Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tipi  (Luettu 1483 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
Tipi
« : 12.04.09 - klo:22:24 »

Hui ! Täälläpä onkin lojaalia, ystävällistä ja lämminhenkistä keskustelua. En ollut huomannutkaan  :-O
Mistä täällä on kyse, minä en lainkaan ymmärrä. Saako täällä kirjoittaa muulla kuin punavärillä?  :-O

Hui ! Täälläpä onkin lojaalia, ystävällistä ja lämminhenkistä keskustelua. En ollut huomannutkaan  :-O
Mistä täällä on kyse, minä en lainkaan ymmärrä. Saako täällä kirjoittaa muulla kuin punavärillä?  :-O

Onhan täällä sinistä ja mustaakin väriä, mikä olikaan Tipin joukkueen nimi :-O :-O :-O

Kiitos laajasta selventävästä ja lämminhenkisestä vastauksesta, silmiä hivelevällä värillä kirjoitettuna. Joukkueeni nimi on Tipi ja minä olen se joukkue. Joukkueeni tekee mitä vain ja on siinä yleensä hyvä, jos joku itseään erinomaisena pitävä ei väännä, tai roiku niskassa kiinni. Silloin nimittäin yleensä poistumme paikalta.
Joukkueeni muuraa, maalaa, tapiseeraa, on tarvittaessa myös tinuri. Ompelee, virkkaa ja kutoo, prässää, paikkaa ja parsii, tekee uutta ja korjaa wanhaa. Rakastaa luontoa, ruokkii lintuja ja rakentaa niille pönttöjä. Soittaa, laulaa ja esiintyy, pienille yleisöille. Miettii ja pohtii maailman menoa ja koittaa osaltaan sitä edistää. Milloin heikommalla ja milloin paremmalla menestyksellä, fyysisen voiman käyttöä vältellen. Luoja on joukkuettani tehdessään katsonut parhaaksi asettaa rajoituksia.
Mutta vaikka palstan esittely olikin noin läpikotaisin hyvä selvä ja avartava, ei siitä mitenkään selville käynyt se, mistä oikein onkaan kyse. Niimpä näyttää joukkueeni vastakin tätä palstaa vältelevän ja keskittyvän edelleen sinne, missä tuollaista kirjoitusta pidetään huutamisena ja tyyliä itserakkaana mölyämisenä.

Kiitos Minnille ja Meselle selvennyksestä, joukkueeni koittaa vältellä joutumasta tänne.

Kiitos laajasta selventävästä ja lämminhenkisestä vastauksesta, silmiä hivelevällä värillä kirjoitettuna. Joukkueeni nimi on Tipi ja minä olen se joukkue. Joukkueeni tekee mitä vain ja on siinä yleensä hyvä, jos joku itseään erinomaisena pitävä ei väännä, tai roiku niskassa kiinni. Silloin nimittäin yleensä poistumme paikalta.
Joukkueeni muuraa, maalaa, tapiseeraa, on tarvittaessa myös tinuri. Ompelee, virkkaa ja kutoo, prässää, paikkaa ja parsii, tekee uutta ja korjaa wanhaa. Rakastaa luontoa, ruokkii lintuja ja rakentaa niille pönttöjä. Soittaa, laulaa ja esiintyy, pienille yleisöille. Miettii ja pohtii maailman menoa ja koittaa osaltaan sitä edistää. Milloin heikommalla ja milloin paremmalla menestyksellä, fyysisen voiman käyttöä vältellen. Luoja on joukkuettani tehdessään katsonut parhaaksi asettaa rajoituksia.
Mutta vaikka palstan esittely olikin noin läpikotaisin hyvä selvä ja avartava, ei siitä mitenkään selville käynyt se, mistä oikein onkaan kyse. Niimpä näyttää joukkueeni vastakin tätä palstaa vältelevän ja keskittyvän edelleen sinne, missä tuollaista kirjoitusta pidetään huutamisena ja tyyliä sikamaisena ja itserakkaana mölyämisenä.

Kyse on virtuaalijalkapallosta. Huutaminen ja kaikenlainen möykkääminen kuuluu asiaan   [:-P]

Oman vastaukseni lähetin hättrikk ketjuun uudelleen paremmin kirjoitettuna töiden jälkeen näiden viestien jatkoksi, samoin lähetin viestin yv:nä Tipille, eipä tullut vastausta.

