Harvakseltaan täällä käyvänä on vaikea pysyä tunnelmista jyvällä.
Omaa kirjoitteluani vaivaa toisaalta pitkäpiimäisyys=tosikkomaisuus/asiallisuus tai lyhytsanaisuus. En ole juurikaan keskittynyt perustelemaan kirjoituksiani. Olen ajatellut, että toisaalta kirjoitan vain omasta mielestäni tarpeellisia=perusteluja ajatuksia tai toisaalta kevyitä kommentteja=hassuttelua.
Tässä viestissä tilitän vain omia ajatuksiani enkä ota huomioon oikeastaan kenenkään muun mielipidettä. Kirjoittamisen toki sai aikaan teidän viestienne lukeminen.
Ihmisten erilaisuus on mielestäni sellainen arvo, että itse saan toistuvasti punnita omaa suhtautumistani toisiin. En niin, että mitähän tuo minusta ajattelee. Vaan niin, että minustakin voidaan ajatella varsin rumasti. Ja jos minä itse ajattelen niin toisesta, aivan varmasti joku toinen ajattelee minusta niin.
Siis, jotain siihen suuntaan, että kohtele toista siten kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Tai, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Luen mielelläni toisten hassutteluja ja arkista viestintää , mutta myös sujuvaa keskustelua asioista. Ylenkatsominen tai painostava kirjoittelu karkottaa minut lukemasta.
Hyvää yötä kaikille kukkujille!