Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 15.3. tai mikähän se nyt olikaan....  (Luettu 1385 kertaa)

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
Vs: Sunnuntai 15.3. tai mikähän se nyt olikaan....
« Vastaus #30 : 15.03.09 - klo:10:13 »

Reipas aamutassuttelu suoritettu. Paljon tuli kavereita vastaan.  [:70] [:24] [:24] [:24] [:24] [:24] [:24]
Puupäät kömpivät takaisin sänkyyn nukkumaan, mä alan valmistautua töihinlähtöön.  [NUT]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 15.03.09 - klo:10:13 »

Huomenta Oulusta!

Pilvinen sää jatkuu, lauhaa on , lämpötila +0 asteessa...

Rauhallista Pyhäpäivää Kaikille!
 [:43] [:44] [:45]
Kirjattu
#Jani#

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 15.03.09 - klo:10:20 »

Puikkokotelo edelleen teillä tietymättömillä.  [?]
Airi hukannut.
Airi siis haluaa minun olevan laiskana, kumma Airi.

Minä voin kysyä puikkojasi tänään kun Airi tulee käymään.  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 15.03.09 - klo:10:50 »

Lumen valkoista sunnuntai aamua...siis hituilee lunta ja maisema näyttää niin puhtaalta.Eilinen kurakeli on taas piilossa ..
Aamulenkki tehty Veran kanssa..ja voi sitä riemua mitä lumi tytölle antaa..näkemisen arvoista. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #34 : 15.03.09 - klo:11:01 »

Jospa keittelis aamukahvit ja oikois ittiään  [:71]    sitten tassuttelua ulos  [:70]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #35 : 15.03.09 - klo:11:10 »

Sunnuntaita.   [:-)]
Kaunis kukka Pyriksella ja hieno koru iipalla.   [:-)]
Ottipa ihimiseen eilinen riehkaseminen.   [?]
Jospa taas viikolla vois ottaa rennommin,kun kökkäläiset on koulussa.
Levollista sunnuntaita kaikille.   [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #36 : 15.03.09 - klo:11:15 »

Kerropa inke hiukan tarkemmin mitä "kökkäläinen" tarkoittaa? Miulle ihan vieras sana. :-)) Onks se niinku synonyymi sanalle "vierailija" vaiko mikäkö...
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #37 : 15.03.09 - klo:11:31 »

Kerropa inke hiukan tarkemmin mitä "kökkäläinen" tarkoittaa? Miulle ihan vieras sana. :-)) Onks se niinku synonyymi sanalle "vierailija" vaiko mikäkö...

Kökkä tarkoittaa samaa kuin talkoot. Eli meillä on sukulaispojat työhommissa ollut  pari viikonloppua.Pinoavat puita liiteriin ulkokasasta.Varmaan tulevat vielä ens viikonloppunakin.
Periaatteessahan se on ilmaista työvoimaa,ruoka ja kahvi talosta,mutta varmaan nuorisolle kelpaa lisäksi myös pieni paperi palkkiokin.   :-))
Nyt pitääkin ruveta kipinkapin kahvinkeittoon. On se ihan eri homma laittaa sapuskaa viidelle,kun on tottunut laittamaan kahdelle.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 15.03.09 - klo:11:36 »

Aahaa, se onkin siis talkoolaiset. Kiitti vastauksesta. [:-)] Ja "riehkaseminen" sitte? Riehuminen? Riehtaiseminen? Ahkerointi? Mulla on tänään taas kyselykausi. :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 15.03.09 - klo:12:07 »

Sus kyselee ihan samoja, mitä itsekin täällä mietin. Juuri tuota "kökkäläistä" olen ajatellut itsekin kysäistä, mutta nyt ei sitten tarvikaan  [:-)]
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #40 : 15.03.09 - klo:12:12 »

Rentouttavaa pyhäpäivää!

Mulla kukkii oranssinkeltainen kiinanruusu.
Noin kuukausi sitten ostin senn, ja alkajaisiksi se pudotti kaikki nuput ja kukat. Pienimmät nuput se säilytti ja nyt alkavat aueta. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #41 : 15.03.09 - klo:12:16 »

Tosi kauniin värinen kiinanruusu.

Oletko mir tottunut niihin uusiin laseihisi? Vai vieläkö ne tuntuu hankalilta? Sanoivatko liikkeessä mitään niistä edellisistä, että löytyikö sieltä joku virhe tms.? Sori, kun oon niin utelias, nää prilliasiat kiinnostaa. [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #42 : 15.03.09 - klo:12:31 »

Jaahas, nyt olen ollut niin ahkerana, että päivätassuttelu - Tainan sanoja muokatakseni  - olisi tarpeen. Ei kun ulkoilmaan !  :-))
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #43 : 15.03.09 - klo:12:32 »

Oletko mir tottunut niihin uusiin laseihisi? Vai vieläkö ne tuntuu hankalilta? Sanoivatko liikkeessä mitään niistä edellisistä, että löytyikö sieltä joku virhe tms.? Sori, kun oon niin utelias, nää prilliasiat kiinnostaa. [:-)]
Sus, olen totutellut näihin laseihin ja pystyn näitä pitämään. Tietokoneen näytön erotan vanhoilla laseilla terävämmin ja kirkkaampana, näillä joudun katsomaan lähempää ja on jotenkin huonompaa.
Niissä ensimmäisisissä linsseissä oli tehty liian suuria muutoksia, josta silmiin aiheutui liian suuri epäsopusuhtaisuus tjsp. Näissä on pienemmät muutokset verrattuna aikasempiin linsseihin
Ei nämä enää kipeytä silmiä, niinkuin ne ensimmäiset linssit.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #44 : 15.03.09 - klo:12:57 »

Sus, olen totutellut näihin laseihin ja pystyn näitä pitämään. Tietokoneen näytön erotan vanhoilla laseilla terävämmin ja kirkkaampana, näillä joudun katsomaan lähempää ja on jotenkin huonompaa.
Niissä ensimmäisisissä linsseissä oli tehty liian suuria muutoksia, josta silmiin aiheutui liian suuri epäsopusuhtaisuus tjsp. Näissä on pienemmät muutokset verrattuna aikasempiin linsseihin
Ei nämä enää kipeytä silmiä, niinkuin ne ensimmäiset linssit.

No hyvä, että olet tottunut niihin. Tietsikan näyttö on vähän aina ongelmallinen silmälasiasioissa, koska sen etäisyys silmistä on suurempi, kuin esim. normaali lukuetäisyys (vaikka kirjaa lukiessa). Välillä tietsikkaa varten joutuu teettämään kokonaan eri lasit. Jos vanhat tuntuu tietsikalla hyvältä, niin käytä niitä vaan. Usein se niin onkin, minäkin näen tietsikan paremmin vanhoilla laseilla, joissa hiukan eri vahvuus.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.205 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.