Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Käytätkö hajustettuja vai hajustamattomia tuotteita esim. pesuaineet, deodorantit yms.?

Aina hajustettuja, jos mahdollista
- 6 (10.2%)
Aina hajustamattomia, jos mahdollista
- 12 (20.3%)
Molemmat kelpaavat
- 14 (23.7%)
Poltan tuoksukynttilöitä
- 10 (16.9%)
En polta tuoksukynttilöitä
- 17 (28.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Äänestys päättynyt: 19.03.09 - klo:09:54

Kirjoittaja Aihe: Hajustegallup  (Luettu 603 kertaa)

Hilu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • - moro -
Hajustegallup
« : 15.03.09 - klo:09:54 »

Tällainen gallup tuli mieleen, kun eilen meinasin laittaa pyykkikoneen käyntiin ja tavallisesti käyttämäni hajustamaton pesuaine olikin loppu. Kaapista löytyi kuitenkin näytepussi erästä hajustettua pesuainetta. Nyt haisee sitten pesuaineelle puoli huushollia, kun vaatteet olivat kuivumassa kylppärissä. Ylimääräinen huuhtelukaan ei auttanut asiaa. Todennäköisesti täytyy pyykissä olleet puserot pestä uudelleen hajustamattomalla pesuaineella, että niitä pystyy pitämään, kun päälläni olevista collegehousuistakin pöllähtelee pesuaineen hajua. Tuuletus ulkonakaan ei häivytä hajuja riittävästi.

Eli itse käytän mahdollisuuksien mukaan hajustamattomia tuotteita ja kun niihin on tottunut niin hajulliset pistävät todella nokkaan. En oikein ymmärrä miksi esim. pyykinpesuaineet pitää hajustaa - jos vaate on pesty niin eikö se silloin haise luonnostaan hyvältä tai ei sitten miltään. Jostain luin, että hajusteita käytetään esim. pesuaineissa sen takia että niihin käytetyt ainesosat haisevat pahalle. Ainakaan noissa minun käyttämissäni pyykinpesuaineissa ei ola pahaa hajua, vaikka ne hajustamattomia ovatkin.

Hyväntuoksuista hajuvettä on kyllä kiva joskus käyttää.

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Hajustegallup
« Vastaus #1 : 15.03.09 - klo:10:05 »

Tykkään hyvistä tuoksuista ja käytän AINA hajustettuja pesuaineita, sekä poltan tuoksukynttilöitä, -silloin harvoin kun poltan.
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 15.03.09 - klo:10:12 »

Minä ja tykkään hyvistä tuoksuista ja polttelen kyllä joskus tuoksukynttilöitä.Ja pyykkini pesen ja huuhtelen kyllä tuoksuvilla aineilla  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 15.03.09 - klo:10:14 »

Kyllähän joskus tulee poltettua tuoksukynttilöitä ja Partavesia käytän ym..
Kirjattu
#Jani#

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 15.03.09 - klo:10:16 »

Mielenkiintoista. En voinut ruksata mitään, koska en käytä mitään noista vaihtoehdoista. Käsitiskiaineeksi joudun ostamaan välillä mitä satun saamaan, mutta pyykkiä en pese millään pesupulverilla. Pesen PESUPÄHKINÖILLÄ.
 Inhoan kaikkia keinotekoisesti hajustettuja juttuja.Niistä tulee huono olo.
Pesupähkinät löysin aikoinaan vahingossa. Enkä vaihda takaisin mihinkään pulvereihin. Pesujälki on raikasta, puhdasta ja sähkötöntä. Ja helppo käyttää.

No, kisujen pisuastia täytyy joskus desinfioida järeämmin.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #5 : 15.03.09 - klo:10:20 »

Pyykinpesuaineissa käy molempi, mutta kyllä tuossa hajustetta on, jota tavallisimmin käytän. Tosin niinkin on käynyt, että joskus, kun kaivostani oli vesi loppunut, tuttava pesi muutaman koneellisen mun pyykkiä... ja niissä oli kyllä tuoksu niin voimakas, että muistan, kun illalla nukkumaan käydessä, mun oli otettava tyynyliina pois tyynystä, kun tuoksu oli ihan liian voimakas, todella kävi pahasti nenään. Eli ei LIIAN voimakkaita hajusteita, kiitos. Dödöni on hajustettuja kyllä myös.

Tuoksukynttilöitä en juurikaan osta, mutta kyllä mä niitä polttaa voin, jos jostaki on semmonen tullut.

Muistan kerran nuorna neitona, kun ostin suitsukkeita. Niistä tuli kyllä ihan pääsärky ja tuuletus olikin sitten sen mukainen. :-))
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #6 : 15.03.09 - klo:10:30 »

Molemmat kelpaavat. Vaatteet pesen hajuttomalla, mutta esim. viltit hajullisella.
Tuoksukynttilöitä en yleensä polta. 
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 15.03.09 - klo:10:32 »

Molemmat pesuainevaihtoehdot kelpaavat. Kynttilät mieluummin tuoksuttomina.  [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #8 : 15.03.09 - klo:10:34 »

Hajusteettomat pesuaineineet ovat suosikkejani. 

