Nukkumassa - ainakin lueskelemassa - pitäisi jo olla, mutta pakko heittää tähän sekä toteamusta että ihmettelyä...
Tuo etikka-astianpesuaine-vesiseos näyttää toimivan. Ainakin näytti. Eilen ja tänään en yhtään ainoaa lenteleväistä nähnyt, eikä lasissakaan näyttänyt enempää noita kärpäleitä olevan. Ajattelin, jotta josko seos olisi laimennut, mutta jätin asian sikseen. No, illalla saunan jälkeen mies sitten joi yhden tölkin lonkkua ja minä oluen - ja kun sen olusen keittiössä avannut olin, yhtäkkiä pöllähti vähintään kolme pientä pirulaista siihen tölkin lähelle! No, annoin tuon etikkaseoksen olla ja laitoin kirkkaaseen lasiin pelkkää omenaviinietikkaa. Ja heti siinä kelmun päällä kaikki ne kärpäleet pyörivät, mutta vain pari niistä meni kelmun alle ja jäi siihen käveleksimään. Miksiköhän? Vaikka en noita ötöjö sietää voikaan, en pitänyt näkemästänikään...
Sitten jatkoin testailujani. Vaihdoin kelmun ja ensin laitoin lasiin LISÄKSI taas kerran etikkaa, astianpesuainetta ja hiukan vettä ja tökin reiät lyijykynällä. TÄLLÄ HETKELLÄ tilanne on se, että lasi houkuttelee, mutta yksi ainoa siellä kuolleena on ja nämä muut taivaltelevat kelmun päällä - menemättä lasiin. Miksiköhän? Ei hjymmärrä. Olen kyllä huomannut, että kovin kauan ne siinä reiän lähellä ovat paikoillaan, mutta siihen havaintoon on näkemiseni tyssännyt.
Olisivatko eri kärpäsiä sitten nämä 'kukkakärpäset'...? Kun kuitenkin esimerkiksi eilen niitä pari näin (mustia väriltään), mutta en tänään - en lentelemässä enkä lasissakaan erottanut... Ja jos NYT taas tilannetta seuraamaan menisin, siellä taatusti pari kärpästä laseja kyttäilisi, mutta siihen homma jäisi... AUTS.