Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Timaliparat  (Luettu 395 kertaa)

iihoo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
Timaliparat
« : 10.03.09 - klo:01:12 »

Tiirasta luettua:
"Parvi lennähti pari kertaa kuvaajien lähestyessä."

En tiiä oliko kirjoittaja Kaitaan tornissa tiirailemassa juuri sillä kellonlyömällä sunnuntaina kun olin katsomassa/kuvaamassa,
mutta sinä aikana timalit ei kertaakaan säikkyneet meitä 3 kuvaajaa vaan oma-aloitteisesti tulivat liki kun hiljaa oltiin
paikoillamme, ja taapersivat maata pitkin aivan viereen ja nousivat ruo'oille. Lennähtivät kyllä ihan omia aikojaan kerran
sulan suuntaan ilmeisesti juomaan ja hetken päästä tulivat takaisin.
Siellä ruovikossa pyörii paljon porukkaa ihan perheidenkin kera retkellä timaleita etsimässä, ja sitten meiltä kyseltiin missä niitä on...
No toki kerrottiin että höristäpä korviasi, tuossa muutaman metrin päässä ne on, vaikka ei nyt just näy.
Että ei me kuvaajat niitä ainoita "lähestyjiä" olla.

Sanokaas viisaammat että pitäskö vaan pysyä siä tornissa kiikaroimassa, vai aiheuttaako tällainen satunnainen
varovainen kameralähestyminen näille linnuille oikeesti jotain haittaa. Onhan tää tietty vähä itsekästä kun kuviakin haluaa saada.

Uskalsin nyt kuiteskin vielä pistää pari kuvaa. Etäisyys muutama metri.

Jarmo

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Timaliparat
« Vastaus #1 : 10.03.09 - klo:05:23 »

[:-)] Hienot kuvat [:-)]

Tietysti mukavaa jos linnut eivät häiriinny kuvaamisesta tai tarkkailusta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

zeener

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #2 : 10.03.09 - klo:05:47 »

Omasta kokemuksesta olen huomannut että timalit ovat hyvin pelottomia ja eivät pahemmin ihmisestä välitä. Olen itsekin seissyt joskus keskellä parvea ja siinä ne ovat vipeltäneet ruokailemassa ympärilläni. Muista linnuista ei itselläni tällaista kokemusta ole, enkä niitä kovin lähelle pyrkisi. Itse jätin kuvaamisen kun huomasin että oli mahdoton päästä tarpeeksi lähelle lintuja häiritsemättä mutta itselläni olikin ihan tavallinen pokkari, vallan eri tasoa kun sinulla.
Kirjattu

Mali

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • mali.kuvat.fi/kuvat
« Vastaus #3 : 10.03.09 - klo:07:27 »

Mä luulen, et Heidi oli paremminkin tyytyväinen kun sai timalit talvilintulaskentaansa [:-)] . Tuskin ne tirpat kuvaamisesta häiriintyy kun kuitenkin ruoka maittaa samaan aikaan...

Hyvät kuvat, etenkin eka [KIPPIS]
Jospa ens viikonloppuna pääsis itekin timaleita kuvaamaan...Mikäs on Kaitaan jäätilanne?
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 10.03.09 - klo:08:13 »

Hienot kuvat, varsinkin ensimmäinen tirkistelee niin ujosti   [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #5 : 10.03.09 - klo:09:04 »

On kyllä niin upeita kuvia kauniista linnusta, että ei voi kuin ihmetellä ja hämmästellä. Värisävykin kuvissa  [:5].
Jos lintu tuntee olonsa häirityksi, se lentää tiehensä, eikä suinkaan tule lähelle ruokailemaan, niin että sinne vaan kuvaamaan............ja kuvia pöntölle  [:-)]
Kirjattu

Minni

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #6 : 10.03.09 - klo:09:15 »

Hienot kuvat  [:-)] Varsinkin toi eka. Mikä ilme  [:36]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #7 : 10.03.09 - klo:15:06 »

Hienot kuvat! [KIPPIS] [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #8 : 10.03.09 - klo:15:35 »

hienoja kuvia! [KIPPIS]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #9 : 10.03.09 - klo:15:45 »

Jestas mitkä kuvat :-O...upeita.. [KIPPIS]
Kirjattu

iihoo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vesitornin vaksi
    • Omia otoksia
« Vastaus #10 : 10.03.09 - klo:17:46 »

Kiitos synninpäästöistä sekä kehuista, jotka kuuluvat kyllä itse kuvattaville. On ne niin mainioita veijareita.

Itse olen sitä mieltä että jos lintu itse tulee lähes kosketusetäisyydelle eikä säiky kameran liikkeitä,
niin antaa kameran raksuttaa vaan. Maalaisjärjen käyttö on tietenkin sallittua näissäkin asioissa.
Se oli kyllä kateissa eräiltä pelottomien taviokuurnien kanssa Tapiolassa pari kk sitten.

Jospa ens viikonloppuna pääsis itekin timaleita kuvaamaan...Mikäs on Kaitaan jäätilanne?

Toivottavasti vaan kelit paranee viikonlopuksi.
Taitaa olla Kaitalahti jäässä pohjia myöten, paitsi siitä ruopatun väylän kohdalta, mikä olikin osin sula.

Parus Major

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #11 : 10.03.09 - klo:20:42 »

Hienon värisiä kuvia. Timali on minun suosikkilintuni, tallaanhan tuolla ruovikossa ja pitkospuilla läpi vuoden!

Ruovikossa ramppaamisessa ei ole ole timaleille haittaa näin talvisaikaan. Suojaisaa ruovikkoa riittää ja pesimäaikaan ne ovatkin rauhassa. Eihän sinne silloin pääse mitenkään. Meillä täällä parhailla timalipaikoilla pitkospolut kulkee ruovikoiden keskellä ja talvisaikaan ainoastaan onnistuukin ruovikossa kävely muualla kuin pitkospuilla. Eikä sinne ruovikon keskelle oikein pääsekään, on se niin vaikeakulkuista tiheässä ruovikossa, mutta pitkin merenrantojen ruovikonreunoja ja ojanpenkkojen ympäristöä on tullut rampattua näin talvisaikaan.
Timali on peloton lintu, ei oikein moksiskaan ihmisestä, lähelle pääsee jos parvi sattuu kohdalle! [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #12 : 10.03.09 - klo:20:54 »

Hienot ja ihanat kuvat jälleen ja kyllä täälläkin tuo eka kuva miellytti silmää!  [:5]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #13 : 10.03.09 - klo:20:57 »

Minua miellytti kaikkein eniten tuo alimmainen  [:-)]
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #14 : 13.03.09 - klo:20:07 »

Aivan ihania kuvia timaleista [:36]

Itse kävelin Laajalahden ruovikossa valmista kapeaa polkua pitkin pari viikkoa sitten samaisia ihanuuksia etsimässä ja löysinkin äänen perusteella. On ne niin suloisia ja pelottomia  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.317 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.