Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 21.3.09 Lauantai  (Luettu 1235 kertaa)

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
Vs: 21.3.09 Lauantai
« Vastaus #45 : 21.03.09 - klo:21:19 »

Meilläkin on aika ähky, sillä olimme vierailulla Elvarin kummisedän luona. Ja siellä perheen pikkupoika täytti viisi vuotta ja oli kyllä aikuisillekin syötävää yllinkyllin. Junalla Siperian halki.....mmmm...ehkä, jos jaksaa olla paikallaan niin kauan. Mielenkiintoinen reissu olisi varmaan kait jo junamatkan ansiosta.
Päivä oli kaunis ja keväinen, mutta kyllä toi loska ja kura alkaa taas pännii.
By the way, Kamuja on kiva lukee ja pääseehän samalla tsekkaamaan W.Postin muutakin antia. [:-)]

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #46 : 21.03.09 - klo:21:33 »

Ähkyttää vieläkin, mutta tuo Siperian junamatka nyt takoo päässä. Onkohan kukaan pönttöläinen sellaista tehnyt?
Lueskelin netistä matkakertomuksia moiselta matkalta. Onhan se toki aika paljon junassa istumista, mutta ne maisemat , eritoten Mongolian maisemat ovat huikeita. Ja pysähdytäänhän siellä aina silloin tällöin.

http://personal.inet.fi/koti/jarmo.sutinen/siperia.htm

Minä en ole mikään rantalomailija vaan haluan kokea jotain aivan erikoista. Luulen kaiken lukemani perusteella, että se junamatka ei todellakaan ole mikään pitkäveteinen. Jo maisemat ovat mahtavat!

Ymmärtääkseni sieltä tullaan takaisin lentämällä. Tuo ei olekaan mikään luxusmatka, mutta varmasti sellainen, joka ei unohdu koskaan. Ehkä suihkuun ei pääse muutamaan päivään, savetit on kova sana, ruokaa ei junassa saa kovin ylellisesti - ei tule ähkyolo! [:-DD]  Mutta ne maisemat, pienet kaupungit ja kylät, Siperian laaja lakeus......
Jotenkin nyt jää kyllä kutkuttelemaan aika lailla. Ensi yönä jo ehkä unten siivin siellä piipahdan....
Matkakuume polttaa nyt valtavasti - elämä on lyhyt. Ja niin kauan kuin olen työssä joka päivä, voisin suoda itselleni edes jotain piristystä. Ja jaksamista siihen työssäkäymiseen.
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #47 : 21.03.09 - klo:21:33 »

Päivä taas vierähtänyt iltaan.Töissä oli sopivan kiire, ei tullut aika pitkäksi.
Hopon kanssa käytiin vähän kävelyllä. Kettua seurailen toisella silmällä ja
molemmilla korvilla. Illanjatkoja! [KIPPIS]
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #48 : 21.03.09 - klo:21:59 »

Rouva Hömötiainen, tee ihmeessä toi junamatka jos kiinnostaa. Eihän sen tartte olla aina mitään luksusta. Mun systeri teki taannoin matkan Mongoliaan ja matka oli kaikkee muuta kuin "mukava". Mutta kokemus oli kuulema aivan mahtava.
Ilta kallistuu yöhön, jokunen tähti taivaalla ja pientä pakkasta yöksi tiedossa. Kiva viihtyä vielä hetki pöntöllä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 21.03.09 - klo:22:04 »

Hömis kun noista mahdollisista matkoista tuossa kirjoitti, ni mää heti vaistosin, että tuo Siperian junamatka kyllä kuulostaa Hömikseltä. Aattelin, että "sen se tekee!" :-)) Katotaan vaikka. Ja sanokaa sit mun sanoneen. :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #50 : 21.03.09 - klo:22:11 »

Ja arvatkaas pukkaako matkakertomusta!!!!!
Mutta siellä ei taida nämä nettiyhteydet toimia ihan ajan tasalla - mutta eihän se mittään - laitan kaiken ylös paperille ja kuvien kera tulee sitten matkakertomusta!
Mutta tämä vasta ensi vuonna -sitä ennen Albaniaan, Israeliin, Ukrainaan tai jonnekin muualle! Mutta kyllä näistä mun matkoista kuulette varmaan!
Pönttölän Virallinen Tiedottaja Marleena pitää ajan tasalla! [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #51 : 21.03.09 - klo:22:13 »

Kiitos, Lisa !  [:-)] W.Postilta tulee mun gmailiin päivittäin postia, siellä voi lukea vaikka horoskooppeja ( Sus ! ) tai tehdä ristisanoja tai sudokuja. Toistaiseksi aivan ilmaiseksi !
Päivittäinen Kamut-posti on 2 viikkoa myöhässä, mutta W. Postissa se on tuore, kumma juttu !  :-O
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #52 : 21.03.09 - klo:22:20 »

Siperian junamatka! kuulostaa hienolta... silti mitenkään vähättelemättä noita "rantalomia". Eihän siinä ole muuta kuin hyödyntää se halpa hinta niistä, ohjelman voi itse kukanenkin sorvata mieleisekseen. Kyllä mun "rantalomat" ovat olleet kaukana löhölomista, mm. viime kertainen Maspalomasin dyyneille ja laguunille suuntautunut reissu. Päivittäin käveltiin 5-10 km joka päivä. Ja kuvattiin... [:-)]

Matka halki Siperian kyllä kiehtoisi...mutta ehkä vasta joskus tulevaisuudessa, "sitkun" on vähän enemmän aikaa. [:-I]

Mukavaa matkaa jokatapauksessa...vaikka sitten tuonne Eurooppaan!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #53 : 21.03.09 - klo:22:26 »

En halua halveerata noita rantalomia, en  suinkaan. Ne vaan ei ole mun juttu.
Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta - ei se ole sen kummallisempaa.
Minä vaan olen sellainen rauhaton sielu, että en jaksa rannalla lomailla. Eikä iho kestä sitä rusketusta. Mutta seikkailulomat - ah ja ah - niinkuin se Solovetskin luostarin rannan vessa!!!!! Kyllä melkein lähtee taju, mutta ne kantavat mua aika pitkälle ja silleen antavat jaksamista tähän eloon!
 [:-)]
« Viimeksi muokattu: 21.03.09 - klo:22:41 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #54 : 21.03.09 - klo:22:55 »

Huhhahhei, saunassa oli kiva käydä. Aamulla on taas tällaista (Simppa).  Kello on jo paljon, mutta ei väsytä ja täällähän on kiva olla.
Kohta kuiteskin makuhuoneeseen vie tie.... [:-)]

http://www.microsoft.fi/live
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #55 : 22.03.09 - klo:09:17 »

Hömikselle valmentautumista Siperian junamatkalle:Lainaapa kirjastista Paul Theroux`in kirja, jossa hän seikkaperäisesti kavailee omalla kivalla tavallaan matkaansa junalla Siperian halki. Nimeä en nyt aivan tarkkaan muista, oliko "Rautakukolla jnee....", mutta tekijän nimellä kyllä löydät oikean kirjan. Hän muuten muissakin teoksissaan matkailee junalla milloin missäkin. Niitä iltapuhteilla kotosängyssä lukiessaan tunsi melkein kirput ja luteet ihollaan ja melkein jopa alkoi viluttaakin....
Itsekin valmistaudun omaan seikkailuuni.........parin viikon kuluttua eka suunnittelukokous!
Kirjattu

Sivu luotiin 0.237 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.