Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: *Jarmo*  (Luettu 1616 kertaa)

Tipi

  • Vieras
*Jarmo*
« : 13.04.09 - klo:12:29 »

 
Tässä esitän anteeksipyyntöni niille, jotka ovat Jarmon puolesta mielensä pahoittaneet.
Sinultahan ei mitään anteeksipyydettävää olekaan, kuten asian itse ilmaiset, joten pidänkin sitä varsin onnistuneena vedätyksenä. Toivottavasti nautit, saatuasi minut polvilleen ja muut naiset huutamaan puolestasi. Näin ei jää sitten sinullekaan täältäpäin mitään kiitettävää.

Ullulta toki odottaisin yhtä pientä arviota Jarmon toimista, kuten teki minun toimestani
Toivompa että tuo Ullun arvio minun toiminnstani vielä täyttää ne kriteerit, vaikka edes rimaa hipoen, hiukan viestiäni muotoiltuani.
---------------------------------------------------------------
17.4.
Näin on Ullu, myönnön ja siitä olen pahoillani, siis olen todella pahoillani, onhan tuosta viestin jälkeenpäin muuttamisesta ollut puhetta ja tiesin sen. Koetin siihen kuitenkin vielä sisällyttää sen viestin olennaisimman osan, siis anteeksipyyntöni tytöille, jotka olivat pahoittaneet mielensä Jarmon puolesta ja kun jarmo selvästi viestissään ilmotti (ainakin minä noin tuosta luen), ettei anteeksipyydettävä ole. Niin mitäpä sitä silloin anelemaan. Jos Jarmo olisi sen ennemmin kirjoittanut, niin en toki sitä olisi esittänytkään. Eikä koko tilannetta olisi syntynytkään. Olisi tytötkin sen huomanneet, etteihän siinä pyyöränmittarin kalibroitavaksi viemisessä mitään loukkaavaa olekkaan, koska pyöranmittarin kalibroitavaksi vienti kehotus oli mielestäni oiva neuvo.
Häsäkkähän alkoi siitä, että kirjotin sen kehotuksen, tietäen Jarmon, aivan kuten te muutkin mieheksi, jolle määrä on pääasia, ei laatu. Niin viestien kirjoituksessa pöntölle, (mistä joskus on pöntöllä keskusteltuki), kuten myös ilmeisesti polkiessa kilometrejä mittariin. Ja kun lukemat metrin tarkkuudella ilmottaa, ne on tärkeitä. Kuitenkin minulla oli ajatus, että voi jäädä mittariin saamatta sinne kuuluvia lukemia, jos mittaria ei joskus kalibroi. Polkeehan mies päivittäin molkoisia määriä.
Kuitenkin aivan ilmeisesti, minun silmät ummessa, metsään ampumani kehotus toikin melkoisen saaliin. Mies pullahti ulos nahoistaan ja kiskoi aivan eri viestiketjuista tähän asiaan kuulumattomia keskustelumme pätkiä, tavalla, jota netiketti yleensä käsittääkseni pitää törkeänä.
No nyt epäilyseni entisestään vahvistumistaan vahvistuu, koska jos mies tuosta kehotuksesta ulos nahoistaan pullahtaa, täytyy hänen tietää mittarin valehtelevan ylöspäin, sensijaan, jos asiasta ei olisi varmuutta, silloinhan kalibroitaessa olisi tuloskin mahdollista olla päinvastainen, eikä mittariin kuuluvia kilometrejä varmuudella jäisi pois.
Luin niitä Jarmon pyöräretkiä. Alkoi säälittää. Yksinaan Islannin ympäri, askeettiset olot, lämpötila nollan tietämissä, eikä mitään gurmeeruokia ja joitakin hätäisiä valokuvia todisteeksi, paikalla pyörähtämisestä, tavotteena mitä nopeammin ja mitä pidemmälle. Päiväkirjamaista ylösmerkintää, suurelta osin.
Sensijaan, missä on kuvaukset  ja kerronta tunnelmista ja fiiliksistä. Syvvällisempää paneutumista maahan ja maan tapoihin. Tutustumista paikalliseen elämänmuotoon ja muu matkan tuoma nautinto, kuin että näki öljysoran allansa kiitävän ja pienten kivien sinkoilevan ja saa kehua kierttäneensä Islannin muutamassa päivässä.

