Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöilmapiiri  (Luettu 4104 kertaa)

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Pönttöilmapiiri
« Vastaus #90 : 09.03.09 - klo:10:32 »

Pönttöfoorumin idea ei ole  lienee se, että muodostuisi tai muodostettaisi sisäpiirejä. Itse en ole koskaan tuntenut kuuluvani sisäpiiriin, se on selvä se. Parissa tapaamisessa kävin alkuaikoina, porukka oli kivaa. Mutta mä tunsin, ettei se ole mun juttu, en halunnut julkisuuskuvaa.
Mun mielestä täällä ei ole nykyään erityisempää sisäpiiriä, suurin osa tuntee toisensa, mutta ottaa hyvin vastaan uudetkin tervetulotoivotuksin innokkaina, niin että herkimmät voivat suorastaan säikähtää jo ovella.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #91 : 09.03.09 - klo:10:37 »

Eiköhän se ystävyys ole molemminpuolista kontaktin ottoa.  Aika moni on täällä avoimesti ottanut osaa keskusteluihin, vaikka ei ole ollut pönttötapaamisissa.
Siitä se tutustuminen alkaa.
Luulenpa et aika moni meistä on joskus nokilleen saanut.  Ei siitä silti tartte suuttua. 
Ite en ole ollut yksissäkään jokavuotisissa tapaamisissa.  Kuiteskin olen saanut hyviä ystäviä, joiden kanssa voin keskustella arimpiakin asioita.
Rohkeesti olen tunkenut sisäpiiriläisten sekaan, mut osaan tarvittaessa pysyä ulkopuolellakin. [:-)]

Yv on hyvä olemassa.  Monelle olen antanut oikein kirjallisen kiitoksen sanoistaan, tai jopa kehaissut ottamaansa hyvää kuvaa.

Rohkeesti vaan kirjoittamaan mielipiteitä ja ottamaan yhteydenottoja - jopa puhelimitse.  [:74] [PUH] [:30] ( sain hiljattain ihanan uuden puhelintututn) 
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #92 : 09.03.09 - klo:10:43 »

Itse sanasta sisäpiiri. Itse en myöskään pidä siitä. Olen välillä ollut poissa pöntöltä jopa kuukausia, mutta kuitenkin kun pikkuhiljaa taas alkaa kirjoittelemaan, alkaa tuntumaan että kyllähän tässä taidetaan kuulua pönttölä väkeen. Välillä tuntee itsensä ihan vieraaksi, mutta se tunne tulee kun en itse ole aktiivinen.

Pai tö vei. Tämä ei ole ainut foorumi josta olen saanut oikein sydänsydänystäviä.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #93 : 09.03.09 - klo:10:44 »

Päätin olla ottamatta osaa tähän keskusteluun, mutta laitan nyt joitain asioita ylös...

Käyn myös muilla foorumeilla netissä. Osalla kielenkäyttö on karskia. Esim. Monella foorumilla tulisi hieman erilaisia kuvia ketjuun "Pönttöläisten käsi- ja iltapuhdetyö kuvia"  [:-I] Täällä siis meno on paaaljon hillitympää kuin muilla foorumeilla. Itse tavallaan pidän siitä, mutta se saa helposti myös "kaikki" aktiivikirjoittajat kääntymään yhtä vastaan. Itseäni myös harmittaa edelleen Arskaidaen katoaminen foorumilta. Jokaisella on mielipide ja sitä tulisi kunnioittaa vaikka se ei omaan elämänkatsomukseen sopisikaan.

Muilla foorumeilla on tapana antaa jäähy ihmiselle, joka aiheuttaa harmia foorumilla tai erottaa hänet. Eiköhän täälläkin sellainen käytäntö ole ja, jos modet kokee aiheelliseksi, niin varmaan jäähyä pukkaa itse kullekkin pärstävärkkiin katsomatta. Tai jos sellaista käytäntöä ei ole, niin olisi varmaan aiheellista ottaa käyttöön.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #94 : 09.03.09 - klo:10:45 »

Itse sanasta sisäpiiri. Itse en myöskään pidä siitä. Olen välillä ollut poissa pöntöltä jopa kuukausia, mutta kuitenkin kun pikkuhiljaa taas alkaa kirjoittelemaan, alkaa tuntumaan että kyllähän tässä taidetaan kuulua pönttölä väkeen. Välillä tuntee itsensä ihan vieraaksi, mutta se tunne tulee kun en itse ole aktiivinen.

Tosi kiva onkin kun olet taas alkanut kirjoitella! [:30]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #95 : 09.03.09 - klo:10:48 »

Niinkuin mir edellisessä viestissään sanoi, ei pönttölän tarkoitus ole haalia porukoita ja tehdä sisäpiirejä.  Ne vaan tulee.  Sit kun on yhteisiä asioita, joita ei i pönttölän ulkopuolisille kuulu, niin niistä sit keskustellaan kuka mitenkin.