Kiva kun pitkästä viestiketjusta luetaan ehkä muutama viesti ja sitten kirjoitetaan itse vain "tökstöks" Luultavasti jos ketjua olisi lukenut alusta vähän olisi saattanut ketjun sisältö selvitä.

jatkoa tuohon voi kuka tahansa lukea hättrikk ketjusta, noin sivulta 177...178

Nyt taitaa olla päivän  [:43]  ohi. 120,19 km eli mukavasti 10 metriä eilistä enemmin :-))

Mitäpä jos kävisit joskus kalibroimassa sen pyöräsi mittarin?

Nyt taitaa olla päivän  [:43]  ohi. 120,19 km eli mukavasti 10 metriä eilistä enemmin :-))

Mitäpä jos kävisit joskus kalibroimassa sen pyöräsi mittarin?

Miksi ?
  :-O [HUH] [HUH]

ja nyt saunaan [:-)]

Tähänkin puuttuu vielä vastaus...

Kiva olisi jos jotain kysymyksiä tai muuta esittää/kirjoittaa että saisi myös vastauksen [:-I]

Kiva jos tulisi jonkinlaista vastausta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Tipi

• Vieras
Vs: Tipi
« Vastaus #1 : 12.04.09 - klo:22:32 »

Kiitos ikiomasta viestiketjusta, mutta rauhotu toki. [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 12.04.09 - klo:22:36 »

Viimeinen rivi oli...

minä ainakin toivon että omasta mielestä jos johonkin asiaan kirjoittaa sillä tavalla että koen tulleeni väärin ymmärretyksi ja yritän selittää asiaa olisi kiva saada vastaus
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 12.04.09 - klo:22:47 »

Mekin Pyryn kans ihmetellään miks Jarmon pyörän mittaria pitäis rukata???  [:-I] Kyllä se tähänkin asti on ihan oikein näyttäny. Jottain toistakymmentätuhatta kilometriä per vuosi. Mukavia pyöräilykelejä Jarmo-kummitussedälle lissää!!!   [:-)] [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tipi

• Vieras
« Vastaus #4 : 12.04.09 - klo:22:58 »

Vastaan vastakysymyksellä. Miksi kysyt, asiaa jota ei tarvitse kysyä?
Oletan, että kaikki muut, paitsi sinä ja Pyry, kuitenkin ymmärsivät, miksi ehdotin viemään pyöränmittarisi kalibroitavaksi. Olihan viestissäni viitteenä sinun viestisi.
Ainoastaan sinä heittäydyit tyhmäksi ja kysyit.
« Viimeksi muokattu: 16.05.09 - klo:20:18 kirjoittanut Tipi »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #5 : 12.04.09 - klo:23:00 »

Nettietikettiin kuuluu vastata kysymykseen... ei mikään niin epäkohteliasta kuin jättää vastaamatta. Ei mullekaan avautunut miksi mittaria pitäis rukata  [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #6 : 12.04.09 - klo:23:01 »

Oletan, että kaikki muut, paitsi sinä ja Pyry, kuitenkin ymmärsivät, miksi ehdotin viemään pyöränmittarisi kalibroitavaksi. Olihan viestissäni viitteenä sinun viestisi.

Ihan kuin Tipi haluaisi ärsyttää minua kun ei pysty selkeästi vastaamaan...
Onko 120,19 km sinusta mahdoton matka pyöräiltäväksi
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 12.04.09 - klo:23:25 »

Tuunpa tähän väliin ja sanon, et jospa Tipi ei tiennyt Jarmon harrastavan pyöräilyä, niin puol tosissaan heitti tuon rukkausehdotuksen.  [:-I]

Toi on mun äkkinäinen ajatus. [:-)]
Kirjattu

Tipi

• Vieras
« Vastaus #8 : 13.04.09 - klo:02:53 »

Ihan kuin Tipi haluaisi ärsyttää minua kun ei pysty selkeästi vastaamaan...
Onko 120,19 km sinusta mahdoton matka pyöräiltäväksi

En halua ärsyttää, koska varmaankin, en kyllä tiedä, on 10 tunnin aikana mahdollista pyöräillä 120,19 km, parinakin päivänä peräkkäin, mutta onko kauhean pahasti sanottu, jos kehottaa kalibroimaan pyörän mittarin.
Ja mitä netiketteihin tulee, ei tuollaisella kirjoituksella kirjoitettuihin kysymyksiin edes tarvitse vastata.
Nyt jää vain ihmetyttämään, miksi kehotus, huom. kehotus, ei kysymys, herätti noin voimakkaan reaktion? Omaksi arvelukseni nyt jää, että satuin arkaan paikkaan.

