Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.3.2009 tiistai  (Luettu 1503 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 10.3.2009 tiistai
« Vastaus #30 : 10.03.09 - klo:12:31 »

Pitäisi alkaa valmistautua töihin lähtöön. Ja nyt alkoi tottakai väsyttää. Yöllinen lukeminen kostautuu  [:´(]
Lunta sataa hiljalleen; toivottavasti keli on edes kohtalainen tuolla isoilla teillä.

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #31 : 10.03.09 - klo:12:36 »

No niin äsken hyökkäsi joku troijalainen koneeseeni, oliskos siellä kissoja  [:-I]

Mesis...Hirvestä näkyy vain jalat  [:-)]

Voi ei   [:-I] onks tää tosiaan hapannaamannäköinen, minusta se miettii ja ajattelee  [:-I]

Heippa taas [:59]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #32 : 10.03.09 - klo:12:39 »

Eiköhän isot tiet ole hyvin hoidettuja. Saa nähdä koska meidän pihaan taas aura eksyy.
Isännöitsijä soitti, vihdoinkin saan vaihdettua autopaikkaa väljempään kohtaan. Vuoden
jo olen odotellut. Nykyiseen autopaikkaan on hirmusen vaikea saada käännettyä tuota
pitkää autoa, ja monesti olen siinä kironnut ahtautta.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 10.03.09 - klo:12:41 »

Mesis...Hirvestä näkyy vain jalat  [:-)]

No voi harmi. Minulle näkyi kyllä koko hirvi ja ihmiset. Nyt ne jo lähtivätkin pois.
Pieni kauris sinne tuli ja kyykistyi pissille ennen ateriointia  :-))
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #34 : 10.03.09 - klo:12:43 »

No nyt näkyi Hirvi ja Kauris  [KIPPIS]  olipa somaa
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 10.03.09 - klo:12:45 »

[:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #36 : 10.03.09 - klo:12:50 »

:-))  Saa poistaa   :-))

[:-I]      Esa Pakarinen - Nykyään on mälsää      [:-I]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #37 : 10.03.09 - klo:12:53 »

Jo on Pihalinnulla ollut villikko hoidokki. Olikos hän pentu vielä vai kuriton aikuinen?

:-))  kertakaikkiaan noin puolivuotias, sisäsiisti siis pentukissa  :-))  hyvin on jälkipolvien villit tavat tarttuneet  :-
Tuo sana "sisäsiisti" on monimerkityksellinen, parhaillaan heiluttelen imuria ja luuttuja, pakko huilata välillä.
Kukkia en ole viikkoon kastellut, koska märkä multa se se kiehtovaa olikin. Toivottavasti Matti-Katti on seuraavalla kerralla hiukan rauhoittunut. Laitan kuvan kunhan tokenen.

Miten tuo kuulostaakin niin perin tutulta................. [:-DD] [:19]
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #38 : 10.03.09 - klo:12:55 »

Talvipäivää täältäkin. Pikkuhiljaa yrittelen tulla tänne takaisin! Lintuja puissa ja pensaissa, äänessä talitintit ja mustikset.
Akupunktio aamulla virkisti ihmeellisesti......

Hyvää mieltä kaikille ja rohkeutta olla mukana täällä pönttölässä, sekään kun ei aina ole itsestään selvä juttu. Olemmehan me niin erilaisia omine ajatuksinemme, avattareinemme ja naamoinemme.    [NUT]-------------> [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #39 : 10.03.09 - klo:12:56 »

Voi ei   [:-I] onks tää tosiaan hapannaamannäköinen, minusta se miettii ja ajattelee  [:-I]

Ihan hyvä hymiö OIKEASSA yhteydessä. [:-)]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #40 : 10.03.09 - klo:12:58 »

Heippatihei ihan pikaisesti työpöntöltä. Kiirusta pittää  :-)) , mutta työpäivät sujuu sutjakkaan kun on töitä!
Samaa mieltä kuin sus tuosta päivänaloitusviestistä, ei tuo paljon mieltä kohenna, jos heti aamulla myrtsiä naamaa kattelee!

Ulkona on harmaata, mutta mieli ei onneksi ole ihan kauhian harmaa  :-)) ja nyt kiiruusti töihin!
Hauskaa päivänjatkoo kaikille!

(Muutes söpö kisu ollut Kaarinilla, harmi kun et voinut pitää tuota).
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

• Vieras
« Vastaus #41 : 10.03.09 - klo:13:26 »

Ette muutes arvaa mitä eilen kävi. Kaikkee sitä voikin sattua ihan yks kaks. Käytiin pienellä huviajelulla isäni kanssa tuolla Ruotsinpyhtään kirkolla (oikeestaan kattomassa, oisko näkynyt harmaapäätikkoja, joku oli nähnyt niitä siellä NELJÄ kpl.) No pois tullessa oltiin just pienen kapean joenuoman kohdalla, hyvin kapea virta siis, yli meni silta. Vieressä oli jännästi iiiiso lato tms. rakennettu niin, että se sijaitsi uoman molemmin puolin, se oli siis uoman päällä.

