Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 26. syyskuuta  (Luettu 2303 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tiistai 26. syyskuuta
« Vastaus #90 : 26.09.06 - klo:23:56 »

Jos ei teille nuo Janin laittamat säätiedotukset Oulusta kelpaa niin täältä saattaa pestä lisää... 

Kaakkuri. Ronkki. Kosteahkoa Röllipeikon kauheussadetta runsain mitoin. Lämpötila lievä 9.0 astetta ulkoapäin. Sisältäpäin loivat 21.3 astetta plussan puolella.

Kohtalaista keskimatalaa kosteahkoa hiekkamyrskyä ilmassa. Odotettavissa tuhtia ruokalähetystä...Hiukan saattaa tuoksahdella... Varsinkin jälkikäteen...Syylliset löytyvät kyllä. Kunhan vähän etsiskellään...         [:28] [:28]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Veke

• Vieras
« Vastaus #91 : 27.09.06 - klo:01:39 »

No joo, on säitä pidelly näköjää.    :-))

Mut uskaltaaks tääl ny enää mitää purnata, ku sanotaa et taas purnataa. Hallelujah!!   :-O  [:-DD]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #92 : 27.09.06 - klo:01:45 »

Purnaa vaan Veke... Kunhan et kovin isoilla kirjaimilla... [:44] [:44]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #93 : 27.09.06 - klo:06:19 »

Minäpä en purnaa enkä yritäkään ketään ärsyttää... mutta kyllä täällä edelleen tuoksuu ihanasti karjalanpaisti!
 [:-)]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #94 : 27.09.06 - klo:07:48 »

Purnatahan aina saa, mutta tarviiko kaikkia ajatuksia aina tuoda julki  [:-I]
Kirjattu
#Jani#

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #95 : 27.09.06 - klo:08:42 »

No, hei Veke eihän pointti tuolla aikaisemmassa viestissäni tuo säätila ollut, vaan se, että kerroin tuohtuneelle Zirnille miks en hänen säätilan tiedusteluunsa ole vastannut. Ja sittenpähän laitoin sen hetken säätilan.  [:-)]

No, pakko myöntää etten kyllä ole asiallista asiaa  tänne kirjoitellut, vaan ihan jonninjoutavaa ja turhaa sen vähän mitä olen kirjoitellut. Elviiran ajoista olen täällä ollut, mutten tonnikerhoon vanhalla puolella päässyt ja taidan pysyä tulokkaana täälläkin ikuisesti. (sillä nyt en varmaan tätäkään vähää kirjoittele)

Paljon olisi kyllä ollut kommantoimista ja ihan asiaakin, vaan kun minulla tämä kirjoittaminen vie niin paljon aikaa, että mieluummin vain luen enemmän ja kirjoitan vähemmän.

Muuten mitenkähän paljon täällä kirjoituksia olisi, jos kaikki olisi vain pelkkää asiallista asiaa.  Minä ainakin saan paljon enemmän mielen virkistystä noista höpöhöpö jutuista, kuin asiaviesteistä. Kaikkia kuitenkin luen mielelläni.

Ehkäpä tuolla hyvän päivän toivotuksella ja sään kertomisella olen vain halunnut ilmaista, jotta minäkin olen ollut paikalla. Vaan ihan täysin turhaahan sekin on. Mielelläni kyllä itse luen vaikka pelkän hyvän päivän toivotuksen, siitähän näen ketä on ollut minäkin päivänä pöntöllä.

Tuostapa tulikin mieleeni, jotta mitä on tapahtunut Mir/Kehrikselle, kun ei ole mitään kuulunut. Muutama viikko sitten hän kirjoitti, että on raskas tai vaikea viikko takana tai jotain sinne päin, eikä sen jälkeen ole mitään kuulunut.  [?]

Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #96 : 27.09.06 - klo:08:53 »

Huomenta kaikille!  Sumuista on, melkein sataa.