Kerronpa tarinan, mikä mielestäni tähän sopii.
Tunsin kerran miehen Tuuloksesta, joka vanhalla kuormurillaan, hoiti firmani kuljetukset ja teki hankintansa pieneen puotiinsa. Monesti reissuillamme kertoili, miten rikas hän onkaan. Silloin tällöin hän kädellään osoitteli tien vierillä olevia maatiloja, sanoen niiden kuuluvan hänelle ja metsäalueiden kohdalla usein sanoi, montako hehtaaria missäkin oli hänen metsiään. Kaupungissa näytti kivitaloja, joissa hänellä on huoneistoja, joko annettu vuokralle, tai tyhjillään. Niitä kuormureitakin oli kuulemma kolme ja pakettiauto lisäksi. Kun joskus ihmettelin, että miksi käyttää näin vanhaa autoa, jonka renkaatkin tuntuivat nelikulmaisilta ja muutenkin hädintuskin koossa pysyi, sanoi ajavansa tämän ensin loppuun ja sitten vasta ottavansa käyttöön toisen. Niitä on vielä hiukan kaibroitava
Koko talven tuskailin rikkaan miehen kuormurikyydissä, tarvitessani kuljetuksia ja kuunnellessani omaisuuksista.
Tietysti olin jo alkanut epäilemään niitä tarinoita ja joskus joku asiakkaani jäikin juttusille. Ihmetteli, miten tulen toimeen sellaisen miehen kanssa. Kyseli, onko jo kertonut omaisuuksistaan. Kun kerroin, että onhan niistä juttua ollut, taloja on ja maatiloja ja metsiä, kuormaautoja ja pakettiauto. Löi käsillä polviinsa ja nauraa hekotti, etten vain uskonut. Kertoi totuuden, mies ei omista mitään ja rippetkin maatilastaan rakennuksineen on pankissa pantattu viimeiseen hirteen.
On maita ja mantuja, kivitaloja ja autoja kyllä ollut, mutta sitten oli iskenyt ahneus. Aloitettu pienellä vilpillä ja siitä jatkettu suurenpaan ja suurenpaan, kunnes oli käry käynyt. Tuli liikkeenharjoittajille uusi veromuoto, liikevaihtovero ja se oli se kompastuskivi. Oli tullut konkurssia ja tulipaloja ja vakavia sairauksiakin ja siinä ihmisen kestokyky petti.
Ei minulla hätää, ystävällinen oli enkä ollut tietääkseeni. Asiat hoitui ja moni askarruttamaan jäänyt asiakin hiljalleen valkeni. Arvasi tietenkin, että asiakkaani minulle puhuvat ja vähenteli kehumistaan. Pukkasi kevättä ja tiet huononi, niinpä kerran yömyöhällä kotiinpäin ajellessamme, suistuimme ojaan. Kummallekaan ei käynyt kuinkaan, mutta ilman apua ei ylös päästy. Siinä kenollaan olevan kuormurin hytissä istuimme ja mies alkoi kertoa totuutta. Vuodatti kaiken ja silmistä näin, että odottti ymmärrystä. Minä ymmärsin, harpoin lähimpään taloon ja pyysin isäntää traktorillaan apuun. Isäntä kauhisteli, sitäkö hullua auttamaan. Sitäpä sitä minä sanoin. Ihminen se sekin on ja kun apua tarvitsee, niin eikun tulet. Traktorilla nykäistiin ja auto toimi vielä.
Vaikka olinkin jo arvannut asioiden oikean laidan, mietin vielä sittenkin niitä kuorma autoja, missä piilossa ne sitten on. Löysin ne viimein, kun lumet oli sulaneet. Siellä ne olivät pajatien vieressä heinien ja horsmien kätköissä. Auton raadot. Toisesta jälellä enää hytti ja toisessa vielä runkokin. Niitä ihminen piti vielä autoinaan, vain pientä kalibrointia vailla.
Näin mietin, joskus voi kullakin vinksahtaa.
Kesä meni kohisten ja löin putiikkini kiinni, otin lapseni kainaloon ja muutin maailmalle. 
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #9 : 13.04.09 - klo:07:09 »

Hättrikk ketjussakin Tipille olisi varmasti selvinnyt jos olisi lukenut ketjun alusta muutaman viestin tai vähän enemmin edellisiä viestejä mistä saattaisi olla kysymys, tuntui vain että syytellään heti punaisesta väristä, moni muukin sinne jatkoksi Tipille selvitti asiaa...