En muista, kuka hiljattain kirjoitti siitä et mistä tiiedämme kuka kaunistelee asioitaan.
Mielestäni sellainen ei kannata, jos mielii saada aitoja ystäviä. Mielestäni tää pönttöilyn juju onkin siinä, et kerromme asiat niinkuin ne ovat. Luottamus kasvaa ja on hyvä mieli. [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #96 : 09.03.09 - klo:11:29 »

Mielestäni tää pönttöilyn juju onkin siinä, et kerromme asiat niinkuin ne ovat. Luottamus kasvaa ja on hyvä mieli. [:-)]

Just noin. Kun minä aloin käydä täällä eka kertoja, niin tarkoitus oli pysyä hyvinkin "etäällä" kaikista ihmisistä, koska pelkäsin, että saan jossain vaiheessa pahasti nokilleni sanomisistani, mutta ei aikaakaan, kun minulle selvisi, että täällähän onkin tosi rehtiä ja luotettavaa porukkaa. Ja saman henkistä kuin itsekin olen. Nyt minulla on jo muutama yv- ja puhelintuttu. Eipä ole kauaa siitä, kun sain juuri uuden ihanan puhelintutun, jolta sain hyviä neuvoja erääseen minulle tärkeään asiaan. Olenko ns. sisäpiirissä vai en, en sitä tiedä itsekään, kun en tiedä, mihin se raja vedetään, ja onko täällä sellaista??? Minusta täällä ihmiset ovat vain hyviä ystäviä keskenään.
Lisään tähän vielä kevennykseksi, että jos tästä jotain huonoa voi sanoa, niin se on se, että tahtoo jäädä kotityöt retuperälle, kun on vaan täällä ystävien joukossa.  :-))
« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo:11:35 kirjoittanut Mesiangervo »
Kirjattu

Driver

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #97 : 09.03.09 - klo:12:09 »

Päätin olla ottamatta osaa tähän keskusteluun, mutta laitan nyt joitain asioita ylös...

Käyn myös muilla foorumeilla netissä. Osalla kielenkäyttö on karskia. Esim. Monella foorumilla tulisi hieman erilaisia kuvia ketjuun "Pönttöläisten käsi- ja iltapuhdetyö kuvia"  [:-I] Täällä siis meno on paaaljon hillitympää kuin muilla foorumeilla. Itse tavallaan pidän siitä, mutta se saa helposti myös "kaikki" aktiivikirjoittajat kääntymään yhtä vastaan. Itseäni myös harmittaa edelleen Arskaidaen katoaminen foorumilta. Jokaisella on mielipide ja sitä tulisi kunnioittaa vaikka se ei omaan elämänkatsomukseen sopisikaan.

Muilla foorumeilla on tapana antaa jäähy ihmiselle, joka aiheuttaa harmia foorumilla tai erottaa hänet. Eiköhän täälläkin sellainen käytäntö ole ja, jos modet kokee aiheelliseksi, niin varmaan jäähyä pukkaa itse kullekkin pärstävärkkiin katsomatta. Tai jos sellaista käytäntöä ei ole, niin olisi varmaan aiheellista ottaa käyttöön.

Ylläoleva teksti on kuin omalta näppäimistöltä tullutta!
Muutama lisämielipide:

Jostain syystä täällä ns. hyvään ilmapiiriin vedoten halutaan hyssytellä kaikkinainen väittely pois. Minun mielestäni se taas on toimivan keskustelufoorumin elinehto!

Kuka oikeasti jaksaa seurata/osallistua keskusteluun tyylillä
"kyllä Opel on hyvä auto"
"olen samaa mieltä"
"minäkin olen"
 ":-))"
"niinpäs onkin"

jne jne!
Minusta edelläoleva ei ole mielenkiintoista keskustelua!
Kyllä keskustelussa pitää olla väite ja vastaväite perusteluineen, sellaiseen on minusta mukavampi osallistua omine perusteltuine mielipiteineen!
Jos kunnon(kiivas) väittely tuhoaa "ilmapiirin" niin joutaa sitten mennäkin.

Tipille sanoisin ettei yleensäkään keskustelufoorumille kannata tulla mitään sielunhoitoa hakemaan, harvalla täällä on resursseja sellaiseen eikä voi odottaa kenenkään edes tietävän jonkun nimimerkin taustat!

