Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 5.3.2009  (Luettu 1558 kertaa)

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #60 : 05.03.09 - klo:14:01 »

Sus, täytyy mun nyt uskoa, ettei kuva leviä näytöllä. [:-)]

Ota ihmeessä vaan yhteys siihen asentajaan.  Ei ole kivaa, eikä silmille hyväksi, jos näyttö on liian kirkas.  Siinähän menee kaikki mielenkiinto katsella kuvaa. [:-(]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #61 : 05.03.09 - klo:14:05 »

Täälläkin vähän näyttäytyy  [:45] [:45] ja olen kohta lähdössä ilta ulkoilemaan,vähän hassusti sanottu mutta totta.Saan pari pönttötyyppiä kaveriksi  :-)) :-))
Kirjattu

kuukkeli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 226
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #62 : 05.03.09 - klo:14:10 »

Kiitos kaikille! Vauva on kyllä aivan ihana pieni kullanmurunen.
Minä niin tykkään hoitaa sitä ja on aivan parasta olla äiti ja äitiyslomalla.  :-))
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #63 : 05.03.09 - klo:14:19 »

Sus, täytyy mun nyt uskoa, ettei kuva leviä näytöllä. [:-)]

Ota ihmeessä vaan yhteys siihen asentajaan.  Ei ole kivaa, eikä silmille hyväksi, jos näyttö on liian kirkas.  Siinähän menee kaikki mielenkiinto katsella kuvaa. [:-(]

Jees, asentaja tulee joka tapauksessa käymään, asentaa tähän tietsikkaan TV-jutskat. Samalla kysyn noista värisävyistä... Näyttö ei enää ole liian kirkas, sen sain siis itse säädettyä, mut haluisin lämpimämmät värisävyt. Mulla nyt on vertailukohtana mun vanha kone, ja sen värit oli miellyttävämmät.


Arvatkees mitä!? Kävin äsken postilaatikolla ja siellä oli tullut ne sovituskehykset, kun oon laseja tilaamassa. Jess! Sovittelin niitä jo, ja kyllä noista joku käy. Pitää vaan päättää mikä. [:-)] Saatan ottaa kahdet, toiset varalaseiksi. Favoptikilta saa nykyään kuudet kehykset kotiin sovitettavaksi.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #64 : 05.03.09 - klo:14:30 »

Sus, nyt otat itsestäsi valokuvia ne sovituspokat päässä ja laitat sitten ne kuvat tänne pöntölle niin me voidaan olla makutuomareina. :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #65 : 05.03.09 - klo:14:37 »

Sus, nyt otat itsestäsi valokuvia ne sovituspokat päässä ja laitat sitten ne kuvat tänne pöntölle niin me voidaan olla makutuomareina. :-))

Kääkki, emmää, emmää voi, kun tuotaaa, tuotaa... mulla on likanen tukka. [:66] Nii, enkä jaksa meikata enkä laittaa papiljotteja. [:-DD]

Muuten hyvä idis. :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #66 : 05.03.09 - klo:14:49 »

Kiitos Kuukkeli uutisista ja ihanan ihanaisista Pikku-Haamun kuvista!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #67 : 05.03.09 - klo:15:07 »

Sus, nyt kehykset päähän ja olet mallina meille jo entisen ammattisikin puolesta.

Eiks oo ihana likka mulla.  Hän sanoi hyvin tomerasti, et äiti, eiks sunkin ois aika ostaa uudet lasit?
UUdet!  Eihän noi oo edes vanhatkaan!  Päälle kymmenen, mut ei kai ainakaan viittätoistavuotta, muistaakseni. [:-I]
Malli on ajaton, niin mitä sitä suotta kruusailemaan!  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #68 : 05.03.09 - klo:15:24 »

Tänään aion seurata Marlen hyvää esimerkkiä ja käväistä talvipuutarhassa vähän kukkia katselemassa, kuvailemassa ja muutenkin viihtymässä.  [:-)] 

Luvassa siis silmänruokaa [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #69 : 05.03.09 - klo:15:40 »

Mites te jotka olette tilanneet noita silmälaseja tuolta netistä, ensin vaan käytte optikolla näöntarkastuksessa ja sitten sillä reseptillä ostatte netistä lasit, niinkö?
Mun olis kans välttämätöntä hankkia uudet lasit, mutta jotenkin mua tökkii toi netistä tilaaminen. Varmaan sen takia kun olen itse kauppias, joten ajattelen niin että oman kaupungin yrityksiä täytyy kannattaa, tai että sitten ei ainakaan auta valittaa jos palvelut häviää sen takia että niitä ei käytetä.
Hinnoissa on kyllä isoja eroja ihan optikkoliikeidenkin kesken, yksi tuttu kertoi muutama viikko sitten pyytäneensä tarjouksia ja hintahaitari oli 135€-600€.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #70 : 05.03.09 - klo:15:49 »

