Moix tännekin! Kun näin ketjun nostetun pitkästä aikaa etusivulle, piti tulla ensin kertomaan sekä hyviä uutisia että kyselemään erästä seikkaa, mutta ihan ensin mieltäni askarruttanut kysymys. Kun minä nääs olen sellainenkin rivienvälistälueskelija, niin ei kai Kaitsu tarkoittanut kysymyksellään "Mutta keitä ne kärpäset ovat ja miksi ne asuvat meillä?" sitä, että miksi asiasta puhutaan tällä palstalla eikä hyönteisten puolella...?
Hyviä uutisia on se, että tuo etikka-astianpesuaine-vesiseos näyttää toimivan hyvin. Paremmin kuin pelkkä omaviinietikka. Pätee ilmeisesti siis ainakin noihin mahlakärpäsiin, ei kukkakärpäsiin eli harsosääskeihin (?)... Ristolta muuten pitikin jo ajat sitten kysymäni, jotta ne kaksi lasipyydystäsi... Onko sinullakin tuo kelmu reikineen niiden lasien päällä?
Ja varsinainen ihmettelyni ja kysymykseni: Nyt en pariin päivään ainoaakaan kärpälettä nähnyt ole, ja koska hyvä pyydys parinekymmenine kuolleine kärpäsineen on viritettynä, olisiko tuotakin seosta välillä syytä vaihtaa kokonaan uusiksi? Kun lasia heiluttelee, etikan haju sieltä tulee kyllä, mutta kärpäsiä ei vain näy... Sen olen huomannut - ja netistä lueskelemalla varmistanut - että hämärän tullen nuokin etupäässä lentelemään rupeavat. Vaan kun yhtäkään ei näy!