Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 15.3. tai mikähän se nyt olikaan....  (Luettu 1378 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Sunnuntai 15.3. tai mikähän se nyt olikaan....
« Vastaus #60 : 15.03.09 - klo:16:53 »

AIRI MOKOMA  [HOT] [HOT] [HOT]
Se kävi meillä. Olin siinä lähdössä koiralenkille. Takki jo päällä, kun mies sanoi, että hän taitaa syödä riisimuroja. No minä auttavaisena aviovaimona otin hänelle maitopurkin jääkaapista ja aloin avata sitä. Se olikin kamalan piukka ja jouduin sen kanssa siinä tuhertamaan, enkä huomannut, mitä mies teki sillä välin. Hän oli ottanut lautasen kaapista, mutta huomasikin, että siihen oli tullut pieni halkein ja pani sitä takaisin. Tässä vaiheessa AIRI astui mukaan kuvioihin ja sanoi miehelle, että älä laita sitä siihen, mistä otit, vaan laita se tuonne ihan reunaan matalien lautasten taakse. No, syvä lautanenhan ei sinne sovinnolla mennyt, mutta kun AIRI sanoi, että tunge sinne vaan vaikka väkisin, niin tottahan mies teki työtä käskettyä ja tunki ja tunki kunnes koko alaritilä putosi kannatuksesta ja kovan räminän ja kilinän saatteleman kaksi astiaa meni tiskialtaan pohjalle säpäleiksi. Toinen oli posliininen lautanen, johon voi laittaa tarjolle kahvipöydässä "sortteja" ja toinen samaa tarkoitusta varten mutta lasinen. Tosi kaunis, äidiltä joskus saatu. Se harmitti minua niin, että meinasi itku tulla. Ei siinä auttanut muu kuin ruveta siivoamaan siruja pois tiskialtaasta.
Koirakin vinkui vieressä, että lähdetään nyt jo. Meinasin sillekin hermostua, mutta onneksi en sentään. Airin ajoin tiehensä niin pitkälle kuin pippuri kasvaa.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #61 : 15.03.09 - klo:17:02 »

Toinen oli posliininen lautanen, johon voi laittaa tarjolle kahvipöydässä "sortteja" ja toinen samaa tarkoitusta varten mutta lasinen. Tosi kaunis, äidiltä joskus saatu. Se harmitti minua niin, että meinasi itku tulla. Ei siinä auttanut muu kuin ruveta siivoamaan siruja pois tiskialtaasta.

Joo, uusia lautasia saa kaupasta, mutta noi perintökalleudet on korvaamattomia!  [:´((]
Mä onnistuin joskus siivotessa kippaamaan painavia lasisia kynttilänjalkoja mun (ja varmaan Tainankin) kastemaljan päälle ja se meni rikki. Itku ei ollut kaukana  [:´((]

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #62 : 15.03.09 - klo:17:02 »

AIRI MOKOMA  [HOT] [HOT] [HOT]
Se kävi meillä. Olin siinä lähdössä koiralenkille. Takki jo päällä, kun mies sanoi, että hän taitaa syödä riisimuroja. No minä auttavaisena aviovaimona otin hänelle maitopurkin jääkaapista ja aloin avata sitä. Se olikin kamalan piukka ja jouduin sen kanssa siinä tuhertamaan, enkä huomannut, mitä mies teki sillä välin. Hän oli ottanut lautasen kaapista, mutta huomasikin, että siihen oli tullut pieni halkein ja pani sitä takaisin. Tässä vaiheessa AIRI astui mukaan kuvioihin ja sanoi miehelle, että älä laita sitä siihen, mistä otit, vaan laita se tuonne ihan reunaan matalien lautasten taakse. No, syvä lautanenhan ei sinne sovinnolla mennyt, mutta kun AIRI sanoi, että tunge sinne vaan vaikka väkisin, niin tottahan mies teki työtä käskettyä ja tunki ja tunki kunnes koko alaritilä putosi kannatuksesta ja kovan räminän ja kilinän saatteleman kaksi astiaa meni tiskialtaan pohjalle säpäleiksi. Toinen oli posliininen lautanen, johon voi laittaa tarjolle kahvipöydässä "sortteja" ja toinen samaa tarkoitusta varten mutta lasinen. Tosi kaunis, äidiltä joskus saatu. Se harmitti minua niin, että meinasi itku tulla. Ei siinä auttanut muu kuin ruveta siivoamaan siruja pois tiskialtaasta.
Koirakin vinkui vieressä, että lähdetään nyt jo. Meinasin sillekin hermostua, mutta onneksi en sentään. Airin ajoin tiehensä niin pitkälle kuin pippuri kasvaa.

