Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Linnunääniarkisto kännykkään  (Luettu 353 kertaa)

Pejumi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 245
Linnunääniarkisto kännykkään
« : 07.03.09 - klo:17:30 »

Hei

Tuo on hauska juttu, kun tallentaa lintujen äänet kännykän muistiin. Kännykkä toistaa liruttelut hyvin kun ovat vain .mp3 - muodossa, samantekevää ovatko sitten musiikkia vai linnunäänitiedostoja.
   Minunkaan ei tarvitse ensi kesänä arvailla kun jotain outoa viserrystä pusikosta kuulen, sen kun tarkistan vain mahdollisten ehdokkaitten ääntelyt kännykästä. Luulisi 210:stä vaihtoehdosta oikean löytyvän.
   
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 675
  • Pori
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #1 : 07.03.09 - klo:21:31 »

Jep! Tämä on loistokiva asia. Sain syksyllä lahjaksi kännykän, johon olen tallentanut useita linnunlauluja ja ääniä. Esim. tikat rummutuksineen, pöllöt, uunilintuja, harvinaisuuksia...
Paikanpäällä tai retken yhteydessä on hyvä varmistella ääniä ja tarvittaessa äänellä voi yrittää houkutella esiin jonkun harvinaisuuden esim hippiäisuunilinnun, jonka epäilisi olleen esim hippiäisparvessa. Ne vastaavat herkästi kutsuun [:-)]

Yllättävän paljon kännykkään mahtuu ääniä, vaikka mä tyydyn tallentamaan sinne vaan kaikki vaikeimmin määritettävät joita haluaa varmistella. [:-)]
Hauskoja tilanteitakin on sattunut, kun soitin menee päälle, kun lukitus on jäänyt pois. Esim viirupöllön karjahtelut takin taskusta, onneksi asiakkaat ei just sillon kuuloetäisyydellä [:-I] [:-DD]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #2 : 07.03.09 - klo:22:03 »

Suunnitelmissa on ollut minullakin tallettaa kännykkään lintujen ääniä, kun sellaisen kännyn jokin aika sitten hankin, johon se onnistuu. Kun vaan sais aikaiseksi... ja osais... [:-I]
Kirjattu

pajunkissa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 406
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #3 : 07.03.09 - klo:22:11 »

Niin, miten niitä linnunääniä kannykkään saa?
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 675
  • Pori
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #4 : 07.03.09 - klo:22:19 »

Tämä oli minun haaveeni myös ja se toteutui mukavasti, kun sain uuden kännykän tähänkin tarkoitukseen. Kännykkä kulkee aina kätevästi mukana, sitä voi kuunnella korvanapeilla, sitä voi kuunnella ilman niitä ja soitattaa missä vaan. Ei mitään muita soittimia tarvita.

Linnunääniä voi ladata netistäkin ilmeisesti, mutta hyvin se onnistuu lintucd:iltä, jotka me ollaan ensin ajettu omalle koneelle ja sieltä kännykkään. Itse en osaa, mutta Driver on ollut tässä avuksi. Suosittelen. [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

zeener

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #5 : 07.03.09 - klo:22:41 »

Niin, miten niitä linnunääniä kannykkään saa?

Jos sulla on Nokian kännykkä niin lataat koneellesi Nokia Pc Suite ohjelman http://www.nokia.fi/A4313207

Sitten kaapelin tai bluetoothin tai infrapunan avulla siirrät tietokoneeltasi äänet puhelimeesi. Oli sen verran helppoa että jopa minä onnistuin siinä, tosin ensin piti saada juuri oikea kaapeli (liikkeessä myytiin kertaalleen vääränlainen  [:-(] )
Kirjattu

Pejumi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 245
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #6 : 08.03.09 - klo:02:56 »


Jos kännykässä on irroitettavan lisämuistikortin paikka, niin ostettu kortti vaan tietokoneen muistikortinlukijaan ja siihen sitten vain kopioi. Kuin digikuvia kopioisi tietokoneelleen kameran muistikortista, mutta päinvastoin.
Kirjattu

zeener

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #7 : 08.03.09 - klo:06:23 »


