Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 19.4.2009.Sunnuntai  (Luettu 1498 kertaa)

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 19.4.2009.Sunnuntai
« Vastaus #30 : 19.04.09 - klo:11:44 »

Tulipa sitten ekoiltua.No,ajoin fillarilla noin 25km.Törmäsin Viikissä tuttuihin Tringalaisiin jotka olivat retkeilemässä.
Kylläpä on mukava olo kun sai happea oikein olan takaa  [:-)] [:-)]
Jospa ottaisi vaikka kupposen kahvia  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #31 : 19.04.09 - klo:11:47 »

Tulipa sitten ekoiltua.No,ajoin fillarilla noin 25km.Törmäsin Viikissä tuttuihin Tringalaisiin jotka olivat retkeilemässä.
Kylläpä on mukava olo kun sai happea oikein olan takaa  [:-)] [:-)]
Jospa ottaisi vaikka kupposen kahvia  [:-)]

[:5] 

jos kahvin tilalle tee niin sitten [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 19.04.09 - klo:11:48 »

Jassoo,Jarmo.Kyllähän minä teetäkin juon,mutta mutta,ei aina  [:-P]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 19.04.09 - klo:11:48 »

Kuului minuutti sitten kaamean kova PAM meidän olohuoneen ikkunaan lensi päin Musta Rastas sillä oli mennyt nokka halki niin kovan iskun se sai, varmaan myös niska meni poikki. Siinä se makaa selällään ja ei hengitä. Voi kun surullista. [:´(]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 19.04.09 - klo:11:49 »

Ei ole kauaa aikaa siitä, kun ostin meille uuden kahvinkeittimen, ja nyt oli lasikannun pohjassa pitkä pore  [:-/]. Airiko lie ollut asialla, vaikka kyllä minun epäilykseni suuntautuu isäntään, hän kun jäi kahvittelemaan kun minä läksin pois  [:-(]. Voi kelju!!! Onkohan palattava aikaan "ennen kahvinkeittimiä"? Minulla on kyllä oikein kunnon teräskahvipannu. Siihen ei helposti tule poretta pohjaan  :-))
Mikä on pore? [:-I]...

Hmmm.... sellainen halkeama. Kun esim. kolauttaa astian johonkin, niin tulee halkeama (pore). Nää on vissiin tällaisia murrejuttuja. En tiedä miksi sitä oikeaoppisesti sanoisi. Meillä se oli pore  [:-)]. Mikä se teillä on?
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 19.04.09 - klo:11:50 »

Meillä se taitaa olla särö..... [:-I] [:-I]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 19.04.09 - klo:11:51 »

Kuului minuutti sitten kaamean kova PAM meidän olohuoneen ikkunaan lensi päin Musta Rastas sillä oli mennyt nokka halki niin kovan iskun se sai, varmaan myös niska meni poikki. Siinä se makaa selällään ja ei hengitä. Voi kun surullista. [:´(]

[:´(] Surullista, -mutta hyvä että kuoli heti, eikä jäänyt kitumaan halki menneen nokan kanssa.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #37 : 19.04.09 - klo:11:51 »

joo halkeama on halkeama, särö!  [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #38 : 19.04.09 - klo:12:21 »

+3,9 mutta kylmää tuulta. Vähitellen ulkovaatetta lämpimästi päälle ja siten vähän liikkumaan [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 19.04.09 - klo:13:45 »

Ei ole kauaa aikaa siitä, kun ostin meille uuden kahvinkeittimen, ja nyt oli lasikannun pohjassa pitkä pore  [:-/]. Airiko lie ollut asialla, vaikka kyllä minun epäilykseni suuntautuu isäntään, hän kun jäi kahvittelemaan kun minä läksin pois  [:-(]. Voi kelju!!! Onkohan palattava aikaan "ennen kahvinkeittimiä"? Minulla on kyllä oikein kunnon teräskahvipannu. Siihen ei helposti tule poretta pohjaan  :-))
Mikä on pore? [:-I]...

Hmmm.... sellainen halkeama. Kun esim. kolauttaa astian johonkin, niin tulee halkeama (pore). Nää on vissiin tällaisia murrejuttuja. En tiedä miksi sitä oikeaoppisesti sanoisi. Meillä se oli pore  [:-)]. Mikä se teillä on?

Vieläkin palaan tähän "pore"-juttuun. Äidillä oli tapana sanoa, kun tuli tuollainen halkeama, että astia meni "poreimeen"  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 19.04.09 - klo:13:52 »

Kävin äsken koiran kanssa kävelemässä pellolla sekä metsässä. Pellolla nähtiin kaksi kaurista, jotka olivat kuitenkin tosi kaukana. Otin minä niistä kuviakin, mutta enpä usko, että niistä juurikaan selvää saa. Ja tosi vaikea oli kuvatakin, kun piti pitää tiukasti remmistä kiinni ja komentaa koiraa olemaan paikalla, että ei lähde takaa-ajoon.

Arvatkaa onko kiva kulkea koiran kanssa risukkoisessa metsässä kun koira on kelaremmissä? Voin kertoa teille, että ei ole. Koira kun menee aina eri puolelta puita kun minä ja alittaa kaikkia oksia, jotka minä ylitän. On siinä pujottelemista....
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 19.04.09 - klo:14:04 »

Mielenkiintoista murrekeskustelua täällä taas  [:-)] Itse kyllä ymmärsin mitä pore tarkoittaa, mutta ei ole täälläkään päin käytössä oleva murresana.

Flunssa vaan pahenee. Äsken otin torkut. Ennen torkkuja 37 astetta ja nyt jo 37,5.
Kai on kömmittävä takas peiton alle. Tekis kyllä mieli jo ulkoilemaan, mutta ei kai ole
kovin hyvä idea.

Hyvä, että Telkkisen kipsiä löysennettin.

Tosi mukavia kuvia täällä päivänketjussa  [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 19.04.09 - klo:14:06 »

Arvatkaa onko kiva kulkea koiran kanssa risukkoisessa metsässä kun koira on kelaremmissä? Voin kertoa teille, että ei ole. Koira kun menee aina eri puolelta puita kun minä ja alittaa kaikkia oksia, jotka minä ylitän. On siinä pujottelemista....

Heh, kuulostaa tutulta  [:-)]
Ihme kyllä Una ja Aida on oppinut kiertämään puut käskystä, mutta joskus menevät sekaisin, että mistä suunnasta tulivat ja kiertävät aivan väärään suuntaan ja pahempi solmu on valmis  [:-DD]
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #43 : 19.04.09 - klo:14:12 »

Hello. Kyllä ymmärrän Mesis ton kelaongelman. Mullakin aikoinaan oli kela-talutusremmi aikaisemmilla koirilla. Mutta nyt onneks Brunohan ei tartte omilla mailla mitään remmiä, eikä tarttis yleisillä teilläkään, mutta kytkettyhän sen olla pitää. Mä tykkään ihan tavallisesta talutusremmistä enemmän kuin kelasta.
No, täällä on kaunis päivä, mutta se iänikuinen tuuli riepoo. Mä otin va-na-han ompelukoneen esiin ja aikomus olis lyhentää taas kerran yhet verhot.........siis aikomus.
Iloista päivänjatkoa! [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #44 : 19.04.09 - klo:14:40 »

Kirppisreissulta kotiuduin. Ostoksena ainoastaan yksi linnunpönttö!

kirotusvireet korjattu.. :-))
« Viimeksi muokattu: 19.04.09 - klo:16:38 kirjoittanut iipa »
Kirjattu

Sivu luotiin 0.064 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.