Pysähdyttiin siihen hetkeksi. Paikalla ei näkynyt ristinsielua koko käväisyn ajan, ihan hiljaista, ei ketään missään (ei edes niitä tikkoja), vain isoja puita, ohutta lumisadetta ja hiljaista. Niin yks kaks sieltä talon alta ilmestyi pitkäkarvainen mäyräkoira. :-O Ihan yksin oli liikenteessä. Alkoi kävellä sen joenuoman reunassa siinä heikolla jäällä! Uoma oli auki ja vesi virtasi, reunat ohutta jääriitettä. Katottiin sydän kurkussa, että älä sinne jokeen tipu, älä tipu, älä tipu. Ja sehän tippui! Jää petti ja uppos jokeen. :-O No ei umpsukkeluksiin, jalat ylti pohjaan ja raasu yritti etutassuilla takasin jäälle, yli puol vartaloa hyisessä vedessä. Ei se ylös päässyt. Me se sitten saatiin pelastettua, tai siis isäni, sai sen nostettua kuiville itte kenkinensä siellä vedessä. Siis... koira olisi hukkunut, ellei me oltaisi ihan vahingossa osuttu paikalle. [:´((] Mä oon vieläki järkyttyny. Kylmä vesi ois kangistanut hyvin pian ja voimat loppuneet.

Tais olla koiran pelastuminen johdatusta... (mää aina uskon sellaiseen...) No sitte meni sormi suuhun, mitäs me nyt tehdään, eihän märkää koiraa siihen voinut jättää yksinään. Onnea oli mukana siinäkin, viereisestä ladon/aitan tapaisesta rakennuksesta tuli valoa, mentiin sisään, sisällä oli nuori nainen, joka sanoi, että koirahan on hänen vanhempiensa koira. Jess. Kaikki järjestyi hienosti. Järkyttynyt oli kyllä hänkin ja kiitollinen. Jestas, kaikkee sitä.

Voi ETTÄ mä pelästyin itse tilanteessa. Oli aika hankala paikka nostaa koiraa. Onneks koira oli rauhallinen ja kiltti, ei rimpuillut eikä yrittänyt esim. purra. Sit se vasta vaikeaa ois ollu.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 10.03.09 - klo:13:35 »

Voi kauhistus, onneksi satuit isäsi kanssa paikalle, olisi koiraraasun muuten käynyt huonosti.  Se oli tosiaankin johdatusta. Ja mikä suru olisi kohdannut perhettä, jos koira olisi hukkunut.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #43 : 10.03.09 - klo:13:50 »

Nyt on niin painavaa asiaa päivän ketjussa että ihan pakko kommentoida.
Ekaksi; Samaa aamuketjun aloituksesta itsekin ihmetellyt. En kyllä itse alottaisi mitään ketjua ellei minulla olisi mitään sanottavaa.
Tokaksi; Sus, isäsi ja sinä teitte tosi hienon teon. Että pelastaa MÄYRÄKOIRAn henki on ihan mitalin arvoinen.
Mutta tässä kukkia siitä teille  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #44 : 10.03.09 - klo:14:03 »

Tervehdys.Tänäänkin lunta hituaa kaiken aikaa..että hiihtokelit jatkuvat..niille kenelle se kiva
talviharrastus.
Voi miten kohtalo on Susin ja isänsä johdattanut oikealle paikalle oikeaan aikaan.Hienoa,että mäyris
pelastui,ja pääsi lämpimään kotiin pelastajiensa nokkeluuden myötä. [:-)] [:-)]

Ei käynyt niin..kun äitini mustaterrieri (ehkä olen tapauksen aiemmin jo kertonutkin) putosi vuosia
sitten mökillä jäihin..oli yksin lähtenyt jäälle seikkailemaan.Vastarannan mökkiläiset olivat toiselle
narua heittäneet ja ihmetelleet miksei koira ota hampaillaan kiinni,että saisivat ison koiran jäistä
pois.Tunnin olivat yrittäneet.Sitten soittivat äidille ja äiti nappasi potkukelkan ja lähti koiraansa
pelastamaan.Pääsi avannon reunalle..nappasi koiraa pannasta ja veti jäälle..ja ei muuta kun kotirantaan
ja onneksi sauna oli lämpimänä..koira sinne..ja kaikki oli sen jälkeen hyvin.
Naapuri mökkiläiset olivat häpeissään jälkeenpäin kun eivät hoksanneet itse mennä jäälle koiraa
avannosta pois auttamaan...vaan toimivat kuten ihmisen kanssa olisi kuulunut toimia..
ja heidän ei olisi tarvinnut edes jalkojaan kastella kun olisivat laiturin päästä koiran ylös
napanneet...mutta kaikki meni hyvin...että onni oli tässäkin tapauksessa onnettomuudessa..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.