Ja vielä tuosta Jarmon viestiketussa viimeisenä olevassa viestissä, yrittämästään selittelystä. Sanasta sanaan alusta alkaen:
Tällä omalla viestillä tarkoitin sitä että Tipin ei olisi tarvinut erikseen pyydellä anteeksi (aivan selvä tähän asti) (ottaako tuosta jatkosta erkkikään selvää)? enkä tarkoittanut sitä ettenkö olisi ehkä sekavasti kirjoittanut, oma viesti ei tarkoittanut sitä että Tipille kiitokset anteeksipyytämisestä ja toinen rivi, ettäminullahan ei ole anteeksi pyydettävää, voihan sen näinkin ymmärttää mutta eri tavalla kuin tarkoitin.
 
Mutta mitä näistä, voisitko nyt vastedes kuitenkin yrittää kirjoittaa, mitä tarkoitat, tai jos et aina ihan varma ole terkoituksistasi, niin onko se kamala tappio, jos jättää silläkertaa kokonaan kirjoittamatta, lisääntyyhän se viestimäärä vaikka paiskomalla pelkkiä hymiöitä. Ja vie nyt ihmeessä se mittari kalibroitavaksi, niin saat itsekin ihmetellä niitä kilometrimääriä! Eikö vain?
« Viimeksi muokattu: 17.04.09 - klo:02:45 kirjoittanut Tipi »
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #1 : 13.04.09 - klo:13:42 »

Hienosti toimittu  [:5]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 344
  • Säkylä ** älykäS
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #2 : 13.04.09 - klo:14:28 »

Kiitos [:-)] [:-)] [:5]

Ei anteeksi pyydettävää, mutta mukava että epäselvyydet selvisi
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #3 : 15.04.09 - klo:18:06 »


Tässä esitän anteeksipyyntöni niille, jotka ovat Jarmon puolesta mielensä pahoittaneet.
Sinultahan ei mitään anteeksipyydettävää olekaan, kuten asian itse ilmaiset, joten pidänkin sitä varsin onnistuneena vedätyksenä. Toivottavasti nautit, saatuasi minut polvilleen ja muut naiset huutamaan puolestasi. Näin ei jää sitten sinullekaan täältäpäin mitään kiitettävää.

Ullulta toki odottaisin yhtä pientä arviota Jarmon toimista, kuten teki minun toimestani.
Toivompa että tuo Ullun arvio minun toiminnstani vielä täyttää ne kriteerit, vaikka edes rimaa hipoen, hiukan viestiäni muotoiltuani.



Viestin sisällön muuttaminen jälkikäteen näin eri sävyiseksi saa koko ketjun näyttämään nyt aika omituiselta.

Luulin, että asia oli jo loppuun käsitelty kun esitit alunperin ystävällissävyisen anteeksipyyntösi ja olin hyvilläni siitä. En ole sen kummemmin tarkoittanut arvioida sinun toimiasi, enkä ala arvioimaan Jarmonkaan toimia.

Minusta näyttää nyt Tipi siltä, että sinä luet Jarmon viesteistä jotain mitä minä en niistä löydä.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 344
  • Säkylä ** älykäS
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #4 : 15.04.09 - klo:18:11 »

Kiitos [:-)] [:-)] [:5]

Ei anteeksi pyydettävää, mutta mukava että epäselvyydet selvisi

Tällä omalla viestillä tarkoitin sitä että Tipin ei olisi tarvinnut erikseen anteeksi pyydellä, enkä tarkoittanut sitä ettenkö olisi ehkä sekavasti kirjoittanut, oma viesti ei tarkoittanut sitä että Tipille kiitokset anteeksipyytämisestä ja toinen rivi" että minullahan ei ole anteeksipyydettävää" voihan sen näinkin ymmärtää mutta silloin ymmärtää eri tavalla kuin tarkoitin
« Viimeksi muokattu: 15.04.09 - klo:18:14 kirjoittanut Jarmo »
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 358
  • Itä-Uusimaa
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #5 : 17.04.09 - klo:08:38 »


Tässä esitän anteeksipyyntöni niille, jotka ovat Jarmon puolesta mielensä pahoittaneet.
Sinultahan ei mitään anteeksipyydettävää olekaan, kuten asian itse ilmaiset, joten pidänkin sitä varsin onnistuneena vedätyksenä. Toivottavasti nautit, saatuasi minut polvilleen ja muut naiset huutamaan puolestasi. Näin ei jää sitten sinullekaan täältäpäin mitään kiitettävää.