Hei Talvikki, ei nämä säätoivotukset haittaa, useimmathan täällä näitä kirjoittelevat ja nehän on niitä hyvän päivän toivotuksia ja itsekunkin omasta halustaan kirjoittamia.
Luen kaikki ihan mieluusti ja hauska on  seurailla itse kunkin säätiedotuksia, vaikka paikkakunnasta ei olisi niin tarkkaa tietoakaan. Sehän on se tilanne mikä kirjoittajan ikkunasta, ovesta, pihalta, lenkiltä, työmatkalta jne. on havaintojansa tehnyt.

Mennään eteenpäin,  tilkut kutsuu klo 9.00   sukellus Keskiviikkoon [:59]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Veke

• Vieras
« Vastaus #97 : 27.09.06 - klo:09:59 »

Purnatahan aina saa, mutta tarviiko kaikkia ajatuksia aina tuoda julki  [:-I]

Siis ihan just noin. Elämä on siitä venkaa, et vaikkei pitäs, ni siit huolimatta, miäki vaa joskus jonku ajatukseni tuon julki. Miä onneton möläytän niist vaa juur aina ne, mitä just ei julki pitäs möläyttää.
Voe huisa, mitähä siitäki seurais, jos miä kaikki ajatukseni julki toisin, varmaa putkaa, linnaa, vankeutta, tai kuristuhuonetta, tai vähintääki poikottia ja pakkotyötä.   [:-DD]
No hei, ei tarvi nipottaa!   [:-)] 
Kirjattu

zirni

• Vieras
« Vastaus #98 : 27.09.06 - klo:13:07 »

Voih, Talvikki! Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen käsityksen, että olisin tuohtunut ollut...? Missään vaiheessa en hetkeäkään tuohtunut ole ollut, pelkästään mieleni pahoittamisesta olen puhunut. Ja ota huomioon ennen kaikkea se, että minä ainakin pidin itsestään selvänä, jotta minua Veke tarkoitti tuolla purnaamisellaan. Että minun olisi siis pitänyt katsoa säätilat kartalta eikä kysellä niitä täällä. Siksi Vekelle siis kommentoin - enkä edes tuohtuneena, pahoilla mielin kylläkin. Minä voisin sanoa itsestäni ja lueskelustani ja kirjoittelustani täällä lähes täysin samat asiat kuin sinä itsestäsi; ainoa ero lienee tuo kirjoittamishalukkuus. Minä rakastan kirjoittamista, mutta nopeasti tai kiireisenä tulee herkästi kirjoitettua joku asia hiukan eri tavoin kuin sen muulloin ehkä kirjoittaisi. Siksi ehkä juuri väärinkäsityksiä syntyykin.

Alunperin tuosta sääjutusta kirjoitin viime lauantain ketjun alkupuolella ja sääosuus viestistä oli tämä:

"Nyt painun siis lopultakin pehkuihin.
Kerrottakoon, jotta täällä lämmintä pukkaa, vaikka ulkona juuri nyt vain 14,2 astetta...

Mikäköhän lienee tilanne tuolla aivan pohjoisessa...?
Kun lähes talvea sinne nääs lupailivat...
Kukas täällä asuisi kaikkkein pohjoisimmassa osassa Suomea...?
Mitenkäs Itä-Suomessa...? Olikos Talvikki vai kuka siltä suunnalta...? Sieltäpäinhän minäkin alunperin... Ja siellä siis se mökki. Ja muutakin... Ja muutenkin... :-)) "

Maanantain ketjun alkuosasta voit sinä tai kuka tahansa käydä katsomassa asioitten oikean laidan, mitä tuohtumiseen tai valittamiseen tulee. Siellä on kaksi hiukan pidempää viestiäni, joista toinen lähinnä vastauksena Zeenerille, mutta aivan siellä alussa sekin.

En ole purnannut, en valitellut. Jos joku sitten ei erehdy  [:-(]-hymiötä valittajan hymiönä pitämään. Minusta kun tuo hymiö kuvastaa pahaa mieltä. Ja siitä korkeintaan siellä ketjussa puhuin.

