitä tuo "tää" tarkoittaa.
Kinasteluako?
Sillä foorumilla sanotaan rankastikin. Mutta sanotaan myös heti jos nettietikettiä vähänkin rikotaan. Ja siellä uskalletaan sanoa suoraan. Ei kyylätä.
Mutta yksi hieno tapa siellä on. Kun on saanut "sanomista", pyydetään reilusti anteeksi ja myös saadaan.
Ja ilmeisesti juuri tuo pitää sen ilmapiirin helppona ja raikkaana. Siellä on tosi HYVÄ yhteishenki. Uudetkin otetaan mukaan mielestäni lämpimästi.
Siellä muuten ei kyllä huudella foorumilla vaan heti huomautetaan että se on epäkohteliasta.

Pönttöfoorumi on kuitenkin toisenlainen. Ja itseasiassa ihan mukava foorumi. Vaikka välillä minuakin riepoo. Varsinkin kun olen tottunut sanomaan omat mielipiteeni. Ja täällä on joskus vaikea niin tehdä.
Mutta aion roikkua mukana "kynsin hampain" vaikka tiedän että pakkohan täällä ei kenenkään ole olla  [:30]

Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #76 : 07.03.09 - klo:22:11 »

Muru, kerro äkkiä miltä foorumilta löytyy paljon niitä nuoria miehiä?!  [:-DD]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #77 : 07.03.09 - klo:22:12 »

Miettikäähän myös miltä teistä itsestänne tuntuisi olla tämän ketjun "aiheena" julkisella foorumilla  [:-I]

Kai sitä silloin pitäisi mennä itseensä ja ehkä jopa pyytää anteeksi. Vaikka anteeksipyyntö onkin vaativa laji, se puhdistaisi ilman kertaheitolla. Ja saattaisipa saada niitä "tulisia hiiliä" itse kunkin pään päälle  [:17]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #78 : 07.03.09 - klo:22:13 »

Älä uskokaan, mä haluun ne itselleni tietty  [:-DD]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #79 : 07.03.09 - klo:22:53 »

Kaikkiko?  :-O
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #80 : 07.03.09 - klo:23:20 »

Pönttölän ilmapiiri on MIELESTÄNI erinomaisen hyvä.  Tainan valokuvia kun katsoo taavista ja hepoista, ei voi muuta kuin tulla hyvälle tuulelle. Itse en katso lainkaan ikäviä kuvia/TV-OHJELMIA.
Se, mikä minuun on eniten tehnyt positiivisen vaikutuksen, on se, että jokaisessa  ELÄINTEN YSTÄVIEN valokuvassa kaikki eläimet/lemmikit ovat todella tyytyväisä elämäänsä ja todella hyvässä hoidossa.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 08.03.09 - klo:08:23 »

Kaikkiko?  :-O

Muru haluaa pitää kaikki namut itsellään... [:-DD]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 08.03.09 - klo:21:42 »

Kun minä tulin pönttöön, "kaikki" ottivat minut ystävällisesti vastaan.
Samaa olen yrittänyt itsekin tehdä, vaan ei aina ehdi.
Välillä täällä puhuu itsekseen, mutta usein sentään yksi edes kommentoi.  [:-)]
Päivänketjua en useinkaan jaksa lukea, se on liian pitkä ja unohdan mitä kukakin sanoi loppuun päästyäni.

Mihinkään naisalaan en liittäisi mitään, osaa ne miehetkin  [:-)]

Kyllä keskustelussa pitää olla erilaisia mielipiteitä, muutenhan se olisi vaan pelkkää hyminää.
Ainoa minua närästämään jäänyt asia on Arskaidean lähtö.

Muru, eikös äitis opettanut et kaikki namutkin pitää jakaa  [:-I] [:-DD]

Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #83 : 08.03.09 - klo:22:16 »

Heiii...Annetaan kaikkien kukkien kukkia...kuten myös meidän mielipiteimme aiheista...jookos?ollaan iloisia kaikesta ja ei huolta huomisesta,,,,ilta tullee ja aamu ihan väkiseen...
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #84 : 08.03.09 - klo:22:54 »

Mie nyt oon sitä mieltä.....kättä päälle kaikille, kas kun en tykkää laisinkaan tämmösestä ns. älämölostä...meijän kaikkien mielipiteet ei ole kaikkien mieleen, mutta, jokkaisella on omat aatokset, kunnioittakaamme niitä, mie en ole koskaan ollut pitkävihainen...vaikkakaan koskaan myöskään minnuu kohtaan pahaa en unhoita (kokemus stönöltä)...tehhäämpäs nyt semmone hommeli,sovinto NYTja unohetaan kaikki pahamieli kaikkien kohalla...soppiikkos teille näin.....minnuu niin "äkköittää" tämmönen..... [:5] [:30]...ja halit päälle!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #85 : 08.03.09 - klo:23:05 »

Mummeli...pönttölän  sovittelija ..hieno homma [:-)] [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tipi

• Vieras
« Vastaus #86 : 09.03.09 - klo:03:08 »