Viime syksynä valitin kaupassa pesuaineiden voimakkaita tuoksuja. Eikös siihen sattunutkin paikalle kiva myyjä, hän kertoi tilaavansa siskolleen netistä hajusteetonta pesuainetta ja siitä siten minäkin tilasin.
Pesin kaikki liinavaateet ja nyt ei tuoksu muulle kuin puhtaalle pyykille  [:-)]

Mulla on valikoiva tuo hajuaisti, olen ylireagoiva  [:´((]  jotkut tuoksut ovat aivan ihania ja toiset ihan päätäpyörryttävän kauheita   [:-I]  toisten mielestä ihania, koska päällensä niitä lorauttelevat.

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Jaska

• Vieras
« Vastaus #9 : 15.03.09 - klo:10:40 »

Vanhemmiten on nenä tullut herkemmäksi ja iho, liiat tuoksut ärsyttävät ! Kerran ostin epähuomiossa hajustettuja tuikkuja, yritettiin polttaa ne sitten ulkolyhdyissä.
Raikas hajuvesi ( kauhea nimitys muuten ! ) vai sanoisko parfyymi on joskus paikallaan.
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #10 : 15.03.09 - klo:10:45 »

Molemmat kelpaavat  [:-)]
Pyykin pesen hajustamattomalla aineella, dödön pitää myös ehdottomasti olla hajusteeton.
Suihkuaine ja ihovoide saavat tuoksua, hajuvesikin on kivaa.
Tuoksukynttilöitä en itse osta, mutta voin polttaa, jos sellaisen saan.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #11 : 15.03.09 - klo:10:56 »

Vain tuoksua tuomen ja mintun... ääh ei tuoksuja ylenmäärin, nenä on tosi tarkka.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

emo

• Vieras
« Vastaus #12 : 15.03.09 - klo:10:58 »

Mä käytän vähän  mitä milloinkin.
Hajusteettomia ja hajustettuja.
Pyykinpesuaine ja huuhteluaineet yleensä mahdollisimman neutraaleja,ne oikein tuoksuvat jätän kauppaan.
Välillä on kiva käyttää jotain ihanaa tuoksuvaa saippuaa.
Deudorantti pitää tuoksua jollekkin,muuten tuntuu että hienhaju pukkaa läpi. [NUT]

Tuoksukynttilöitä poltan hyvin harvoin,joskus myös tuoksulyhtyä jossa eteeristä öljyä.

Hajuvesiä en käytä,enkä omista.
Joskus tosin teen hajuvesiä itse,eteerisistä öljyistä ja jojobaöljystä.

Mutta pitäis ihan tosiaan ruveta suosimaan hajusteettomia,ovat varmaan ekologisempiakin.
Voimakkaat hajut käy mun nenään ja tulee paha olo.
« Viimeksi muokattu: 15.03.09 - klo:11:09 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Mutunen

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 15.03.09 - klo:11:50 »

Nuo hajustejutut ei ole koskaan olleet minun mieleen ja täysin turhana ne olen aina kokenut.
En käytä partavesiäkään. Parran ajelen kaksikkoterällä samalla reissulla, kun käyn suihkussa ja pesuaineena käytän Linnasampoota.
Joskus kolmekymmentä vuotta sitten, kun opin käyttään Linnasampoota, niin sen jälkeen ei ole kertaakaan itkettänyt, pesu on onnistunut ilman kyyneliä. :-))

Tuo minun vanha auto tahtoo toisin ajoin saastua tupakin hajusta, että sinne olen Bilteman kukkaistuoksua joutunut suihkuttaan. [:-//]

Kynttilät ja tulitikut olen talossani kieltänyt, koska ei ole yhtään varmaa lasten ja paloturvallisuuden kanssa.
Mitä tulee perinteisen kynttilän tuoksuun sisätiloissa, niin minusta se muistuttaa lähinnä tiisselin pakokaasua.
Kynttiläsoihdut poltetaan lumenaikana vähintään viisi metriä seinästä pihalla, kesäaikana ei ollenkaan.

Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #14 : 15.03.09 - klo:12:01 »

Kumpaakohan mää ostasin hajustamatonta vai hajustetta hajuvettä.  [NUT]
Kyllä yleensä ostan yleensä hajustettuja tuotteita, mutta jos joku tuote on kerran pahalle haissut, niin pyrin jatkossa olla ostamatta sitä.
Joistakin vahvoista tuoksuista tai hajuista en oikeen tykkää ja kun alkaa nenä vuotaa.
Tuoksukynttilöitä tulee polteltua aina välillä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.166 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.