Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena  (Luettu 1152 kertaa)

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #30 : 25.09.06 - klo:21:02 »

Täällä on kanssa ollut pumpattava Omronin mittari käytössä vuosia.  En oikein luota niihin täysautomaatteihin, kun ovat niin riippuvaisia pattereiden kunnosta.
Olen ottanut mittarini mukaan tk:n ja ollaan tehty vertailuja.  Aavistuksen on heittoja.  Enkä siitä niin välitä.  Kunhan on suuntaa antava. [:-)]
Rannemittariin en luota ollenkaan.
Mielestäni pitäis syy tutkia.  Pentuna, kun mulle nous verenpaine, niin jouduin sairaalaan.  Siellä sit tutkittiin munuaisten toiminta ym. ja sen mukaan annettiin lääkitys. [:-)]
Kirjattu

zirni

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #31 : 25.09.06 - klo:23:14 »

Yksi ilmoittautuja listoille lisää. :-))

Kaksi vuotta sitten alkoi lääkitys. Alkoi alapainekin huidella sadan korvilla, joten suosiollahan minä niitä lääkkeitä syön - ja kun on vain yksi pilleri päivässä naamaan heitettävänä. Ainoa seikka mikä hämäsi, oli, että beetasalpaaja minullakin oli ollut jo vuosia ennen näitä pillereitä... Siitä huolimatta tuollaisia 195:n ja 105:n lukemia... Ja mää ku en koskaan osaa edes jännittää mitattaessa... :-))

Ohimennen sanoen enemmän ihmettelen, kun täällä aloitetaan diabetes-lääkitys jo, kun paastoarvot alkavat pysyä kuuden pahemmalla puolella... Minulla ne pyörivät tuossa seitsemän kieppeillä, kun lääkitys nyt kesällä aloitettiin... :-O

Mutta noista mittareista. Täällä lekuri kyllä sanoi, että rannemittariinkin voi luottaa... Ja että Omron on ehdottomasti paras. No, minulla on vain rannemittari - eikä edes Omron - ja aina, kun itse mittailen, mittaan moneen kertaan peräkkäin. Vasta sitten omassa mielessäni voin olla varma, jotta tulos on edes suunnilleen oikea. Ja onhan se aina ainakin suuntaa-antava...

Ja Pyris! Pönttöily VOI hyvinkin alentaa verenpainetta, mutta minun vereenpaineeni kylläkin kohoaa, jos pönttöilen yhtäjaksoisesti niin kauan, että leipätyöni ja lähes kaikki muutkin hommani kärsivät... [:-DD]

Mikäs keikka Anskulla tiedossa...? Puhuit siihen tyyliin, että olet täällä jossain siitä jo jotain kertonut, mutta kun minulla on vielä niin kovin paljon lukemattomia ketjuja...
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #32 : 26.09.06 - klo:08:02 »

Lisäys minun edelliseen kirjoitukseeni vielä,että minunkin Omron on sellainen jossa mansetti laitetaan olkavarren yläosaan.Ei ole siis mikään rannemittarimalli,ja lääkärini on sitä mieltä että on luotettava mittari kunhan muista kalibroida sen parin vuoden välein.Silloin pysyy lukemat suunnilleen samoina kuin terveysaseman mittarikin näyttää.
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #33 : 26.09.06 - klo:14:48 »

Kuoron keikka perjantaina... Yksi kuorolainen väittelee tohtoriksi ja me mennään laulamaan sille. Näin muuten viime yönä hassua unta, jossa me laulettiin tosi huonosti ja mulla oli aamutakki päällä ja lopulta me pantiin kasetti soimaan ja sanottiin että "kuunnelkaa siitä"... Ja me saatiin palkaksi heijastimet ja pari hikistä piparia...  [:-DD]

Joten hyvin menee keikka, kun sitä jo etukäteen tällä tavalla jännittää.  :-))
Kirjattu

zirni

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #34 : 26.09.06 - klo:15:38 »

Tasataanko paineita, ihmiset? Tänään taas huippasi vietävästi alhaisen verenpaineen takia... Pitäisi ottaa kai enemmän stressiä, esimerkiksi siitä tulevasta keikasta...  :-))

Jeps. Näin kyllä tuon viimeisen viestisi, mutta otin lainauksena tuon edellisen viestisi tuohon, koska minua ainakin juuri nyt rupesi huvittamaan tuo lause "Tasataanko paineita, ihmiset?" Kuten tuokin "Pitäisi ottaa kai enemmän stressiä..."  [:-DD]

Mulla nääs ollut jälleen kerran ihan kaamea päivä. Olisikin mielenkiintoista juuri tällaisessa tilanteessa ruvetakin mittailemaan - vaan kun ei olevinaan ennätä... Kaikki hommat taas niin yhtä aikaa ja päällekkäin, että meinaa taas sitä hikeä pintaan pukata... Jotta juu, tasataan vain... [:-DD]

No, yksi lohtu tässä on ollut: Ruuan takia ei tartte kuin uunin olla valmiiksi kuuma, kun mies kotiutuu... Niin, ei siis edes emännän... Ehtiihän sitä myöhemminkin...  [:-DD]

No juu. Tuosta huonosti laulamisesta unessasi. Meillä olisi varmaan sanottu sen huonosti laulamisen jälkeen, jotta REPIKÄÄ SIITÄ. Usein nykyisin kerrottuamme jonkun hullun asian, saatamme sanoa toiselle heti perään, jotta REVI SIITÄ...  [:-DD] Kyllähän minä nyt yhtäkkiä muistinkin, että olet joskus jossain kuorossa laulamisestasi puhunutkin. - Ja jos minä tulisin soolon sinne laulamaan, sanoisin taatusti sen homman jälkeen, jotta REPIKÄÄ SIITÄ. On nääs sellainen kiva kuutosen ääni...

