Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena  (Luettu 1149 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #15 : 25.09.06 - klo:16:25 »

Mitä kauemmin mä "lepään" sitä enemmän ehdin alkaa jännittämään.  :-)) Ne mun paineet oli semmoset, että lääkäri sanoi, että "Nää on niin tähtitieteelliset, että eihän tätä voi kirjoittaa edes paperille..."

 :-O
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #17 : 25.09.06 - klo:17:54 »

Rannemallinen on huono, uskokaa pois. Ja muuten, mitattaessa ei kannata katsoa, mihin asti lukemat nousee, eli katse pois mittarista mittaamisen ajaksi ja eikun mittaamaan  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Sus

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #18 : 25.09.06 - klo:17:57 »

Mie oon kanssa kuullut melko tuoreesta tutkimuksesta, että rannemalliset on epäluotettavia.
Kirjattu

Marléé

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #19 : 25.09.06 - klo:18:05 »

OK, uskotaan sitten ja ei osteta  [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #20 : 25.09.06 - klo:18:28 »

Pönttöily alentaa verenpainetta, mikäli ei aleta puhua kielletyistä aiheista.  [:-DD]
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #21 : 25.09.06 - klo:18:55 »

Olen tarkkaillut verenpainettani jo vuosia Omron-mittarilla. Käyn aina välillä mittarini kanssa terveydenhoitajan luona ja tarkistutan mittarinlukeman hänen ottamansa verenpainelukeman mukaan. Aika tarkkaan on samat lukemat. Kun mittaan kotona itsekseni kaikessa rauhassa lukemat ovat huomattavasti alhaisemmat.
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #22 : 25.09.06 - klo:19:15 »

Tasataanko paineita, ihmiset? Tänään taas huippasi vietävästi alhaisen verenpaineen takia... Pitäisi ottaa kai enemmän stressiä, esimerkiksi siitä tulevasta keikasta...  :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #23 : 25.09.06 - klo:19:32 »

Omron mullakin vuosi käytössä. Sitä verrattiin samaan aikaan työterveyshuollossa heidän mittarinsa kanssa ja näyttivät samaa. Minulla on todettu verenpainetauti ja olen syönyt siihen lääkettä viitisen vuotta ja nyt verenpaine on hyvä. Jouduin käyttämään yhdessä vaiheessa myös nesteenpoistolääkettä, mutta kun pudotin painoa, sain jättää nesteenpoistot pois.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #24 : 25.09.06 - klo:20:08 »

Ja minullakin ollut Omron parisen vuotta kotona käytössä.Ja hyvin pitää paineet yhtä terveysaseman mittausten kanssa.Tai on terveysasemalla hiukan korkeammat lukemat.Kuulun myös niihin,joilla verenpainelukemat ovat korkeammalla terveysasemalla mitattuna.
Kirjattu

Ukki

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 228
Paine vaihtelee...
« Vastaus #25 : 25.09.06 - klo:20:26 »

- tosi herkästi.
Unipatja seurannassa huomasin, että silmien räpyttelykin mm. nostaa jo painetta hieman.
Meillä kyynär-taipeen yläpuolelle pumpattava mansetti mittari toiminyt vuosia hyvin. Välillä ollut tk:ssa mukana tarkastettavana.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #26 : 25.09.06 - klo:20:32 »

Täällähän on paljon omronilaisia! Kyllä mäkin liityn kun löydän mukavan mittarin [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #27 : 25.09.06 - klo:20:36 »

Juu, paineissa löytyy !  [:-DD] Onks tää yksi niitä kansallistauteja ? Ilmankos on niin vaikea saada sitä erikoisalennusta verenpainelääkkeeseen...Olisi pitänyt seurata niin ja niin kauan aikaa ilman lääkitystä, mutku se nousi yli 200:n ihan tosta noin vaan, eikä laskenut, seuraa sitä sitten ½ vuotta  [NUT] !!!
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #28 : 25.09.06 - klo:20:41 »

Jaska,minä sain kyllä puolen vuoden jälkeen lääkärinlausunnolla 75 % korvauksen Kelalta ilman mitään,että olisi pitänyt ensin tehdä niitä elämäntapamuutoksia.Mulla paineet pomppasi kanssa yli 200/130 ja sairaalassa aloitettiin lääkitys ja siitä puolen vuoden kuluttua hakemus Kelalle ja sain sen erityiskorvauksen sen jälkeen.

Siis ei ollut mahdollisuutta aloittaa ensin niitä elämäntapamuutoksia,olisi kai henki pian mennyt sen muutosjakson aikana.Oli nuo paineet  niin korkeat,joten pakko aloittaa heti lääkitys.Elämäntapamuutoksia olen sitten toteuttanut sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 25.09.06 - klo:20:50 kirjoittanut käenpiika »
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #29 : 25.09.06 - klo:20:50 »

Lisäselityksenä oli ikä, yli 50 ja sukupuoli, nainen, hehe...Mies sai alennuksen alle viisikymppisenä ilman mitään ihmeitä. Olen valittanut, vailla tulosta, että se siitä sitten.  Välillä otan vähän halvempia pillereitä, Linatil Comp., mutta Micardis Plus puree paremmin ja maksaa maltaita...
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.246 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.