Harmillista. että ne astiat joilla on tunnearvoa menevät säpäleiksi, mutta ne joita toivoisikin rikkoutuvan, säilyvät pudotuksesta kuin ihmeen kaupalla ehjänä. Oliko Airilla mukanaan punaista pitkää muovista koteloa?
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #63 : 15.03.09 - klo:17:04 »

Ihan kuin jotain punaista olisi taskusta pilkistänyt, -tai sitten olin niin vihainen, että näin vaan muuten punaista  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #64 : 15.03.09 - klo:17:07 »

Toinen oli posliininen lautanen, johon voi laittaa tarjolle kahvipöydässä "sortteja" ja toinen samaa tarkoitusta varten mutta lasinen. Tosi kaunis, äidiltä joskus saatu. Se harmitti minua niin, että meinasi itku tulla. Ei siinä auttanut muu kuin ruveta siivoamaan siruja pois tiskialtaasta.

Joo, uusia lautasia saa kaupasta, mutta noi perintökalleudet on korvaamattomia!  [:´((]
Mä onnistuin joskus siivotessa kippaamaan painavia lasisia kynttilänjalkoja mun (ja varmaan Tainankin) kastemaljan päälle ja se meni rikki. Itku ei ollut kaukana  [:´((]

Ymmärrän hyvin tunteen. Tosiaankin harmittaa niin että ihan itkettää.

Lauran Ristolle nimpparionnea!!!  [:51]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #65 : 15.03.09 - klo:17:14 »

+2,1 ja +16,5  [:-)]
Nyt loppu viikonloppu ihan vapaata
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #66 : 15.03.09 - klo:17:20 »

No voi harmitus mitä se Airi teki Mesikselle. [:-(] [:1]

Ja just kun olin tulossa kertoon mitä se mulle teki. [:-I] Hei kerronkin sen tuolla Airi-ketjussa... [:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #67 : 15.03.09 - klo:18:04 »

Hahaaaa, yks Pönttö bongattu just telkkarista  :-))
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #68 : 15.03.09 - klo:18:09 »

Hahaaaa, yks Pönttö bongattu just telkkarista  :-))

Joo, huomasin ! Sitä haastateltiinkin, mikä lienee punaviirupöllö... [:-DD]
Tallensin uutiset, että voin miehellekin näyttää.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #69 : 15.03.09 - klo:18:11 »

Kauniita kukkakuvia ja kukkakorukuva tässä ketjussa! [:-)] [:-)]
Edellisinäkin päivinä, tai siis kaikkina päivinä on ollut kauniita ja mukavia kuvia näissä päiväketjuissa, kun ei vaan aina muista mainita. [:5]
Set on tämät sama pää kesät talvet. [NUT]

Sunnuntai iltaa! [:-)]
Täällä edelleenkin pilvistä ...tuntuu jo hassulta aina toistaa samaa..., mutta aika tyyntä tai hieman vain tuulta.
Mittarilukemia, viime yön alin oli -2,4oC ja päivän ylin jo jopa +4,4oC sekä nyt +0,6oC.

Katsotaan mitä saan aikaisiksi viestien luvussa nyt. :)

Suloista sunnuntai iltaa toivotaan kaikille!   [:44]  [:45]  [:44]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #70 : 15.03.09 - klo:18:11 »

Johan on Airi ollut tänään touhukas. Mesikselläkin mokoma käynyt pahojaan tekemässä ja saisi kyllä jo Iipan puikkokotelon palauttaa takaisin paikalleen. [:-//]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #71 : 15.03.09 - klo:19:16 »

Päivän aherrukset työmaalla hoidettu. Puupäät tuossa kyselee ruokaa ja
sen jälkeen tassuttelulle. Töissä kävi terassilla kivoja koira-asiakkaita tänään.  [:-)]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #72 : 15.03.09 - klo:21:06 »

Aahaa, se onkin siis talkoolaiset. Kiitti vastauksesta. [:-)] Ja "riehkaseminen" sitte? Riehuminen? Riehtaiseminen? Ahkerointi? Mulla on tänään taas kyselykausi. :-))

Semmostahan se on ylenmääräistä ahkerointia,joka meinaa mennä riehumisen puolellekin.   [NUT]
Ei enää meikäläisen kunnolla jaksa samana päivänä lämmittää uunia,tehdä 3 pellillistä piirakkaa,pestä pyykkiä,tehdä isoa kattilallista makkarasoppaa,lämmittää saunaa,kantaa saunavesiä...   [?]

Tänään ehdin käydä happikävelylläkin.Oli peräti +4o lämmintä.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #73 : 15.03.09 - klo:21:39 »

+0,7 ja sisälläkin jo +20,0. Nopeasti meni toiminnallinen viikonloppukin [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #74 : 15.03.09 - klo:21:47 »

Eräässä liikkeessä näyttää olevan muuttomyynti ja loput auringonkukan siemenet tarjouksessa 25kg /24,5€.
Säilyykö ne ens talveen? Pitäskö ne miten säilyttää kesän yli?
Meillä ei ole niin suurta menekkiä,että menis enää tänä talvena noin paljon.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.061 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.