Ullulta toki odottaisin yhtä pientä arviota Jarmon toimista, kuten teki minun toimestani
Toivompa että tuo Ullun arvio minun toiminnstani vielä täyttää ne kriteerit, vaikka edes rimaa hipoen, hiukan viestiäni muotoiltuani.
---------------------------------------------------------------
17.4.
Näin on Ullu, myönnön ja siitä olen pahoillani, siis olen todella pahoillani, onhan tuosta viestin jälkeenpäin muuttamisesta ollut puhetta ja tiesin sen. Koetin siihen kuitenkin vielä sisällyttää sen viestin olennaisimman osan, siis anteeksipyyntöni tytöille, jotka olivat pahoittaneet mielensä Jarmon puolesta ja kun jarmo selvästi viestissään ilmotti (ainakin minä noin tuosta luen), ettei anteeksipyydettävä ole. Niin mitäpä sitä silloin anelemaan. Jos Jarmo olisi sen ennemmin kirjoittanut, niin en toki sitä olisi esittänytkään. Eikä koko tilannetta olisi syntynytkään. Olisi tytötkin sen huomanneet, etteihän siinä pyyöränmittarin kalibroitavaksi viemisessä mitään loukkaavaa olekkaan, koska pyöranmittarin kalibroitavaksi vienti kehotus oli mielestäni oiva neuvo.
Häsäkkähän alkoi siitä, että kirjotin sen kehotuksen, tietäen Jarmon, aivan kuten te muutkin mieheksi, jolle määrä on pääasia, ei laatu. Niin viestien kirjoituksessa pöntölle, (mistä joskus on pöntöllä keskusteltuki), kuten myös ilmeisesti polkiessa kilometrejä mittariin. Ja kun lukemat metrin tarkkuudella ilmottaa, ne on tärkeitä. Kuitenkin minulla oli ajatus, että voi jäädä mittariin saamatta sinne kuuluvia lukemia, jos mittaria ei joskus kalibroi. Polkeehan mies päivittäin molkoisia määriä.
Kuitenkin aivan ilmeisesti, minun silmät ummessa, metsään ampumani kehotus toikin melkoisen saaliin. Mies pullahti ulos nahoistaan ja kiskoi aivan eri viestiketjuista tähän asiaan kuulumattomia keskustelumme pätkiä, tavalla, jota netiketti yleensä käsittääkseni pitää törkeänä.
No nyt epäilyseni entisestään vahvistumistaan vahvistuu, koska jos mies tuosta kehotuksesta ulos nahoistaan pullahtaa, täytyy hänen tietää mittarin valehtelevan ylöspäin, sensijaan, jos asiasta ei olisi varmuutta, silloinhan kalibroitaessa olisi tuloskin mahdollista olla päinvastainen, eikä mittariin kuuluvia kilometrejä varmuudella jäisi pois.
Luin niitä Jarmon pyöräretkiä. Alkoi säälittää. Yksinaan Islannin ympäri, askeettiset olot, lämpötila nollan tietämissä, eikä mitään gurmeeruokia ja joitakin hätäisiä valokuvia todisteeksi, paikalla pyörähtämisestä, tavotteena mitä nopeammin ja mitä pidemmälle. Päiväkirjamaista ylösmerkintää, suurelta osin.
Sensijaan, missä on kuvaukset  ja kerronta tunnelmista ja fiiliksistä. Syvvällisempää paneutumista maahan ja maan tapoihin. Tutustumista paikalliseen elämänmuotoon ja muu matkan tuoma nautinto, kuin että näki öljysoran allansa kiitävän ja pienten kivien sinkoilevan ja saa kehua kierttäneensä Islannin muutamassa päivässä.

