Päätin olla ottamatta osaa tähän keskusteluun, mutta laitan nyt joitain asioita ylös...
Käyn myös muilla foorumeilla netissä. Osalla kielenkäyttö on karskia. Esim. Monella foorumilla tulisi hieman erilaisia kuvia ketjuun "Pönttöläisten käsi- ja iltapuhdetyö kuvia"
Täällä siis meno on paaaljon hillitympää kuin muilla foorumeilla. Itse tavallaan pidän siitä, mutta se saa helposti myös "kaikki" aktiivikirjoittajat kääntymään yhtä vastaan. Itseäni myös harmittaa edelleen Arskaidaen katoaminen foorumilta. Jokaisella on mielipide ja sitä tulisi kunnioittaa vaikka se ei omaan elämänkatsomukseen sopisikaan.
Muilla foorumeilla on tapana antaa jäähy ihmiselle, joka aiheuttaa harmia foorumilla tai erottaa hänet. Eiköhän täälläkin sellainen käytäntö ole ja, jos modet kokee aiheelliseksi, niin varmaan jäähyä pukkaa itse kullekkin pärstävärkkiin katsomatta. Tai jos sellaista käytäntöä ei ole, niin olisi varmaan aiheellista ottaa käyttöön.
Ylläoleva teksti on kuin omalta näppäimistöltä tullutta!
Muutama lisämielipide:
Jostain syystä täällä ns. hyvään ilmapiiriin vedoten halutaan hyssytellä kaikkinainen väittely pois. Minun mielestäni se taas on toimivan keskustelufoorumin elinehto!
Kuka oikeasti jaksaa seurata/osallistua keskusteluun tyylillä
"kyllä Opel on hyvä auto"
"olen samaa mieltä"
"minäkin olen"
"
"
"niinpäs onkin"
jne jne!
Minusta edelläoleva ei ole mielenkiintoista keskustelua!
Kyllä keskustelussa pitää olla väite ja vastaväite perusteluineen, sellaiseen on minusta mukavampi osallistua omine perusteltuine mielipiteineen!
Jos kunnon(kiivas) väittely tuhoaa "ilmapiirin" niin joutaa sitten mennäkin.
Tipille sanoisin ettei yleensäkään keskustelufoorumille kannata tulla mitään sielunhoitoa hakemaan, harvalla täällä on resursseja sellaiseen eikä voi odottaa kenenkään edes tietävän jonkun nimimerkin taustat!
Nyt ei muuta kuin ilmapiiriä parantamaan kunnon väittelyllä. Pari aihetta malliksi:
1. Onko virtuaalijalkapallo elämää suurempi asia vai epäonnistuneiden entisten jalkapalloilijoiden viimeinen toivo?
2. Pitäisikö kaikki irtokoirat/-kissat viedä saunan taa ja lopettaa?
3. Tulevatko kaikki autot vanhoina Opeleiksi?
![Nauraa [:-DD]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/9.gif)
Sinulla on oikeaa asennetta. Täysillä tsemppaan. Ja se foorumi josta tuolla aiemmin kerroin on Mac'istien Homppu. Ja siellä on rempseää, suvaitsevaista ja vähän Driverin tyyppistä porukkaa.
Ja tämä taas ei sulje pois sitä että pidän
myös Pönttöfoorumista.
Sisäpiirijutusta vielä. En tiedä kuulunko siihen, kuka sen määrittää ja miten? Mutta ymmärtäisin että ihan jokainen täällä kirjoittava voi tulla sinne
sisäpiiriin . Eikun kampsut kasaan ja mukaan tapaamisiin. Se kyllä vaatii hieman enemmän kuin näppiksen naputtelua. Se vaatii halua tutustua lähemmin täällä kirjoitteleviin ihmisiin.
Mielestäni ei pidä syyllistää tuolla sanalla niitä jotka viitsivät pitää yhteyttä ja järjestellä tapaamisia yms.
Sitten noista yksityisviesteistä. Kirjoitelkaa niitäkin jos siltä tuntuu. Näinhän saatte lähemmän kontaktin ihmiseen johon sitä haluatte.
Joku mainitsi että nyt "jahdataan" (ei varmaan ihan tällä sanalla) elämässään vaikeassa vaiheessa olevaa ihmistä. Mistä hän tietää että tämä (ketä nyt sitten tarkoitetaankaan)
on sellaisessa vaiheessa. Minä en ainakaan tiedä.
Ei tämä nyt niin kamalaa ole että ollaan eri mieltä. Käsketään lopettaa tämä keskustelu ja sanotaan että "annetaan kaikkien kukkien kukkia". Mutta eikös tämäkin keskustelu ole juuri sitä. Ainakin minusta.
Kaiken minkä' tähän kirjoitin, kirjoitin yleisellä tasolla. Mikään ei viittaa keneenkään yksittäiseen foorumilaiseen. Ei siis tarvitse lukea rivien välejä. Se onkin niin rasittavaa
Edit:
1.- se viimeinen vaihtoehto
![Nauraa [:-DD]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/9.gif)
2.- eiku ne omistajat
![Tosivihainen [:-//]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/8.gif)
3.-mikäseon