Ja mies tulikin just. Nyt valmis ruoka hetkeksi uuniin, joten ennätänkin pienen hetken tässä odotellessani vielä kohta pönttöillä... Hahaa.
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #35 : 26.09.06 - klo:19:24 »

Samaa "revi siitä" sanontaa minäkin käytän, siitä se varmaan tuli uneenkin...  [:-DD] Olen itse huomannut, että jos jotakin jännittää etukäteen, se ei sitten oikeassa tilanteessa mene yhtään hullummin...

Ja siitä paineentasauksesta, sitä juuri tarkoitin, kun täällä on korkeaverenpaineisia ja minä raasu pyörtyilen omaa verenpaineen mataluuttani...  :-)) Saisikohan jonkinlaisen pumppumittarin käsivarteen, että se pumppaisi vähän liikoja paineita jollekin toiselle?  [:-P]
Kirjattu

zirni

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #36 : 26.09.06 - klo:21:05 »

 [:-DD] No nyt olisi jollekin noopelille idean tynkää...  [:-DD]

Olisipa ollutkin hienoa, jos esimerkiksi nyt iltapäivällä olisit täällä käväissyt ja olisimme hiukan pumppailleet paineita minulta sinulle... Mutta vain sillä ehdolla, että se uudenlainen, upea pumppusysteemi olisi siirtänyt samalla sitä tietynlaista olotilaa minulta sinulle...  [:-P] :-)) No niin, niin... Siinähän se olotila tietenkin siirtyisi samalla pumppauksella...  :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #37 : 26.09.06 - klo:21:46 »

 Mä kokeilin päivää ennen Goan matkaa apteekin "tee-se-itse"-verenpainemittaria ja tulos oli jotain tyyliin 195/135. Apteekin täti katsoi lappusta ja sanoi, että ihan normaali tulos!  [:-I] Arvatkaapa, kuka säntäsi samantien työterveysasemalle?  :-O Siellä sain tulokseksi 110/60, eli sen mulle normaalin!

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #38 : 26.09.06 - klo:23:20 »

Verenpainetta kannatta aina tarkkailla. Meillä on tämä apparaatti, sekin hyvä
http://www.medel.it/faqsc/fq_mp3f.html
mutta omassa tapauksessani ongelma on se, että kun se pumpataan olkavarteen, alkaa mua niin pelottaa, et verenpaine menee hyvin alhaiseksi ja pulssi nousee kahdekasaankymppiin.. [:-DD]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #39 : 26.09.06 - klo:23:24 »

Sitä ihmettelen, kun mittarin ohjeissa sanotaan, et kone asetetaan tasolle, joka on sydämen korkeudella. 
Mittauksen aikana ei saa liikkua eikä edes puhua.  Kuitenkin sairaaloissa, laitoksissa ja pitävät mittaria jopa kädessä. 
Tänään viimeksi tuli TV:ssä ohjelma, kun vanhukselta mitattiin verenpaine automaattikoneella, joka oli mittaajan kädessä ihan miten sattui. 
Sit määrätään lääkkeitä saadun tuloksen perusteella.
Ei hyvä!! [:-/]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #40 : 27.09.06 - klo:10:10 »

Sitä ihmettelen, kun mittarin ohjeissa sanotaan, et kone asetetaan tasolle, joka on sydämen korkeudella. 
Mittauksen aikana ei saa liikkua eikä edes puhua.  Kuitenkin sairaaloissa, laitoksissa ja pitävät mittaria jopa kädessä. 
Tänään viimeksi tuli TV:ssä ohjelma, kun vanhukselta mitattiin verenpaine automaattikoneella, joka oli mittaajan kädessä ihan miten sattui. 
Sit määrätään lääkkeitä saadun tuloksen perusteella.
Ei hyvä!! [:-/]

Kaarin, mä luulen että sillä ei ole niin väliä missä se itse mittauslaite on, vaan sillä on merkitystä että se mansetti käsivarressa, tai jos mittaa rannemittarilla, niin ranne on oikealla korkeudella.  [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #41 : 27.09.06 - klo:10:16 »

Aijaa, mä olen luullut, et koko toimitus täytyy tapahtua hyvin iisisti. :-))
Kirjattu

tuulia

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 517
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #42 : 28.09.06 - klo:14:37 »

Minäkin olen luullut niin ja olen huomannut että jos esimerkiksi puhun mittauksen aikana niin tulos muuttuu.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #43 : 28.09.06 - klo:17:08 »

Tänään mittasin verenpaineeni ja lukemat olivat 117/78.Ja istuin kiltisti hiljaa ja lueskelin lehteä kaikessa rauhassa.Ihan hyvät oli lukemat mulla ja suunnilleen noissa lukemissa on ollutkin verenpainelääkityksen aikana koko ajan.
Ja olen kyllä sitä mieltä,että mitatessa ei saa pulista  [XX]  eikä missään tapauksessa röhönauraa  [:-DDD] Silloin kyllä paineet nousee oikeita lukemia korkeimmiksi.
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #44 : 30.09.06 - klo:14:53 »

Minä olen sitä, että nuo verenpainemittarit vain lisäävät verenpainetta :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.348 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.