Ja vielä tuosta Jarmon viestiketussa viimeisenä olevassa viestissä, yrittämästään selittelystä. Sanasta sanaan alusta alkaen:
Tällä omalla viestillä tarkoitin sitä että Tipin ei olisi tarvinut erikseen pyydellä anteeksi (aivan selvä tähän asti) (ottaako tuosta jatkosta erkkikään selvää)? enkä tarkoittanut sitä ettenkö olisi ehkä sekavasti kirjoittanut, oma viesti ei tarkoittanut sitä että Tipille kiitokset anteeksipyytämisestä ja toinen rivi, ettäminullahan ei ole anteeksi pyydettävää, voihan sen näinkin ymmärttää mutta eri tavalla kuin tarkoitin.
 
Mutta mitä näistä, voisitko nyt vastedes kuitenkin yrittää kirjoittaa, mitä tarkoitat, tai jos et aina ihan varma ole terkoituksistasi, niin onko se kamala tappio, jos jättää silläkertaa kokonaan kirjoittamatta, lisääntyyhän se viestimäärä vaikka paiskomalla pelkkiä hymiöitä. Ja vie nyt ihmeessä se mittari kalibroitavaksi, niin saat itsekin ihmetellä niitä kilometrimääriä! Eikö vain?


 [:-I] Mitäs, jos lopettaisit ton provoamisen
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #6 : 17.04.09 - klo:09:35 »

Ensin ajattelin olla kommentoimatta, mutta kommentoin ny kuitenkin.
Hyvä Minni, että kopsasit tuon kolmannen kerran muutetun tekstin. Tämä alkaa mennä jo naurettavaksi hiuksenhalkomiseksi. Mitä minä sanoin, mitä sinä sanoit...  [:-)]
Mitä tulee Jarmon matkakertomuksiin. Ne ovat todella upeita dokumentteja, kuvallisia kertomuksia pyöräretkistä ympäri maailman. Se, että Jarmo ei valitettavasti omaa sellaista kaunokirjallista ominaisuutta jolla kuvailisi niitä tuntemuksia ja hienoja kokemuksiaan näillä reissuilla, ei suinkaan himmennä näiden retkien arvoa. Jokainen voi itse maalailla kuvien perusteella omat fiiliksensä. Monille tällaiset fillarireissut ovat käytännössä mahdottomia, siksi nostan hattua Jarmolle, joka jakaa nämä reissunsa myös meidän kanssamme. Mielestäni Tipinkin pitäisi itse ensin ajaa samanlainen reissu, ennenkuin menee arvostelemaan Jarmon tuntemia fiiliksiä reissuilta. Ehkä kaikki ei kaipaa niitä gurmee-ruokia siellä ajellessaan. Pitkän ajomatkan jälkeen tavallinen arkiruokakin tuntuu taivaalliselta.
"Hätäisiä valokuvia"...mistähän senkin näkee. Valokuvaajana näen Jarmon kuvissa tahallisesti aiheutettua symboliikkaa. Pitkä autio tie, yksinäinen polkija. Iso kiviryhmä ja taas pieni ihminen.
Jarmo itsessään on numerofriikki, hänelle kaikki tilastot ja numerot ovat arkipäivää ja elämän suola. Joillekin nämä voivat olla rasite, Jarmolle ei.

Me kaikki olemme erilaisia ja siinä elämän rikkaus!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #7 : 17.04.09 - klo:10:41 »

Mielestäni halveksiva tyyli jolla Tipi arvostelee Jarmon pyörämatkoja ja aliarvioi Jarmon tapaa ilmaista itseään, on täysin tuomittavaa käytöstä täällä pönttölässä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Ayla

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 516
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #8 : 17.04.09 - klo:10:49 »

Pakko vielä kommentoida, vaikka joidenkin mielestä ulkopuolisena ei pitäisi mennä härkkimään.

Minä en voi tavallisessa elämässäkään sietää henkilöön menevää naljailua ja kiusaamista. Ja juuri sitä Tipi tässä harrastaa. Jos ei osata käyttäytyä ja kirjoittaa asiasta ilman että naljaillaan valokuvaustaidoista, tarinankertojantaidoista, kirjoitetaan "opettavaisia tarinoita" ja mitäköhän kaikkea muuta henkilökohtaista pilkantekoa, silloin ei pidä kirjoittaa. Pelkkä netiketin rikkominen hölmöillä lainauksilla ei mielestäni oikeuta tätä. Siihen olisi riittänyt varmasti asiallinen huomautus.

