Tuolla hiukan ylempänä jo Vekelle vastasin, mutta tulipa mieleeni kertoa vielä yksi
minulle oleellinen juttu tästä foorumista. Lukekaa tai jättäkää lukematta, ihan kuinka vain...
Muistan aina, kun huhtikuun alussa tämän foorumin löysin - ja tänne jäin. Ensimmäinen reaktioni koko keskustelupuolella taisi olla ihmisten sympaattisuus ja eräänlainen tuttavallisuus keskenään, ja toinen reaktioni taisi olla ihmettely. Ensin ihmettelin näitä joka päivälle erikseen nimettyjä ketjuja. Toiseksi ihmettelin jokaisessa näistä ketjuista juuri näitä säätietoja. Aloin tietenkin pikkuhiljaa näihin tottua, ja kun huomasin, että juuri näissä ketjuissahan juteltiinkin kaikista mahdollisista asioista, juttujen rönsyillessä säätiedoista ja ruokailuista vakavampiinkin aiheisiin. Ihan jokapäiväistä tuttavallista jutustelua siis. Siksi aloinkin pitää näistä ketjuista todella paljon. Nykyisin harmittaakin, kun juuri monia päivien ketjuja joutuu jättämään lukematta!
Niin oleellisena seikkana kuitenkin noitakin eri puolilta Suomea tulevia "säätiedotuksia" juuri näissä ketjuissa olen tottunut pitämään, että jotenkin tuo Veken kommentti sai minut ajattelemaan... Eikös nyt voisi tuon logiikan mukaan mennä vaikkapa Verenpaine-ketjuun ihmettelemään, etteikö ihmisillä muuta juteltavaa ole kuin verenpainemittareidensa vertailu...? Tai Telkkariohjelmat-ketjuun mennä ihmettelemään, miksi niistä erikseen jutella täytyy; näkeehän jokainen lehdestä tai tietsikalta, mitä ohjelmia milloinkin tulee...? Tai kärpästen hävittämisestä juttelevien sekaan mennä ihmettelemään, miksi aiheesta täällä pitäisi jutella, kun googlettamalla jokainen voi mieleisiään konsteja haeskella...?
Ja olettaisinpa - kun oman kirjoitustyylini tunnen - jotta kun olen joskus Itä-Suomen säästä kysellyt, olen melkoisen varmasti samassa viestissä höpötellyt muutakin...
![Hymyilee [:-)]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/2.gif)