Nyt ei muuta kuin ilmapiiriä parantamaan kunnon väittelyllä. Pari aihetta malliksi:

1. Onko virtuaalijalkapallo elämää suurempi asia vai epäonnistuneiden entisten jalkapalloilijoiden viimeinen toivo?

2. Pitäisikö kaikki irtokoirat/-kissat viedä saunan taa ja lopettaa?

3. Tulevatko kaikki autot vanhoina Opeleiksi?

[:-//]  [:´((]  [:-DD]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #98 : 09.03.09 - klo:12:10 »

Kun minä tulin pönttöön, "kaikki" ottivat minut ystävällisesti vastaan.
Samaa olen yrittänyt itsekin tehdä, vaan ei aina ehdi.
Välillä täällä puhuu itsekseen, mutta usein sentään yksi edes kommentoi.  [:-)]
Päivänketjua en useinkaan jaksa lukea, se on liian pitkä ja unohdan mitä kukakin sanoi loppuun päästyäni.

Mihinkään naisalaan en liittäisi mitään, osaa ne miehetkin  [:-)]

Kyllä keskustelussa pitää olla erilaisia mielipiteitä, muutenhan se olisi vaan pelkkää hyminää.
Ainoa minua närästämään jäänyt asia on Arskaidean lähtö.

Muru, eikös äitis opettanut et kaikki namutkin pitää jakaa  [:-I] [:-DD]
Taishan tuo jotain sellaista opettaa  [:-DD] . Varsinkin kun meitä jakajia oli himpun vaille puoli tusinaa.
Muttaku.  .  .  .  .  .  .  [:17]

Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #99 : 09.03.09 - klo:12:24 »

Ylläoleva teksti on kuin omalta näppäimistöltä tullutta!
Muutama lisämielipide:

Jostain syystä täällä ns. hyvään ilmapiiriin vedoten halutaan hyssytellä kaikkinainen väittely pois. Minun mielestäni se taas on toimivan keskustelufoorumin elinehto!

Kuka oikeasti jaksaa seurata/osallistua keskusteluun tyylillä
"kyllä Opel on hyvä auto"
"olen samaa mieltä"
"minäkin olen"
 ":-))"
"niinpäs onkin"

jne jne!
Minusta edelläoleva ei ole mielenkiintoista keskustelua!
Kyllä keskustelussa pitää olla väite ja vastaväite perusteluineen, sellaiseen on minusta mukavampi osallistua omine perusteltuine mielipiteineen!
Jos kunnon(kiivas) väittely tuhoaa "ilmapiirin" niin joutaa sitten mennäkin.

Tipille sanoisin ettei yleensäkään keskustelufoorumille kannata tulla mitään sielunhoitoa hakemaan, harvalla täällä on resursseja sellaiseen eikä voi odottaa kenenkään edes tietävän jonkun nimimerkin taustat!

Nyt ei muuta kuin ilmapiiriä parantamaan kunnon väittelyllä. Pari aihetta malliksi:

1. Onko virtuaalijalkapallo elämää suurempi asia vai epäonnistuneiden entisten jalkapalloilijoiden viimeinen toivo?

2. Pitäisikö kaikki irtokoirat/-kissat viedä saunan taa ja lopettaa?

3. Tulevatko kaikki autot vanhoina Opeleiksi?

[:-//]  [:´((]  [:-DD]

Sinulla on oikeaa asennetta. Täysillä tsemppaan. Ja se foorumi josta tuolla aiemmin kerroin on Mac'istien Homppu. Ja siellä on rempseää, suvaitsevaista ja vähän Driverin tyyppistä porukkaa.

Ja tämä taas ei sulje pois sitä että pidän myös Pönttöfoorumista.
Sisäpiirijutusta vielä. En tiedä kuulunko siihen, kuka sen määrittää ja miten? Mutta ymmärtäisin että ihan jokainen täällä kirjoittava voi tulla sinne sisäpiiriin . Eikun kampsut kasaan ja mukaan tapaamisiin. Se kyllä vaatii hieman enemmän kuin näppiksen naputtelua. Se vaatii halua tutustua lähemmin täällä kirjoitteleviin ihmisiin.
Mielestäni ei pidä syyllistää tuolla sanalla niitä jotka viitsivät pitää yhteyttä ja järjestellä tapaamisia yms.
Sitten noista yksityisviesteistä. Kirjoitelkaa niitäkin jos siltä tuntuu. Näinhän saatte lähemmän kontaktin ihmiseen johon sitä haluatte.

Joku mainitsi että nyt "jahdataan" (ei varmaan ihan tällä sanalla) elämässään vaikeassa vaiheessa olevaa ihmistä. Mistä hän tietää että tämä (ketä nyt sitten tarkoitetaankaan)
on sellaisessa vaiheessa. Minä en ainakaan tiedä.