Tipin kommentointi on mennyt nyt pilkunviilauksesksi ja tällaiseksi henkilökohtaiseksi naljailuksi (Älkää edes yrittäkö väittää, että kyseessä on vitsailu). Tipin kommentointi ei ole enää keskustelua, siinä ei vastata mihinkään, mitä häneltä kysytään. Vaikuttaa siltä, että Tipi lukee rivienväliä, vaikkei siellä rivienvälissä mitään olisikaan.

Jos ei halua, että keskustelupalstalla "keskusteluun" osallistuu muita itsensä ja sen toisen osapuolen lisäksi, täytyy turvautua yksityisvisteihin.

Tipi, katso peiliin.
« Viimeksi muokattu: 17.04.09 - klo:10:53 kirjoittanut Ayla »
Kirjattu
... Kuvia

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #9 : 17.04.09 - klo:10:50 »

Mielestäni halveksiva tyyli jolla Tipi arvostelee Jarmon pyörämatkoja ja aliarvioi Jarmon tapaa ilmaista itseään, on täysin tuomittavaa käytöstä täällä pönttölässä.
Olen samaa mieltä. Ilkeämielistä ja erittäin loukkaavaa panettelua.
Kirjattu

talitintti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 612
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #10 : 17.04.09 - klo:14:30 »

Tipi: Kaikki ihmiset EIVÄT ole samanlaisia. Ja se on hieno asia. Olisihan tyhmää jos me kaikki näkisimme ja kertoisimme ajatuksemme samalla tyylillä. Erilaisuudet pitää hyväksyä, minusta tuntuu että Sinä et hyväksy Jarmon tapoja ym. Erilaisuuksien haukkuminen on rasismia.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 344
  • Säkylä ** älykäS
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #11 : 17.04.09 - klo:14:47 »


Tässä esitän anteeksipyyntöni niille, jotka ovat Jarmon puolesta mielensä pahoittaneet.
Sinultahan ei mitään anteeksipyydettävää olekaan, kuten asian itse ilmaiset, joten pidänkin sitä varsin onnistuneena vedätyksenä. Toivottavasti nautit, saatuasi minut polvilleen ja muut naiset huutamaan puolestasi. Näin ei jää sitten sinullekaan täältäpäin mitään kiitettävää.

