Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena  (Luettu 1147 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298

Eli, voiko Omron-verenpainamittariin luottaa? Onko kenelläkään sellaista? On ollut päässä keinahteleva olo jonkin aikaa enkä verenpaineesta sen ole ajatellut johtuvan. Kesällä lomalla käväsin sukulaisen luona mittaamassa kotikoneella ja aina oli alipainetta, jotakin 112/60-70. Ennen lomaa duuninlääkäri mittasi ja paineet oli jotakin 135/90 joten kehotti seuraamaan. Tänään sitten koklasin Instrussa rannemittaria ja tulokseksi tulii 136/95. Hui!   Joten  lomalle vaan takaisin [:-DD] Kotimittarin luotettavuudesta siis on kyse [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 752
  • Itä-Uusimaa
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #1 : 25.09.06 - klo:13:22 »

Mulla on sellanen vanha pumpattava Omronin
verenpainemittari, ja aika samaa näyttää, kuin lekurillakin.
Mutta voihan ne tietysti hajota, ja alkaa näyttämään "mitäsattuu".
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Töyhtis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 595
  • Hämeen hidas
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #2 : 25.09.06 - klo:13:38 »

Minä en nyt muista ihan tarkkaan, mutta tarttiskohan niitä laitteita välillä kalibroida eli asettaa näyttämään oikeaa...jotenkin muistelen opiskeluajoilta yli 10 vuoden takaa että tarttis, mutta en ole varma [:-I]

Yleensä laitteissa on ohjeet...
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #3 : 25.09.06 - klo:13:43 »

Jos on rannemittari, niin en luottaisi. Muuten ovat kyllä melko luotettavia vehkeitä nykyisin nuo kotikoneetkin (ei rannemittarit, ne antaa vääriä tuloksia) ja Omron on ainakin melko hyvä merkki. Meillä on töissä käytössä Omron ja antaa samat tulokset kuin elohopeamittarikin.
Huippaus kyllä kielisi verenpaineiden alhaisuudesta. Tosin sitä voivat aiheuttaa myös korkeat paineet, mutta silloin paineiden pitäisi olla jo melko korkeat.
Ja muistathan tehdä mittauksen vasta kun olet hetken istuskellut, ei heti liikkumisen jälkeen  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 707
  • Lahti
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #4 : 25.09.06 - klo:13:44 »

Hyväksi on ystävänikin ko.mittarin kokenut.Yhtä tarkka on kuin terveyskeskuksen mittari kun hän joskus sen mukaansa ottanut kun on sinne mittaukseen mennyt.Ja olen omatkin paineet tällä ystävän mittarilla mitannut ja saman tuloksen olen saanut, kuin on joskus lääkärin vastaanotollakin on saatu.Siis ihan hyvä mittari....luulisin.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #5 : 25.09.06 - klo:13:51 »

Kiitos vastauksista [:-)]
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #6 : 25.09.06 - klo:14:02 »

Minulla on Omronin mittari ja on toiminut ihan hienosti. Oletettavasti ihan oikeat tulokset on antanut.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 707
  • Lahti
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #7 : 25.09.06 - klo:14:05 »

Marle...pidähän paineistasi huolta....ettet päästä karkaamaan niitä ihan pilviin.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #8 : 25.09.06 - klo:14:17 »

Yritetään  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #9 : 25.09.06 - klo:14:40 »

Minulla on Braun merkkinen rannemittari joka näyttää ihan luotettavasti verenpaineen. Siinä mittaamisessa vaan täytyy olla huolellinen. Istua hyvässä asennossa paikallaan, käsi täytyy olla hyvin tuettuna jotta ei pääse liikkumaan ja tietysti mittarin tulee olla oikealla korkeudella kehoon nähden. Näin toimialla olen saanut ihan luotettavia tuloksia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #10 : 25.09.06 - klo:15:35 »

Vielä mittariasiaa. Muistattehan mitatessa, että nuo nykyiset mittarit on tosi herkkiä ihan kaikelle, mitatessa ei pitäisi edes puhua mitään, ettei tulokset vääristy  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Jaska

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #11 : 25.09.06 - klo:15:44 »

Omron meilläkin ja lääkäri suositteli sitä, ei kuitenkaan rannemittari. Jotkut ihmisethän saavat taas nimenomaan lääkärissä huikeita tuloksia, kotona normaalimpia, kun voi mitata kaikessa rauhassa.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #12 : 25.09.06 - klo:15:47 »

Mä olen se, joka lääkärissä mitattaessa tekee maailmanennätyksiä. Kotona mitattaessakin tunnen että paine nousee heti kun näen mittarin.  :-)) Siis tää on ihan tosi. Noh, mulla on verenpainelääkitys kyllä, beetasalpaajasellainen ja äiteen Omronilla mittaillessa, lainasin joksikin aikaa sen, painot alkoi tulla normaaleiksi. Siis lääkkeen kanssa ja kotona mitattaessa.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #13 : 25.09.06 - klo:16:17 »

Mä olen se, joka lääkärissä mitattaessa tekee maailmanennätyksiä. Kotona mitattaessakin tunnen että paine nousee heti kun näen mittarin.  :-)) Siis tää on ihan tosi. Noh, mulla on verenpainelääkitys kyllä, beetasalpaajasellainen ja äiteen Omronilla mittaillessa, lainasin joksikin aikaa sen, painot alkoi tulla normaaleiksi. Siis lääkkeen kanssa ja kotona mitattaessa.

Taisi liikkeessä ja lääkärissä käydä mulle samoin [:-DD] Sus, silmät kiinni ja sitten vasta auki kun mittari on tehnyt työnsä [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #14 : 25.09.06 - klo:16:22 »

Mä olen se, joka lääkärissä mitattaessa tekee maailmanennätyksiä. Kotona mitattaessakin tunnen että paine nousee heti kun näen mittarin.  :-)) Siis tää on ihan tosi. Noh, mulla on verenpainelääkitys kyllä, beetasalpaajasellainen ja äiteen Omronilla mittaillessa, lainasin joksikin aikaa sen, painot alkoi tulla normaaleiksi. Siis lääkkeen kanssa ja kotona mitattaessa.

Taisi liikkeessä ja lääkärissä käydä mulle samoin [:-DD] Sus, silmät kiinni ja sitten vasta auki kun mittari on tehnyt työnsä [:-)]

Sitä sanotaan "valkotakkiverenpaineeksi".  :-))

Ennen mittausta huilataan 5-10 min, mittauksen aikana sitten pidetään suu supussa, eikä hölistä sen mittaajan kanssa niitänäitä. Ei edes itsekseen saa puhua.  :-))  Kotona ei ole mittaria, käyn terkkarissa sen mittauttamassa. Ja lääkitys on ollut parikymmentä vuotta. Että näin... [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.306 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.