Ei tämä nyt niin kamalaa ole että ollaan eri mieltä. Käsketään lopettaa tämä keskustelu ja sanotaan että "annetaan kaikkien kukkien kukkia". Mutta eikös tämäkin keskustelu ole juuri sitä. Ainakin minusta.

Kaiken minkä' tähän kirjoitin, kirjoitin yleisellä tasolla. Mikään ei viittaa keneenkään yksittäiseen foorumilaiseen. Ei siis tarvitse lukea rivien välejä. Se onkin niin rasittavaa  [:1]

Edit:
1.- se viimeinen vaihtoehto  [:-DD]
2.- eiku ne omistajat  [:-//]
3.-mikäseon  :-O
« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo:12:28 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #100 : 09.03.09 - klo:12:56 »

Kun noita "väittelyfoorumeita" on kerran olemassa, niin eivätkö väittelynhaluiset voisi käydä siellä väittelemässä? Annettaisiin olla edes yksi tällainen foorumi, missä ei tarvitsisi väitellä, kun siitä ei kerran täällä tykätä. Se huonontaa ilmapiiriä, se on nähty.
Kirjattu

Driver

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #101 : 09.03.09 - klo:13:01 »

Kun noita "väittelyfoorumeita" on kerran olemassa, niin eivätkö väittelynhaluiset voisi käydä siellä väittelemässä? Annettaisiin olla edes yksi tällainen foorumi, missä ei tarvitsisi väitellä, kun siitä ei kerran täällä tykätä. Se huonontaa ilmapiiriä, se on nähty.

Eipäs huononna  :-))  :-))

Ei väittely huononna ilmapiiriä(väite) vaan kirjoittajat jotka eivät suvaitse eriäviä mielipiteitä(perustelu)

[8-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #102 : 09.03.09 - klo:13:20 »

Turha, ainainen ja ehdoton väittely ei johda mihinkään muuhun, kuin jonnijoutavaan eripuraan ja on aika itsekästä.

Myönnän kuitenkin, et erimieltä saa olla asioista. 
Tapa, jolla eriävän mielipiteen sanoo, vaikuttaa, kehkeytyykö sanasota.

Kirjattu

Ayla

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #103 : 09.03.09 - klo:13:21 »

Minun mielestä vasta sitä, että vaihdetaan mielipiteitä ja kokemuksia, voisi sanoa keskusteluksi. Ja kyllä pitäisi ihmisten osata keskustella eriävistä mielipiteistä ilman riitelyä. Vaikka sitten väitellä, jos tuntuu, että tarvitsee enemmän perusteluja.

Olisi mukava siinäkin mielessä lukea ihmisten mielipiteitä, että saisi kuvan ko. henkilöstä muutenkin, kuin että sillä on hauskat jutut ja muutenkin hyvä huumorintaju (mitä pönttölässä on jo havaittavissa). Mielipiteet on myös iso osa ihmistä ja uskon (tai ainakin toivon), että meillä kaikilla niitä on. Välillä harmittaa, kun kaikki kommentit keskusteluissa tuppaa olemaan yksirivisiä...  [:-(] Ja jos mielipiteensä kirjoittaa vain yhdelle riville, saattaa vahingossa loukata toista (siis jos ei perustele kunnolla). Perustelemattoman mielipiteen tulkitsee helposti provokaatioksi ja jos asia on kovin lähellä kirjoittajien sydäntä, silloin voi syttyä "sota".

Mutta toisaalta taas... onhan pönttölässä nähty, ettei aina kestetä sitä, että joku "tykkää enemmän harjasta, kuin harjanvarresta". Siinä vaiheessahan sitä mennään mielestäni aina liian pitkälle, jos mennään henkilökohtaisuuksiin väitellessä. Ja jos ei kestä perusteltuja, eriäviä mielipiteitä: silloin on osallistunut väärään keskusteluun.

Tappelufoorumeita on olemassa ja ne on yleensä sellaisia, missä käyttäjiä on hirvittäviä määriä ja valvonta tosi vaikeaa.
« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo:13:33 kirjoittanut Ayla »
Kirjattu
... Kuvia

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #104 : 09.03.09 - klo:13:29 »

Tarkoittaako tämä siis sitä että "toisinajattelijat" ajetaan pois tältä suvaitsevaiselta foorumilta?
Täällä on kirjoitettu että "höpö-ketjuja" ei tarvitse lukea eikä niihin kommentoida jos ei halua. Miksi ei tätä samaa toivetta voisi soveltaa myös näihin, hyvässä hengessä käytävien väittelyiden ketjuihin? Joka niistä mielensä pahoittaa jättäisi ne sitten sen eka lukukerran jälkeen lukematta.
Mutta kun nämä kuitenkin ilmeisesti kiinnostavat kuitenkin, vai?

Kirjattu

Sivu luotiin 0.072 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.