Samaa mieltä olen Lisan kanssa siitä, että jatkuva, liiallinen itsensä tarkkailu tekee taatusti terveestäkin ihmisestä sairaan. Eikös se ole niinkin, että jos lääkärikirjaa turhan kauan lueskelee, huomaa itsellänsä olevan kaikki mahdolliset sairaudet - ja itsensä olevan jo kuolemaisillaan...?
Muistelin, että olisin tuosta pulisemisesta ja pölisemisestä täällä jo puhunutkin, mutta enpä sellaista kohtaa löytänytkään... Minä kun täällä päivät yksikseni touhuilen - jutellen tietenkin jatkuvasti koiralleni - puhuen usein pelkästään vain puhelimessa eri ihmisten kanssa, olen yleensä sitten älyttömän puhelias päästessäni tuonne ihmisten seuraan! Jotta vaikeuksia minulla oli silloinkin aikoinaan, kun säännöllisesti tuolla verenpainemittauksissa kuljin. Ensin kun ne istuttivat ainakin vartin odotushuoneessa tai käytävässä, sitten ainakin viisi minuuttia ennen mittausta oli istuttava hoiturin lähellä aivan hiljaa... Vaikeaa oli minulla ainakin silloin. Silloin viimeistään taisi verenpaineeni juuri kohotakin pilviin...
Nooo, sainhan onneksi sitten mittausten jälkeen aina jutella... Mutta noiden säännöllisten käyntien jälkeen lääkitykseni päätettiin aloittaa.