Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena  (Luettu 1155 kertaa)

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #45 : 30.09.06 - klo:18:11 »

Niin miekin. Jos mulla olis mittari, hyppäisin aina mittaamaan, kun piuhat palas! :-)) Mut oikeesti on hyvä, että kotimittaus on mahdollista. Mutta toisaalata liika ittesä tarkkailu, tekee kyllä terveestäkin sairaan! :-))
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #46 : 30.09.06 - klo:18:41 »

Kyllä sen melko pian itsessään huomaa, milloin alkaa paineet nousta, esim. tänään aamupäivällä, kun olin unohtanut ottaa pillerin ! Työaamuina sen muistaa automaattisesti aamutoimissaan... [:-)]
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #47 : 30.09.06 - klo:18:48 »

Samaa mieltä olen Lisan kanssa siitä, että jatkuva, liiallinen itsensä tarkkailu tekee taatusti terveestäkin ihmisestä sairaan. Eikös se ole niinkin, että jos lääkärikirjaa turhan kauan lueskelee, huomaa itsellänsä olevan kaikki mahdolliset sairaudet - ja itsensä olevan jo kuolemaisillaan...?  :-))

Muistelin, että olisin tuosta pulisemisesta ja pölisemisestä täällä jo puhunutkin, mutta enpä sellaista kohtaa löytänytkään... Minä kun täällä päivät yksikseni touhuilen - jutellen tietenkin jatkuvasti koiralleni - puhuen usein pelkästään vain puhelimessa eri ihmisten kanssa, olen yleensä sitten älyttömän puhelias päästessäni tuonne ihmisten seuraan! Jotta vaikeuksia minulla oli silloinkin aikoinaan, kun säännöllisesti tuolla verenpainemittauksissa kuljin. Ensin kun ne istuttivat ainakin vartin odotushuoneessa tai käytävässä, sitten ainakin viisi minuuttia ennen mittausta oli istuttava hoiturin lähellä aivan hiljaa... Vaikeaa oli minulla ainakin silloin. Silloin viimeistään taisi verenpaineeni juuri kohotakin pilviin...  [:-DD] Nooo, sainhan onneksi sitten mittausten jälkeen aina jutella... Mutta noiden säännöllisten käyntien jälkeen lääkitykseni päätettiin aloittaa.
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #48 : 30.09.06 - klo:18:51 »

Niin miekin. Jos mulla olis mittari, hyppäisin aina mittaamaan, kun piuhat palas! :-)) Mut oikeesti on hyvä, että kotimittaus on mahdollista. Mutta toisaalata liika ittesä tarkkailu, tekee kyllä terveestäkin sairaan! :-))
Oon samaa mieltä muuten! :-))
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #49 : 30.09.06 - klo:18:56 »

Anja! Nyt, kun näin sinunkin paikalla olevan, kysynkin yhtä juttua. Kun sanoit, että "pumpataan olkavarteen", mitä kohtaa tarkemmin tarkoitit...? Vaiko siis olkapään ja kyynärpään väliin, kuten yleensä...?

Hups. Oli kyynärpäästä tullut ensin ranne...  :-))
« Viimeksi muokattu: 30.09.06 - klo:18:58 kirjoittanut zirnix »
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #50 : 30.09.06 - klo:19:03 »

Ai zirnixkin (ihana sana  :-)) ) on kova pulisemaan ja myös harrastaa yksinpuhelua koiralle yms. Mulla on sama tapa. Pidän aina hirveetä kapellia, kun haen postia ja juttelen tietty koiralle, jos heppa on, niin sille ja tietty kaikille linnuille. Kyllä varmaan moni marjastaja ja mettämies jos hiippailee lähellä, niin ihmettelee. Kaikist noloin tapaus sattui silloin, kun muutimme tänne ja meillä oli vielä ulkohuussi. Kerran istuin siellä ovi auki ja lauleskelin pontevasti, että : "Ei pohjan poijat palele, sillä liekki lämmittää.....". Kunnes korviini kantautui aika läheltä, että joku oli alkanut viheltelee samaa laulua! En ikinä tiedä kuka naapuri tai ohikulkija se oli, mutta kyllä ovi meni vaivihkaa kiinni ja meikä hiljeni. Toivottavasti kellään ei ollut näköyhteyttä, sillä kaiken huipuks mulla oli veskipaperista tehdyt tötteröt nenän sieraimissa, kun inhotti se huussin haju! [:-DD]
Kyllä maalla on mukavaa!!! [:-DD]
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #51 : 30.09.06 - klo:19:14 »

Lisa!  [:-DD]

No siinä on sitten taatusti kulkijalla verenpaine laskenut - ja sinulla kenties noussut...  [:-DD]

Juu, zirnixillä tapana jutella aina vähintään koiralleen. Jos koira nukkuu sikeästi, juttelen varmaan - kuten yskiskelenkin - yksikseni... Koira vain aina tietty kuulee kaiken, vaikka kuinka sikeästi nukkuisi...  [:-)] Muuten, eikös "zirnixeksi" kirjoittaminen kuulosta vieläkin hauskemmalta sanalta... ainakin loppuosa sanasta...?  :-)) Nooo, zirni tai jotain edes sinnepäin riittää aivan hyvin!  :-))
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #52 : 30.09.06 - klo:19:18 »

