Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöilmapiiri  (Luettu 4042 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Pönttöilmapiiri
« Vastaus #105 : 09.03.09 - klo:13:33 »

PusiPusi [;-)] kaikille.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #106 : 09.03.09 - klo:13:35 »

Tapa, jolla eriävän mielipiteen sanoo, vaikuttaa, kehkeytyykö sanasota.

Tämäkään ei kyllä ihan kokonaan mielestäni päde. Kyllä täällä on joskus hyvinkin perustellut ja asialliset mielipteet  tyrmätty  täysin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #107 : 09.03.09 - klo:13:36 »

Aivan ihana toi Marlen linkkihauveli!!!  Kiitos!  [KIPPIS] [KIPPIS]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #108 : 09.03.09 - klo:13:38 »

Turha, ainainen ja ehdoton väittely ei johda mihinkään muuhun, kuin jonnijoutavaan eripuraan ja on aika itsekästä.
  Onko oman mielipiteen julkituominen itsekkyyttä ?

Lainaus
Myönnän kuitenkin, et erimieltä saa olla asioista. 
Tapa, jolla eriävän mielipiteen sanoo, vaikuttaa, kehkeytyykö sanasota.

Jälleen ikioma mielipide  :-)) . Minusta Pönttöfoorumilla on kyllä niin silkkihansikkain väiteltykin. Omat mielipiteet myöskin esitetty kohtalaisen korrektisti.
Mutta onko ihan todella mukavampaa että esimerkiksi minä vastaan miltei jokaiseen viestiin  -  -  -  -  :-))  tai  [:-DD] tai  [;-)]  [:-DDD] tai  [:30] jne.  ?

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #109 : 09.03.09 - klo:13:50 »

On  :-)) :-))

Hyvä Marle, ihana hauva, tuli heti hyvä mieli. Paransi ainakin minun pönttöilmapiiriäni  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #110 : 09.03.09 - klo:13:51 »

No voi turkanen sentään!  [:-DD]

Ite kukin laittaa tarpeeksikatsomansa hymiön, jos haluaa.  :-))
Kirjattu

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja
« Vastaus #111 : 09.03.09 - klo:13:56 »

Noh, otanpa minäkin nyt uutena tulokkaana kantaa asiaan vaikka ei sitä pyydetty  [:-DD] [:-DD]
Itse olen tullut kyllä kuulluksi  :-)) johtuu omasta aktiivisuudestani. Sitäpaitsi kyllä pyrkijät pääsee aina piireihin halutessaan  [:-DD]

Eikö parasta olisi se, että jokainen meistä vastaisi viesteihin niinkuin toivoo vastauksen saavan omiin kirjoituksiinsa. Silloin luulisin kommentien olevan loukkamattomia  [:6] en tiedä.
Väittelyt ovat aina hyvästä jos molemmilla osapuolilla on faktat takana, silloinhan se menee vain mielipideriidaksi, vai mitä. Silloinkin voi siirtyä yv-viesteihin ettei kaikkian tarvitse/täydy asiaan puuttua/kuunnella.
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

Ayla

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #112 : 09.03.09 - klo:14:13 »

Eikö parasta olisi se, että jokainen meistä vastaisi viesteihin niinkuin toivoo vastauksen saavan omiin kirjoituksiinsa. Silloin luulisin kommentien olevan loukkamattomia  [:6] en tiedä.
Väittelyt ovat aina hyvästä jos molemmilla osapuolilla on faktat takana, silloinhan se menee vain mielipideriidaksi, vai mitä. Silloinkin voi siirtyä yv-viesteihin ettei kaikkian tarvitse/täydy asiaan puuttua/kuunnella.

Aivan!

Ja jos haluaa vaihtaa mielipiteitä, on hyvä ensin kertoa oma mielipide... Asiallisesti, ja jos asia vaatii perusteluja, perustellusti. Näin pohjustaa taas muille hyvän mahdollisuuden sanoa mielipiteensä asiaan.

Ja nimenomaan tuo riitely (jos menee henk. koht. tasolle) olisi minunkin mielestä parempi, käydä yv:nä. Yv:nä asiat on helpompi sitten henk. koht. tasolla sopiakin, kun ei ole muita katsomassa lopputulosta.
Kirjattu
... Kuvia

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #113 : 09.03.09 - klo:14:27 »

Ettei tässä keskustelussa nyt osa porukasta ajattelisi väittelyn ja jopa keskustelun olevan sama asia kuin riitely?