Ullulta toki odottaisin yhtä pientä arviota Jarmon toimista, kuten teki minun toimestani
Toivompa että tuo Ullun arvio minun toiminnstani vielä täyttää ne kriteerit, vaikka edes rimaa hipoen, hiukan viestiäni muotoiltuani.
---------------------------------------------------------------
17.4.
Näin on Ullu, myönnön ja siitä olen pahoillani, siis olen todella pahoillani, onhan tuosta viestin jälkeenpäin muuttamisesta ollut puhetta ja tiesin sen. Koetin siihen kuitenkin vielä sisällyttää sen viestin olennaisimman osan, siis anteeksipyyntöni tytöille, jotka olivat pahoittaneet mielensä Jarmon puolesta ja kun jarmo selvästi viestissään ilmotti (ainakin minä noin tuosta luen), ettei anteeksipyydettävä ole. Niin mitäpä sitä silloin anelemaan. Jos Jarmo olisi sen ennemmin kirjoittanut, niin en toki sitä olisi esittänytkään. Eikä koko tilannetta olisi syntynytkään. Olisi tytötkin sen huomanneet, etteihän siinä pyyöränmittarin kalibroitavaksi viemisessä mitään loukkaavaa olekkaan, koska pyöranmittarin kalibroitavaksi vienti kehotus oli mielestäni oiva neuvo.
Häsäkkähän alkoi siitä, että kirjotin sen kehotuksen, tietäen Jarmon, aivan kuten te muutkin mieheksi, jolle määrä on pääasia, ei laatu. Niin viestien kirjoituksessa pöntölle, (mistä joskus on pöntöllä keskusteltuki), kuten myös ilmeisesti polkiessa kilometrejä mittariin. Ja kun lukemat metrin tarkkuudella ilmottaa, ne on tärkeitä. Kuitenkin minulla oli ajatus, että voi jäädä mittariin saamatta sinne kuuluvia lukemia, jos mittaria ei joskus kalibroi. Polkeehan mies päivittäin molkoisia määriä.
Kuitenkin aivan ilmeisesti, minun silmät ummessa, metsään ampumani kehotus toikin melkoisen saaliin. Mies pullahti ulos nahoistaan ja kiskoi aivan eri viestiketjuista tähän asiaan kuulumattomia keskustelumme pätkiä, tavalla, jota netiketti yleensä käsittääkseni pitää törkeänä.
No nyt epäilyseni entisestään vahvistumistaan vahvistuu, koska jos mies tuosta kehotuksesta ulos nahoistaan pullahtaa, täytyy hänen tietää mittarin valehtelevan ylöspäin, sensijaan, jos asiasta ei olisi varmuutta, silloinhan kalibroitaessa olisi tuloskin mahdollista olla päinvastainen, eikä mittariin kuuluvia kilometrejä varmuudella jäisi pois.
Luin niitä Jarmon pyöräretkiä. Alkoi säälittää. Yksinaan Islannin ympäri, askeettiset olot, lämpötila nollan tietämissä, eikä mitään gurmeeruokia ja joitakin hätäisiä valokuvia todisteeksi, paikalla pyörähtämisestä, tavotteena mitä nopeammin ja mitä pidemmälle. Päiväkirjamaista ylösmerkintää, suurelta osin.
Sensijaan, missä on kuvaukset  ja kerronta tunnelmista ja fiiliksistä. Syvvällisempää paneutumista maahan ja maan tapoihin. Tutustumista paikalliseen elämänmuotoon ja muu matkan tuoma nautinto, kuin että näki öljysoran allansa kiitävän ja pienten kivien sinkoilevan ja saa kehua kierttäneensä Islannin muutamassa päivässä.

Ja vielä tuosta Jarmon viestiketussa viimeisenä olevassa viestissä, yrittämästään selittelystä. Sanasta sanaan alusta alkaen:
Tällä omalla viestillä tarkoitin sitä että Tipin ei olisi tarvinut erikseen pyydellä anteeksi (aivan selvä tähän asti) (ottaako tuosta jatkosta erkkikään selvää)? enkä tarkoittanut sitä ettenkö olisi ehkä sekavasti kirjoittanut, oma viesti ei tarkoittanut sitä että Tipille kiitokset anteeksipyytämisestä ja toinen rivi, ettäminullahan ei ole anteeksi pyydettävää, voihan sen näinkin ymmärttää mutta eri tavalla kuin tarkoitin.
 
Mutta mitä näistä, voisitko nyt vastedes kuitenkin yrittää kirjoittaa, mitä tarkoitat, tai jos et aina ihan varma ole terkoituksistasi, niin onko se kamala tappio, jos jättää silläkertaa kokonaan kirjoittamatta, lisääntyyhän se viestimäärä vaikka paiskomalla pelkkiä hymiöitä. Ja vie nyt ihmeessä se mittari kalibroitavaksi, niin saat itsekin ihmetellä niitä kilometrimääriä! Eikö vain?


Sille en voi mitään jos jollekin on ongelma että minulla on viestimäärä paljon, jos yrittää edes joskus huomata jonkun ja vastata viestimäärä lisääntyy jos ei muokkaa vai edellisiä viestejä.

Mitä mittarin kalibrointiin tulee mittarin on asentanut ja säätänyt pyöräkauppias joka työkseen myy ja huoltaa mm polkupyöriä joten kyseisen kauppiaan ammattitaitoa en lähtisi arvostelemaan ja samat mittarin numerot mitkä kauppias asettaa mittariin voi pyytää paperilapulle ja tarvittaessa laittaa itse paikoillen uudelleen esim vaikka patterinvaihdon yhteydessä, jotenkin tuntuu vain että oma naama ei nyt miellytä Tipiä, anteeksi vaan tämäkin viesti.

