Voih, Talvikki! Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen käsityksen, että olisin tuohtunut ollut...? Missään vaiheessa en hetkeäkään tuohtunut ole ollut, pelkästään mieleni pahoittamisesta olen puhunut. Ja ota huomioon ennen kaikkea se, että minä ainakin pidin itsestään selvänä, jotta minua Veke tarkoitti tuolla purnaamisellaan. Että minun olisi siis pitänyt katsoa säätilat kartalta eikä kysellä niitä täällä. Siksi Vekelle siis kommentoin - enkä edes tuohtuneena, pahoilla mielin kylläkin. Minä voisin sanoa itsestäni ja lueskelustani ja kirjoittelustani täällä lähes täysin samat asiat kuin sinä itsestäsi; ainoa ero lienee tuo kirjoittamishalukkuus. Minä rakastan kirjoittamista, mutta nopeasti tai kiireisenä tulee herkästi kirjoitettua joku asia hiukan eri tavoin kuin sen muulloin ehkä kirjoittaisi. Siksi ehkä juuri väärinkäsityksiä syntyykin.
Alunperin tuosta sääjutusta kirjoitin viime lauantain ketjun alkupuolella ja sääosuus viestistä oli tämä:
"Nyt painun siis lopultakin pehkuihin.
Kerrottakoon, jotta täällä lämmintä pukkaa, vaikka ulkona juuri nyt vain 14,2 astetta...
Mikäköhän lienee tilanne tuolla aivan pohjoisessa...?
Kun lähes talvea sinne nääs lupailivat...
Kukas täällä asuisi kaikkkein pohjoisimmassa osassa Suomea...?
Mitenkäs Itä-Suomessa...? Olikos Talvikki vai kuka siltä suunnalta...? Sieltäpäinhän minäkin alunperin... Ja siellä siis se mökki. Ja muutakin... Ja muutenkin...
"
Maanantain ketjun alkuosasta voit sinä tai kuka tahansa käydä katsomassa asioitten oikean laidan, mitä tuohtumiseen tai valittamiseen tulee. Siellä on kaksi hiukan pidempää viestiäni, joista toinen lähinnä vastauksena Zeenerille, mutta aivan siellä alussa sekin.
En ole purnannut, en valitellut. Jos joku sitten ei erehdy
-hymiötä valittajan hymiönä pitämään. Minusta kun tuo hymiö kuvastaa pahaa mieltä. Ja siitä korkeintaan siellä ketjussa puhuin.
Paha mieli minulla on nytkin, mutta "valittamiseni" ja "tuohtumiseni" selviävät hetkessä noista kahdesta viestistä. Omasta mielestäni puhuin ihan nätisti, mutta kukin kai ajattelee tykönään miten itselle mukavinta on. Vastasin sinulle kylläkin jo tuollakin ylempänä samassa viestissä, jonka Vekelle osoitin, mutta en tiedä josko näit sitä lainkaan. Minusta siis yksinkertaisesti vain näitä persoonallisia "säätiedotuksia" on ollut todella hauskaa aina juuri näissä päivien ketjuissa lueskella. En olisi halunnut tästä näin isoa haloota nousevan, mutta minkäs asioille täällä päässä enää voi...? Muuta kuin pitämällä sormensa erossa näppiksestä...