Kuinka te toimitte jos saatte kaupasta viallisen tai pilaantunen tuotteen, ravintolassa huonoa ruokaa tai yleensä ottaen vain huonoa palvelua? "Valitatteko" asiasta vai nielettekö kiukkunne?
Kyselen tällaista sen takia koska itse en enää nykyisin hyväksy puutteita palvelussa ja otankin hyvin herkästi yhteyttä tuotteiden myyjiin tai valmistajiin antaakseni palutetta. Ja olenkin huomannut että kun asiasta ja asiallisesti antaa palautetta, niin yleensä asia korjataan ja myös hyvitetään. Nyt vaan tuleekin mieleen että kuinkahan monen yrityksen listoilla olen ikuisen valittajan maineessa
vai ovatko yritykset oikeasti sitä mieltä että on hyvä kun palautetta tulee, vaikka se olisi sitten negatiivistakin. Annan toki myös välitöntä positiivistakin palautetta jos on aihetta.
Viimeisin tapaus, josta sainkin tämän jutun aiheen, oli sellainen että kaupassa jossa usein aamulla käyn, on pullan/leivän paistopiste. Hyvin usein ko. tuotteet on paistettu ihan liian tummiksi ja silloinhan ne ovat myös liian kuivia. Eräänä aamuna olikin sitten ihan pohjanoteeraus, myyntiin oli laitettu suorastaan mustaksi palaneita tuotteita ja palaneet kohdat oli yritetty peittää tomusokerilla!
Mainitsin tästä myyjälle, joka vastasi että no onhan ne vähän tummia!!! Laitoin kyseiseen kauppaan sähköpostia asiasta jotta asia korjaantuisi, en suinkaan saadakseni jotain rahallista hyötyä, mutta kuinka ollakaan sain kyseiseen kauppaan 10 € lahjakortin.
Mulla olisi näitä tarinoita vaikka kuinka monta kerrottavana, hyvityksenä olen saanut mm. leipälahjakortin, roskapusseja, pakastusrasioita ym.
Ja muuten, jos tuote on viallinen niin kannattaa palaute antaa suoraan valmistajalle eikä kauppaan, silloin hyvitys on usein tuntuvampi