Oma tapa matkoilla on polkea paljon, olemattomalla kielitaidolla ei juurikaan keskustella ulkomailla paikallisten kanssa joten parempi polkea paljon ja nähdä hätäisesti jotakin jostain
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 318
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #12 : 17.04.09 - klo:16:36 »

Mitä mittarin kalibrointiin tulee mittarin on asentanut ja säätänyt pyöräkauppias joka työkseen myy ja huoltaa mm polkupyöriä. ..

Ja kun mittarin näyttöä vertaa GPS-paikantimen jälkilokiin, oli niissä heittoa la 11.4. ajetulla 80 kilometrin osuudella, jonka ajoin Jarmon kanssa yhtä matkaa vajaa kilometri.
Voihan tietenkin GPS-paikannussateliititkin olla huonosti kalibroituja  [:-I] mutta siitä kannattaa sitten olla yhteydessä USA:n viranomaisiin...
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #13 : 17.04.09 - klo:19:32 »

Tekisi nyt ihan näin kokeneemman ja vanhemman ihmisen elämänkokemuksella sanoa tälle Tipi-tirppiselle, että:

Hanki oma elämä!

Se friskaa kummasti ja tulee muutakin mietittävää kuin kanssaihmisten elämä ja kokemukset!

 [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: *Jarmo*
« Vastaus #14 : 17.04.09 - klo:20:25 »

Oli jo pakko omakin lusikka laitta tähän soppaan.

No, ompas tämä ihmeellinen henkilö tämä Tipi kun harva se yö käy alkuperäistä viestiään muokkaamassa  [:8] 
eihän tässä enää hitaampi perässä pysy [HUH]   
hmmmmm ja turhia viestejä taitaa mullakin olla aikapaljon



Mitä mittarin kalibrointiin tulee mittarin on asentanut ja säätänyt pyöräkauppias joka työkseen myy ja huoltaa mm polkupyöriä. ..

Ja kun mittarin näyttöä vertaa GPS-paikantimen jälkilokiin, oli niissä heittoa la 11.4. ajetulla 80 kilometrin osuudella, jonka ajoin Jarmon kanssa yhtä matkaa vajaa kilometri.
Voihan tietenkin GPS-paikannussateliititkin olla huonosti kalibroituja  [:-I] mutta siitä kannattaa sitten olla yhteydessä USA:n viranomaisiin...

Kyllä minä ainakin uskon niin Jarmon kuin jaTankin pyöräilykilometreihin enkä epäile hetkeäkään ettei ne mittarit näyttäisi todellisia lukemia  [:5]  [:5]


Mitä tulee Jarmon matkakertomuksiin. Ne ovat todella upeita dokumentteja, kuvallisia kertomuksia pyöräretkistä ympäri maailman. Se, että Jarmo ei valitettavasti omaa sellaista kaunokirjallista ominaisuutta jolla kuvailisi niitä tuntemuksia ja hienoja kokemuksiaan näillä reissuilla, ei suinkaan himmennä näiden retkien arvoa. Jokainen voi itse maalailla kuvien perusteella omat fiiliksensä. Monille tällaiset fillarireissut ovat käytännössä mahdottomia, siksi nostan hattua Jarmolle, joka jakaa nämä reissunsa myös meidän kanssamme. Mielestäni Tipinkin pitäisi itse ensin ajaa samanlainen reissu, ennenkuin menee arvostelemaan Jarmon tuntemia fiiliksiä reissuilta. Ehkä kaikki ei kaipaa niitä gurmee-ruokia siellä ajellessaan. Pitkän ajomatkan jälkeen tavallinen arkiruokakin tuntuu taivaalliselta.
"Hätäisiä valokuvia"...mistähän senkin näkee. Valokuvaajana näen Jarmon kuvissa tahallisesti aiheutettua symboliikkaa. Pitkä autio tie, yksinäinen polkija. Iso kiviryhmä ja taas pieni ihminen.
Jarmo itsessään on numerofriikki, hänelle kaikki tilastot ja numerot ovat arkipäivää ja elämän suola. Joillekin nämä voivat olla rasite, Jarmolle ei.

Me kaikki olemme erilaisia ja siinä elämän rikkaus!

Näihin mesen sanoihin voin yhtyä  [:-)]   upeita matkakertomuksia kuvien kera  [:5]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.173 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.