Jos kännykässä on irroitettavan lisämuistikortin paikka, niin ostettu kortti vaan tietokoneen muistikortinlukijaan ja siihen sitten vain kopioi. Kuin digikuvia kopioisi tietokoneelleen kameran muistikortista, mutta päinvastoin.
[:17] Ai sen oisi voinut tehdä noinkin helposti...
Kirjattu

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #8 : 08.03.09 - klo:12:38 »

Niinpä, mäkin ostin piuhan laittaakseni tirpan ääniä kapulaan.
Kaikkee muuta sälää siitä löytyy ja sil voi jopa soittaa [:-DD], mut mp3 ei voi lisätä [:-(] . Kyseessä Nokia 5140i. Mikäs kännykkä Paruksella on?
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #9 : 08.03.09 - klo:17:11 »

Mun miehen entisessä kännykässä oli hevosen hirnu ja mun entisellä kännykässäni oli kukko kiekuu.
Kirjattu

Pejumi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 245
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #10 : 08.03.09 - klo:17:17 »


"Zeener: Ai sen oisi voinut tehdä noinkin helposti..."

No tota noin, ehkä se kaapeli olisi helpompi, mutta oikean sellaisen ostaminen on tosi hankalaa. En siinä puuhassa onnistunut, ja siksi siirtelin sitä microSD - muistikorttia kännykän ja tietokoneen välillä. Toimii niinkin.
   
Kirjattu

Parus Major

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 675
  • Pori
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #11 : 08.03.09 - klo:22:58 »

Niinpä, mäkin ostin piuhan laittaakseni tirpan ääniä kapulaan.
Kaikkee muuta sälää siitä löytyy ja sil voi jopa soittaa [:-DD], mut mp3 ei voi lisätä [:-(] . Kyseessä Nokia 5140i. Mikäs kännykkä Paruksella on?


Minulla on Nokian 5310 XpressMusic ja voin suositella. Sinne on tallennettu Vogelsstimmen cd:iltä linnunlauluja. Sinne mahtuisi suurinpiirtein lähes kaikki 17 cd:n äänitettä, 819 lajia, mutta tarkoitus on kuitenkin ottaa vaan tarvittavat palat!
Kuuluvuus/toisto on hyvä ja näppärä käyttää. [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #12 : 09.03.09 - klo:08:05 »

Niinpä, mäkin ostin piuhan laittaakseni tirpan ääniä kapulaan.
Kaikkee muuta sälää siitä löytyy ja sil voi jopa soittaa [:-DD], mut mp3 ei voi lisätä [:-(] . Kyseessä Nokia 5140i. Mikäs kännykkä Paruksella on?


Minulla on Nokian 5310 XpressMusic ja voin suositella. Sinne on tallennettu Vogelsstimmen cd:iltä linnunlauluja. Sinne mahtuisi suurinpiirtein lähes kaikki 17 cd:n äänitettä, 819 lajia, mutta tarkoitus on kuitenkin ottaa vaan tarvittavat palat!
Kuuluvuus/toisto on hyvä ja näppärä käyttää. [:-)]

Kiitti tiedoista [:-)] . Vogelsstimmen mulla jo onkin. Nokian 5310 XpressMusic näyttää saavan kohtuuhintaan 150€. Gps ois tietty kiva, mut hinta pomppaa sit jo 350 eguun [:-I]
Kirjattu

Mali

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 150
    • mali.kuvat.fi/kuvat
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #13 : 09.03.09 - klo:08:40 »

Jos uusi kapula tulee hankittua niin sithä vois alkaan harrastamaan phonesopingia [:-DD] . Onk kellään kokemuksia?

Aikas huigeita kuvia puhelimellakin saa :-O
http://koti.welho.com/tlaurins/phonescoping/
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Linnunääniarkisto kännykkään
« Vastaus #14 : 09.03.09 - klo:08:54 »

Wautsi mitä kuvia....enkä vielä edes katsonut kaikkia  [:-)] [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.259 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.