Paha mieli minulla on nytkin, mutta "valittamiseni" ja "tuohtumiseni" selviävät hetkessä noista kahdesta viestistä. Omasta mielestäni puhuin ihan nätisti, mutta kukin kai ajattelee tykönään miten itselle mukavinta on. Vastasin sinulle kylläkin jo tuollakin ylempänä samassa viestissä, jonka Vekelle osoitin, mutta en tiedä josko näit sitä lainkaan. Minusta siis yksinkertaisesti vain näitä persoonallisia "säätiedotuksia" on ollut todella hauskaa aina juuri näissä päivien ketjuissa lueskella. En olisi halunnut tästä näin isoa haloota nousevan, mutta minkäs asioille täällä päässä enää voi...? Muuta kuin pitämällä sormensa erossa näppiksestä...
« Viimeksi muokattu: 27.09.06 - klo:13:12 kirjoittanut zirni »
Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #99 : 27.09.06 - klo:16:08 »

Anteeksi Zirni, kun käytin liian vahvoja adjektiiveja. Olit siis vain pahoillasi, kun vastauksia kysymyksiisi et saanut. Ja kyllähän sinä ymmärsit, kun kirjoitin miksi en ollut vastannut. Siis kaikki hyvin.  :-))

Ja Veke on aivan oikeassa kohdaltani "Vähäs on aiheet jos ei muuta o kerrottavaa, ku paljoko on mittaris juur ny", siis pidänpä suuni kiinni.  [:-)]

Loppu hyvin, kaikki hyvin, jookosta.  [:-)]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #100 : 27.09.06 - klo:19:19 »

Talvikki: Ilman muuta ja tottakait saat kirjoittaa vaikka yhden rivin säästä
sitä ei kukaan määrää ei Veke eikä muukaan, joten huoletta anna palaa vaan
 [:-)] [:-)]
siis ei tarvi pitää suuta kiinni tai siis ettet kirjoita... kaikki asiat tervetulleita!
Kirjattu
#Jani#

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #101 : 27.09.06 - klo:19:28 »

Minä kävin lunttaamassa tuolta etusivulta:

"Keskustele mistä tahansa maan ja taivaan väliltä muiden pönttöläisten kanssa."

Siis: kun emme loukkaa toisia, emme ota kantaa politiikkaan tai uskontoon, niin kaikestahan tässä on tarkoitus kirjoitella, tietenkin!
Kyllä tiedän, mistä koko maan tai maailman säätilanteen voi käydä katsomassa. Mutta minusta on kiva lukea, kuinka Oulussa, Koillismaalla, Pohjois-Karjalassa, Kotkassa, missä tahansa vaan - koetaan senhetkinen säätilanne!

Se on ihan eri asia kuin katsella noita tylsiä sääkarttoja!

Ja sekin minusta on aivan ihanaa kuulla, että mitä kukin tekee aamupuhteella, kuinka kokee päivänsä kuluneen, mitä kuuluu kissoille, koirille, lapsille, naapureille...
Sitähän se on se keskustelu pitkälti työpaikoillakin kahvipöydän ääressä. Ihan tavallisista asioista tavallisten ihmisten kesken.

Kaivelkaas Mielenaurinkoiset esiin - unohdetaan nuo vähemmän tärkeät ja vähäiset aatokset! [:45] [:45] [:45]
Tuossa Mielenaurinkoinen - ota kiinni!
« Viimeksi muokattu: 27.09.06 - klo:19:32 kirjoittanut Rouva Hömötiainen »
Kirjattu

Kassu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Miuku-kisun eno ;-)
« Vastaus #102 : 27.09.06 - klo:19:34 »

Nettifoorumilla näköjää saa aikaseks riiranaiheev vaikkas ilmoista, jos oikeev vääntää! [;-)]  [:-DD]
Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #103 : 27.09.06 - klo:19:45 »

No voi hyvät hyssykät teidän kanssa  [:-I]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #104 : 27.09.06 - klo:20:09 »

[:-)]

Rva Hömötiainen sanoi taas asiaa!!!   [;-)]
Kirjattu
#Jani#

Sivu luotiin 0.242 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.