Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sinun jäätelö makusi?  (Luettu 474 kertaa)

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Mikä on sinun jäätelö makusi?
« Vastaus #15 : 18.04.09 - klo:10:35 »

Joskus ammoisina aikoina tein kokeeksi itse jäätelöä, mutta ei siitä tullut sellaista, kuin olisin halunnut.

Mutta useimmiten ostan toffee, nugaa, rommirusina ja suklaarouhe-kakkua. Ne ei ole esanssisia, kuten monet hedelmän tai marjanmakuiset ja väriaineilla värjätyt jäätelöt, joista en osaa valita parasta. Tykkään kaikesta jätskistä, mutta mintusta vähiten, ja lakritsia en ollenkaan. Lakritsijäätelöä olen kerran maistanut, lakritsi ja jäätelö oli kyllä tosi epämiellyttävän makuinen yhdistelmä, en yhtään tykännyt.
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #16 : 18.04.09 - klo:10:52 »

Herkkua olisi tietysti tiikerijäätelö    [:-P]  ,mutta sitä ei ole laktoosittomana,eikä edes hylana.Laitan kotona appelsiinihilloa vaniljan sekaan,mmutta se ei oo ihan sama.   [:-I]
Kuningatarjäätelö on hyvää,sitä on jo laktoosittomana.Tietysti suklaakin on hyvää.
Taitaa olla se kylmyyys,joka myös aiheuttaa kurnutuksen mahassa,mutta on se kurnutus vähentynyt,kun jätin laktoosia sisältävät pois.
Kirjattu

Tinttiina

• Vieras
« Vastaus #17 : 18.04.09 - klo:11:36 »

Tää on vielä vaikeempi valinta, kuin lempilinnun valinta.  :-)) Kaikki maut on niin mun herkkuja. Mutta nyt on pakkasessa trioo.
Kirjattu

Hirsjärvet

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 18.04.09 - klo:12:34 »

Puolukkajäätelö oli ennen suosikki, ei saa enään. Vanilija on parasta, vanha vanilja maistuu kioskin tötterönä. Kotona saa vanilijaan lisättyä puolukkahilloa, mansikkaa tai ananasta. Niistä pidetään molemmat. Joren jädeen pitää laittaa suklaata tai kastiketta.
Kaikki jäätelö on kyllä hyvää!!
Kirjattu

Onni on hiljainen vieras, usein sen huomaa vasta kun se jo tekee lähtöä.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #19 : 18.04.09 - klo:12:37 »

Mun suosikki on intialainen KULFI. Sitä ei saa Suomesta.  [:´((]
Jos mä jossain törmään käytettyyn jäätelökoneeseen, mä ostan sellaisen ja laitan Kulfi-tuotannon käyntiin!  [:5]
Vaikka mä en oikeeesti edes pidä jätskistä, niin edellisellä Goan reissulla oli ihan pakko saada Kulfia joka ilta  [:-P]

Tässä Kulfin ohje: http://puoliruokaa.net/ruoatjaviinit/kulfijaatelo.html
Mausteena on sahramia ja kardemummaa.

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 18.04.09 - klo:12:40 »

Jahas, täytyypä laittaa korvan taa KULFI.  :-)) :-))
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #21 : 18.04.09 - klo:12:54 »

Noissa Kaijan firman Ainoissa on kaikenlaisia makuelämyksiä, ekana tuli mieleen uuniomena,mmmmm... [:-P]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #22 : 18.04.09 - klo:12:57 »

Noissa Kaijan firman Ainoissa on kaikenlaisia makuelämyksiä, ekana tuli mieleen uuniomena,mmmmm... [:-P]

Ne on kyllä nykyään Nestlen, mutta saavat näköjään käyttää ikuisesti Valiojäätelöä-nimeä....

Kotiin me ostetaan yleensä "Valion" vaniljakermajäätelöä; Pasin suosikkia. Mutta jos työkavereille pitää tarjota loma-, synttäri- tms "pullat", mä ostan Ainoa Valion kaupasta. Niissä on hyviä makuja.  [:-P]

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 18.04.09 - klo:13:11 »

Vaikka olenkin boikotoinut Nestleä noin 15-vuotta, olen silti joskus ostanut
Aino-jäätelöä, hyi minua  [:-I]

Yllättävän monessa se Nestle on mukana. Nestle omistaa mm. Lorelista 26 %, eli en
osta heidänkään tuotteitaan ja Loreal omistaa nykyään Body Shopin, joten eipä ole sinnekkään enää asiaa. Ja Valio-jäätelöt meni muutama vuosi sitten...

Mutta itse asiaan...
Kaikki jäätelöt on huippuhyviä. Suosikkeja minttu, lakritsi ja rommi-rusina mm. Italiassa tuli vedettyä jätskiä urakalla.
Kirjattu

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 18.04.09 - klo:13:17 »

Itse omista marjoista tehty jäätelö on parasta. Ostojäätelöistä mieluusti ehkä vaniljakermajäätelö. Aivan mahtavaa pannarin ja mansikkamurskan kanssa.
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
Vs: Mikä on sinun jäätelömakusi?
« Vastaus #25 : 18.04.09 - klo:13:23 »

Saksanpähkinää ja kinuskia sisältävät parhaita, mutta ihan vanilijajätski
kinuski- tai suklaakastikkeellakin maistuu.... taitaa maistua kaikki jos tarkemmin ajattelen  [:17]
Tätä Kaija ei varmastikaan usko, mutta olen tehnyt itsekin muutaman kerran jäätelöä!  :-O
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #26 : 18.04.09 - klo:14:05 »

Kaikki menee... ja ehkä vähän liiankin hyvin. [:17], lakritsi on herkkua, samoin suklaa, ehkä noi kasvisrasvajätskit jää heikommalle. Valion jäätelöt on parhaita. Jo 60-luvulla kun kotipaikkakunnalle puolen kilsan päähän tuli meijeri, sieltä saatiin tätä uutta herkkua, siitä asti on syöty. Meijeri on kyllä jo lopettanut.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #27 : 18.04.09 - klo:14:14 »

Suklaajätski ei kuulu suosikkeihini,mutta aika moni muu maku maistuu..
italialaiset jätskit ovat ihan supereita..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

talitintti

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 18.04.09 - klo:14:35 »

Mulla on jotenkin jäänyt italaialaiset huomioimatta, ihanko niitä peruskaupoista saa, vai pitääkö johonkin jäätelöbaariin mennä?
Kirjattu

Lentsu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 18.04.09 - klo:14:44 »

Suosikkimaku vähän vaihtelee, mutta tällä hetkellä parhaita ovat Salmiakki, Sitruuna-Lakritsi, jos sitä vielä saa, suklaa eri muodoissaan.

Viime kesänä löysin sellasen missä oli jotain eksoottista hedelmää, en muista oliko mangoa ja jotain muuta, ja mausteena chiliä; se oli tosi hyvää, mutta taisi olla jokin kausituote, en tiedä saako sitä vielä.

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.