Minä olen tilannut yhdet kakkoslaseiksi tarkoitetut silmälasit sekä aurinkolasit myös vahvuuksilla.
Koska käytän monitehoja käyn silmälääkärillä ja sillä reseptillä teetin ensin eräässä optikkoliikkeessä lasit.
Reseptin kopion sitten aikanaan lähetin tilauksen mukana. Ihan sopivat sain ja jatkossakin aion tilata.
Syystalvella juuri hankin uudet vahvemmilla  voimakkuuksilla ja kohtapuoleen varmaan tilaan taas "kakkoset".
Kun jatkuvasti joutuu pitämään laseja on kiva joskus vähän vaihtaa, siksi mukava kun on useammat.
Ja jos yksille sattuu jotain, minä ainakin olen ihan sokko ilman rillejä.
Nimimerkillä: "Kokemusta on" ( koiranpentu söi yksien rillien sangat ) :-))
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo:15:53 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 877
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #71 : 05.03.09 - klo:16:08 »

Kotona  [:-)]

Mukavia pikku-Haamun tai kovasti kasvaneen junior-Haamun kuvia [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

+1,7 ja +17,9
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #72 : 05.03.09 - klo:16:29 »

Mites te jotka olette tilanneet noita silmälaseja tuolta netistä, ensin vaan käytte optikolla näöntarkastuksessa ja sitten sillä reseptillä ostatte netistä lasit, niinkö?

Joo, resepti optikolta tai silmälääkäriltä, siitä lähetetään kopio. (eivät kai palauta reseptejä, alkuperäinen kannattaa säilyttää itsellä) Optikko voi määrätä myös monitehot, sen vuoksi ei tarvitse käydä silmälääkärillä. (tää vaan kommenttina annulixille [:-)] )

Hinnoissa on kyllä isoja eroja ihan optikkoliikeidenkin kesken, yksi tuttu kertoi muutama viikko sitten pyytäneensä tarjouksia ja hintahaitari oli 135€-600€.

Kyllä perushinnoittelu on melkoisen samanlaista liikkeestä riippumatta, noin suuressa hintahaitarissa ei taatusti ole kyse tismalleen samanlaisesta tuotteesta. Silmälasit on kuin autot, jos menee autokauppaan ja toisessa kerrotaan Ladan hinta ja toisessa Mersun, niin ei se hinta niinkään kaupasta ole kiinni, vaan tuotteesta. Kehysten hinnoissa on laadun mukaan suuria eroja, merkki ja design vaikuttavat myös, esim. kalleimmissa metallikehyksissä on usein  kultapinnoitteita yms. jutskia ja muutenkin paremmin ihon eritteitä kestäviä pinnoituksia yms., vaikka kehys nopeesti katottuna näyttäiskin samalta kuin halvempi...

Linsseille sitä hintaa sitten saakin, jos ottaa linssiin kaikki herkut, esim ohennuksen, kovapinnoitteen, heijastuksenpoistopinnoitteen yms. Ja onko linssit yksitehot, kaksitehot vai monitehot, monitehothan on kalleimmat. Loppuhintaan vaikuttaa tosi moni tekijä. Toki erikoistarjoukset on sitten asia erikseen. Esim. "toinen linssi ilmaiseksi" on aika hyvä tarjous, jos on ostamassa monitehoja, vielä kaikilla herkuilla...

Nuo nettilasien kehykset eivät ole merkkikehyksiä eikä sieltä kalleimmasta päästä. Ne on semmosia "peruskehyksiä". Mulle kelpaa. :-))
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #73 : 05.03.09 - klo:16:36 »

Sus, missä viipyy kuvat? Ei haittaa vaikka olis likanen tukka ja oisit ilman meikkiä, katsos kun me voitais olla makutuomareita  :-))
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Torstai 5.3.2009
« Vastaus #74 : 05.03.09 - klo:16:40 »

Iltapäivää! [:-)] [:-)]

Ulkona on pilvistä, tuulista ja +2 astetta. Sataa räntää.

Lintuja käy ruokinnalla kamalan vähän ja puluja ei ole näkynyt aikoihin. Luultavasti kanahaukka on pelottanut pulut pois. Mutta kevät alkaa voittaa, linnut laulaa ja päivä pitenee. [:-)]
Hyvää torstaita kaikille! [:45] [:45] [:45]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.411 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.