Eiliseen pyöräilyyn meni aikaa ei suinkaan 10 tuntia vaan 7 tuntia 2 minuuttia ja 36 sekuntia, keskinpeudenkin tuosta pystyy jokainen varmasti helposti laskemaan itse, tuntuu nyt että Tipin mielestä tuo on liian pitkä matka pyöräiltäväksi.

Joskus muutama vuosi sitten kesällä tapasin ahvenanmaalla pariskunnan joka oli liikkeellä tandem pyörällä, olivat tulleet jostain Raisiosta Kustavin kautta ahvenanmaalle ja pysähtyivät Raisiossa huoltamolla kysymään joltain myyjätytöltä tietä ja tämä henkilö oli kuulemma ollut kauhuissaan kun selvisi että matkalaiset ovat pyörällä liikkeellä :-O :-O :-O

http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=8710.0
Tuossa vielä Tipillekin luettavaa ja katseltavaa pyöräilyjutusta [:-)]
« Viimeksi muokattu: 13.04.09 - klo:07:14 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #10 : 13.04.09 - klo:09:20 »

Tunnustan tyhmyyteni, ja totean, että en minä ainakaan ymmärtänyt, että miksi Jarmon
pitäisi viedä mittarin kalibroitavaksi.  [:-I] Jos kyse on siitä, että et usko Jarmon pyöräilevän
niin pitkiä matkoja, niin olet väärässä, ja suosittelen että noudatat isäsi oppeja...

Muistuupa mieleeni, kun jo pienestäpitäen isä meillä opetti, että anteeksipyytäminen on rohkeutta, anteeksiantaminen sankaruuttta ja anteeksisaaminen autuutta. Eikä isä mkään pappi ollut, valimotyöläinen vain.  [:-I]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 13.04.09 - klo:10:02 »

Oletan, että kaikki muut, paitsi sinä ja Pyry, kuitenkin ymmärsivät, miksi ehdotin viemään pyöränmittarisi kalibroitavaksi.

Täällä kanssa yksi tyhmä katseli silmät ymmyrkäisen pyöreänä että MIKSI pitäisi pyörän mittari viedä kalibroitavaksi :-O, ja tuollaisista kirjoituksista kun tuo Tipin "tarina", en kyllä pidä yhtään. Miksi tuottaa toise(i)lle pahaa mieltä?
Vaikka tyhmä olenkin, niin tuosta kyllä selvisi Tipin tarkoitusperät.  [:-/]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #12 : 13.04.09 - klo:10:06 »

Nimimerkki Tipi taisi olla ns. "väärillä jäljillä".  :-O
Minun on hyvin helppo uskoa Jarmon pyöräilykilometrit, olenhan itsekin polkenut täyteenlastatulla pikku pyörälläni, 3-vaihteisella, yli 100 km päivässä ! Tämä tietenkin hamassa nuoruudessa ja parikymmentä kiloa kevyempänä kuin nyt...  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 13.04.09 - klo:10:12 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #13 : 13.04.09 - klo:10:33 »

En huomannut tai löytänyt sitä ketjua, josta tähän ketjuun oli lainattu.
Mutta en kyllä epäile Jarmon kilometrejä, ihmettelen vaan, kuinka niin pitkiä matkoja jaksaa ajaa. Jarmo varmasti tuntee matkat ja etäisyydet, vaikkei olisi pyörässä minkäänlaista mittaria. [:-)] :-))
Eh, mun pisin yhtämittainen pyörämatka on jotai 35 km. Viime kesänä pisin oli jotai 25 km.

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #14 : 13.04.09 - klo:11:15 »

Minun ystäväni mies pyöräilee Lahdesta,Porvooseen monta kertaa kesässä.
Käy suosikki kahvilassaan kahvilla ja polkee takaisin kotiinsa.Matkaa tulee ainakin
160 kilsaa,että kyllä Jarmon kaltaisia pyöräilijöitä on muitakin.. [:-)] [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.19 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.