Traagistta ja koomista. Suorastaan tragikoomista.
Mummeli antaa meille anteeksi, että olemme kivittäneet jonkun, elämänsä pahinta tragediaa kokevan.
Missä on ihmisten empatia tänäpäivänä? Missä on anteeksipyytäminen. Ei poisvetäytyminen, tai vaikeneminen ole sitä. Se pitää tuoda julki.
Voiko kukaan uskoa, ettei sana solju, juttu luista, tai netiketit pysy hallussa, kun sisintä raastaa? Miksi tällaista aihetta piti tuoda tänne näkyville, kun sitä olisi voinut toisinkin käsitellä?
Täällä on sisäpiiri, se soittelee, nettaa ja sättää keskenään ja ihmettelee, jos joku oudompi etsii tilanteisiinsa helpotusta ja sanakäänteet onkin kankeampia. Se kilistää ja kannustaa, onnittelee, lohduttaa ja tsemppaa, jos jonkun kissalta on vaikka katkennut kynsi, mutta lohdutusta tai ymmärrystä etsivä sivullinen, voidaan tuotapikaa, vaikka julkisesti kivittää.
Sisäpiirillä on myös ulkokehä, joka huomiota kärkkyessään aina jaksaa ja muistaa sisäpiiriläiset kehua.

Minulla on ehdotus, nyt ensin, jokaisen anteeksipyydettyään, ylläpito laittaa tähän vapaakeskusteluun munalukon päälle, vaikkapa vain joksikin aikaa. Saamme tilaisuuden miettiä ja voimme keskittyä luontoon ja kevään edistymiseen. Luontohan meitä hiukan yhdistää, vaikkei sekään kaikkia.
Olen tosi surullien.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #87 : 09.03.09 - klo:05:44 »

Ajatuksella kirjoitettu Tipiltä.

Sisäpiiristä voisin kyllä kirjoittaa, ainakin minun on helpompi kirjoittaa jos toinen on tuttu, silloin ei tarvitse pelätä ehkä niin paljon että huono vitsi ymmärretään väärin, jos taas tuntu kurjalta kun ei onnitteluja tule, niin onkohan varmasti onnitteluketjussa nimi ja päiväys, kuka onnittelee jos nimi tai syntymäpäivä ei ole tiedossa, samoin tonnionnitteluja ei voi tulla jos viestejä ei vain tule vaan luetaan ja harvoin kirjoitetaan mitään silloin pönttöläinen jää piiloon.
Sisäpiiristä vielä, pönttölässä on pari kolme ihmistä jotka olen tavannut ennen pönttölää ja pönttöläisiä olen tavannut varmaan vähän yli 50, jos sisäpiiriä on niin ehkä se on tullut tapaamisten isompien tai pienempien kautta, ainahan voi tulla mukaan, uskoakseni joku varmasti huomaa...

Varmasti näitä asioita voisi käsitellä eri tavalla. paremmin tai huonommin, lukonkin voi ylläpito laittaa halutessaan, mutta ilman lukkoakaan ei kenenkään ole pakko tähän kirjoittaa
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #88 : 09.03.09 - klo:10:07 »

Sisäpiiristä vielä, pönttölässä on pari kolme ihmistä jotka olen tavannut ennen pönttölää ja pönttöläisiä olen tavannut varmaan vähän yli 50, jos sisäpiiriä on niin ehkä se on tullut tapaamisten isompien tai pienempien kautta, ainahan voi tulla mukaan, uskoakseni joku varmasti huomaa...

Sisäpiiristä minäkin. Pönttötapaamisia on vähintaan kahdet joka vuosi, sitten on pikkujoulut ja pönttömatkat. Jos niihin edes johonkin osallistuu pääsee takuulla nk. sisäpiiriin [;-)]
Ja sit on vielä kyläreissut. Itsekin olen käynyt kylässä ohimennessäni ainakin yhden pönttöilijän luona. Ei oltu aiemmin tavattu, mutta ystävyys syntyi saman tien. Kaija ja Pari kiertelevät vuosittain paljon Suomenmaata. Hekin käyvät tapaamassa mahdollisia pönttöläisiä matkan varrella, eivätkä taatusti ole kaikkia aiemmin tavanneet.
Jos tää on nyt sitten sitä sisäpiiriä niin eikun mukaan vaan  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #89 : 09.03.09 - klo:10:23 »

Mä en ole itse käynyt mukana yhdessäkään "virallisessa" pönttötapaamisessa, mutta tiedän, että jokainen on niihin sydämellisesti tervetullut. Niin uudet kuin vanhat pönttöläiset. En oikein pidä tuosta "sisäpiiri" -sanasta, kun täällä kukaan ei tarkoituksella yritä mitenkään "sisäpiiristyä", tuo sana kuulostaa ikäänkuin hiukan syyllistävältä. Minusta ihmisten ystävystyminen ja tutustuminen on luonnollinen asia ja varsinkin tapaamisissa se on varmaan helppoa, kun koolla on samanhenkisiä mukavia luontoihmisiä. [:-)]

On myös ihan luonnollinen tunne, menee sitten mihin tahansa kirjeenvaihtolistalle, että aluksi tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Ihan itsestähän se sitten on kiinni, millä lailla pääsee tai MENEE juttuun mukaan. [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.079 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.