Minusta ne on kaksi eri asiaa. Väittelyssä saattavat asiat riidellä, mutta ei väittelijät. Riitelyssä ei välttämättä asiat riitele lainkaan vaan ainoastaan riitelijät.

Erilaisista mielipiteistä huolimatta tämä Pönttöfoorumi ON keskustelupalsta, haluttiin tai ei. Kyllä tänne silloin pitää keskustelunkin sopia kaiken hali pusi pupustelun sekaan. Suvaitsevaisella asenteella kaikki sopivat tänne kyllä ja jos taas aletaan ruotia tarkemmin, että mikä sopii ja mikä ei, niin siinähän vasta melkoisessa suossa ollaan.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Driver

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #114 : 09.03.09 - klo:14:29 »

Selvennän tarkoitustani vielä senverran, että väittelyllä tarkoitan keskustelua jossa oma mielipide perustellaan myös. Pelkän mielipiteen julkituominen ilman perusteluja on jo vähän kyseenalaista saati sitten viestit joissa on pelkkä provo!

Provolla tarkoitan esim.
Tiukkaan asiakeskusteluun Satamaidon tuotteiden paremmuudesta verrattuna Valion  [:-DD] tuotteisiin ilmestyy viesti:

EVVK  [NUT]
tai
kaunis ilma tänään, +5 astetta  [:-I]

Tälläinen toisten mielestä mielenkiintoisen aiheen ylenkatsominen on mielestäni pahinta ilmapiirin huonontamista.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #115 : 09.03.09 - klo:14:33 »

Provolla tarkoitan esim.
Tiukkaan asiakeskusteluun Satamaidon tuotteiden paremmuudesta verrattuna Valion  [:-DD] tuotteisiin ilmestyy viesti:

Oliko tää haaste heitetty mulle?  [:-I] [;-)]

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #116 : 09.03.09 - klo:15:04 »

Kaarin,  :-))
Kyllä sinä varmasti ymmärsit että tarkoitin että vastaisin vain pelkillä hymiöillä.

Ja tähän vielä yksi selvennys.
En minä tarkoita että kaipaisin ketjuja jotka on perustettu pelkästään väittelytarkoitukseen.
Se ei minulle suinkaan ole itsetarkoitus. Vaan perään mahdollisuutta ilmaista omaa mielipidettäni asioissa jotka minua kiinnostavat.  Vaikka mielipiteeni siis olisi vastakkainen jonkun muun mielipiteen kanssa.

Olenko minä nyt sitten tämän "lintukodon" pahis  [:´((] [:´((] [:´((]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #117 : 09.03.09 - klo:15:08 »

Kaarin,  :-))
Kyllä sinä varmasti ymmärsit että tarkoitin että vastaisin vain pelkillä hymiöillä.

Ja tähän vielä yksi selvennys.
En minä tarkoita että kaipaisin ketjuja jotka on perustettu pelkästään väittelytarkoitukseen.
Se ei minulle suinkaan ole itsetarkoitus. Vaan perään mahdollisuutta ilmaista omaa mielipidettäni asioissa jotka minua kiinnostavat.  Vaikka mielipiteeni siis olisi vastakkainen jonkun muun mielipiteen kanssa.

Olenko minä nyt sitten tämän "lintukodon" pahis  [:´((] [:´((] [:´((]

Ne et kyllä ole. [:-)]
Sinä aina asiallisesti perustelet kantasi ja sen myöskin huomaa että seuraat ja olet kiinnostunut monista asioista.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #118 : 09.03.09 - klo:15:09 »

Muru, no et varmana ole pahis!  :-)) [:30]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #119 : 09.03.09 - klo:15:19 »

Muru, et todellakaan ole  :-))

Minä arvostan juuri sellaista asiallista ja perusteltua keskustelua, jota muiden muassa juuri sinä Muru olet täällä monesti menestyksellä harrastanut. Toivoisin sitä tänne nykyistä enemmän.

Tuon selkeämmin en varmaan enää kantaani voi sanoa   [:-)]
« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo:15:31 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sivu luotiin 0.151 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.