 [:-DD] [:-DD] Hyvä Lisa!
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #53 : 30.09.06 - klo:19:18 »

Kaikkihan itsekseen juttelee. Minä höpötän joskus ihan kadulla kulkiessakin, ja kaupassa, että pysyy ajatukset siinä mitä pitää seuraavaksi ostaa tai tehdä. Se on muiden ihmisten ongelma, jos ne ottaa ongelmaa siitä...  [:-DD]

Viimeksi lasketin pyörällä kotiin aika myöhään illalla, ja kun katu oli tyhjä, niin lauloin täyteen ääneen Ievan polokkaa, ja tietty se ainoa vastaantulija katsoi tosi kummissaan...  [:-DD]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #54 : 30.09.06 - klo:19:23 »

Kaikki ei muuten juttele itsekseen tai ei ainakaan tunnusta. Mut ei kai siitä mitään haittaa ole. Ainut on se, että kyl se nolottaa jos joku yleisellä paikalla tajuaa tän homman. Siispä esim. kun puhua pälätän aivan yksinään autossa, niin nykyään se on ihan ok., koska kaikki luulee, että puhun siihen hands-free-kapistukseen, vaikkei mulla sitä ookaan! [:-)]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #55 : 30.09.06 - klo:19:31 »

Lisa  [:-DD] ja vielä tötteröt nenässä  [:-DDD]

Vaan kyllä täällä myöskin yksi issekseen puhelija ilmoittautuu ja myöskin koirille puhuja  :-)) ja tirpuille pihamaalla  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #56 : 30.09.06 - klo:20:18 »

Anja! Nyt, kun näin sinunkin paikalla olevan, kysynkin yhtä juttua. Kun sanoit, että "pumpataan olkavarteen", mitä kohtaa tarkemmin tarkoitit...? Vaiko siis olkapään ja kyynärpään väliin, kuten yleensä...?

Hups. Oli kyynärpäästä tullut ensin ranne...  :-))

Muistaakseni(on jo kauan kun en ole enää pumppaillut.. :-)))
olkavarteen kyynärpään yläpuolelle..Eiks olkavarsi oo se mikä lähtee olkapäästä ja päättyy kyynärpäähän, vai meneeks mulla näät anatomiat sekaisin?.. [:-DD]
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #57 : 30.09.06 - klo:20:32 »

  [:-DD]  [:-DD]  [:-DD]
Voi teitin juttuja taas kerran!
Männööks se tääki ilta yhtä hulvattomaks ku eiline...?
-
Ja Anja, oikeassa sinä olet. Itse jäin vain hiukan ensin pohtimaan... Tyhmä kai olen, mutta kun tuo olkapää tuli jostakin syystä ekana mieleeni...  [:-DD] Ihan noin ne toimivat täälläkin nuo pumpattavat. Eivät Barbarat, vaan verenpainemittarit...  [:-DD]
-
Nyt täytyy kyllä vilkuilla hetkonen noita Mr Beanin tempauksia...  :-))
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sus

  • Vieras
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #58 : 30.09.06 - klo:20:36 »

Muuten, eikös "zirnixeksi" kirjoittaminen kuulosta vieläkin hauskemmalta sanalta... ainakin loppuosa sanasta...?  :-)) Nooo, zirni tai jotain edes sinnepäin riittää aivan hyvin!  :-))

 :-)) Juu, laita nimimerkiksi "Zirnikseksi".  :-))
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Aletaanpas valivaliketju :-D verenpaine aiheena
« Vastaus #59 : 30.09.06 - klo:21:21 »

Muuten, eikös "zirnixeksi" kirjoittaminen kuulosta vieläkin hauskemmalta sanalta... ainakin loppuosa sanasta...?  :-)) Nooo, zirni tai jotain edes sinnepäin riittää aivan hyvin!  :-))

 :-)) Juu, laita nimimerkiksi "Zirnikseksi".  :-))

 [:-DD]
Sitähän takaa ajoinkin... Vaan olkoon tuo zirnix edelleenkin - kuten oli alunperinkin jo huhtikuun alusta lähtien - virallisesti nimenä tuolla... Mitä sitten ylläpito asiasta tuumannee...? Kun en vielä kyselemään ole kehdannut ruveta. Enkä edestakaisin näitä vaihdella haluaisi.

Aatteles muuten suomen kieltä... "Sanoa zirnixiksi" tai "sanoa zirnixeksi" tai "vaihtaa nikkinsä takaisin zirnixeksi"... Tai miten päin sitten haluaakin ajatella...  [NUT] No, kieliopin mukaan lienee "zirnixiksi" oikein, mutta hauskaahan näitä on pohdiskella...

Vaan että vaihtaisin nikkini kokonaan...?
Zirnikseksi. Zirnixeksi. Zirnixsex. Perusmuodossaan siis nuo tuossa... [NUT]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -
 

Sivu luotiin 0.227 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.