Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mukisi kertoo sinusta kaiken... kerro se siis meillekin  (Luettu 1549 kertaa)

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula

Mä olen jo pitkään pohtinut mukien psykologista merkitystä (joojoo, yöllä on aikaa). Täällä pönttölässäkin on paljon teen ja kahvin ja muiden juomien juojia. Ja kaikilta löytyy varmasti se yksi suosikkimuki johon käsi tarttuu kaikkein mieluiten. Toisilla se on huumorikuppi, toisilla perinneastia, joku juo kupista, toinen mukista. Laitahan sen kuva tänne tai kerro millainen se on ja mielellään kerro sen tarina, miksi se on sinulle tärkeä   [:34] [:26] [:34]

Nyt ei ole kameraa töissä mukana mutta lupaan laittaa tähän oman suosikkimukini kuvan. Se on Pentikin nallemuki (lastensarjaa). Olen aikoinaan saanut sen lahjaksi silloiselta parhaalta ystävältäni uudelle työpaikalleni kahvikupiksi. Pitkään pohdin raaskinko sitä sinne viedä, mutta hyvin se on jo kohta 10 vuotta kestänyt. Muki on kauniin pyöreälinjainen ja värit ovat utuisat ja kauniit. Se on sopivan pieni, ei mikään hehtomuki ja se saa olon hyvin rauhalliseksi, Nyt muuten Pentikillä on kauniita lintumukeja lastensarjassa ja olen harkinnut sellaisen hankkimista nallemukini kaveriksi  [:-)]

http://www.pentik.com/fi/products/astiasarjat/Sivut/Product.aspx?Catalog=Fi+Astiastot&ProductID=12LAS050471(Pentik+Base+Catalog)
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
Vs: Mukisi kertoo sinusta kaiken... kerro se siis meillekin
« Vastaus #1 : 19.04.09 - klo:07:14 »

Kahvi maistuu parhaalta hyvältä ystävältä saadussa mukissa, jonka kyljessä on
hevonen ja ukko sekä teksti "Joillakin on paljon rahaa, mutta harvalla hyvä hevonen"
Tää muki pitää toiveita yllä, vaikka enimmäkseen Hopon kanssa toivottomalta tuntuukin....  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #2 : 19.04.09 - klo:07:35 »

Teemukina käytän melkein aina suurinta mukia noin 6 desiä, muitakin hienompia kuppeja on
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #3 : 19.04.09 - klo:07:45 »

Ykkönen mukeissani on tämä
Sen sain kun minä ja työkaverini söimme herra S:n tuotteita 20 rasiaa ja lähetin viivakoordit, niin kyseinen herra muisti minua mukilla. Ihan on suomalaista arabiaa, sama malli kuin teemassa.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #4 : 19.04.09 - klo:08:30 »

Täs mun mukini vasemmalta oikealle:

ensin työmaan muki Salcompilta, sitten hupimuki ja kolmantena Tuurin kaupan onnenmuki, tuota Tuurin mukia tulee eniten käytettyä, vaikka onkin pieni.  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #5 : 19.04.09 - klo:08:45 »

Mulla on ihan tavallinen sininen muki, missä on kukkasia ja
mun nimi koristeena  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #6 : 19.04.09 - klo:09:01 »

Yleensä juon kahvin kupista, mutta jos otan mukin, se on tyttäreltäni saatu horoskooppimuki.
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #7 : 19.04.09 - klo:09:24 »

Tässä se on.  [:-)]
Kirjattu

Mutunen

• Seniori
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 19.04.09 - klo:09:27 »

Minulla on tuollainen " Ekokuksa ", tai itseasiassa niitä on neljä.

Yksi on käytössä, toinen on tiskissä, verstaalla on oma kuksa ja tietenkin retkirepussa on retkikuksa.
Näitä minä kierrrätän, tiskissä, etteivät pääse ryytymään.

Muutamat ekokuksat olen jakanut tuttavillenikin... suosittelen.

Kirjattu

Ayla

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 19.04.09 - klo:10:13 »

Mulla ei oikeastaan ole varsinaista lempimukia... tai siis hankin aikanaan kaikki mukit samaa sarjaa, kuin oma lempimukini. Sitä ei oikeastaan voi sanoa mukiksi, se on ennemmin lasi. Oma lasini on tässä. Tosin minulla lasia kiertävä kumi-/muoviosa on on sellainen luonnonvaalea.

Syyt, miksi tykkään: siihen mahtuu tarpeeksi juomaa(34cl), se korvaa myös kylmän juoman lasit ja sitä voi pitää kaksin käsin kiinni. Kun juo teetä, täytyy nähdä teen väri, eli mukin, tai lasin pitää olla valkoinen tai kirkas. Monesti käytän myös tuota isompaa 40cl lasia teetä juodessani.
Kirjattu
... Kuvia

Jaska

• Vieras
« Vastaus #10 : 19.04.09 - klo:10:26 »

Kotona on monenmoista halpismukia, hyllyillä osa käyttämättömiä, lahjoiksi saatuja: brittiläinen kannellinen ( ! ) kissamuki, muumimuki ja Miina Äkkijyrkän vasikankuvalla koristettu Marimekon "Kevätjuhla", josta tietysti juodaan vasta 30.5.
Töissä on omalla nimellä varustettu muki ja varamukina halpis-kissamuki.
Mukit ovat olleet nykyisellä työpaikallani suosittuja lahjatavaroita, niin nimi- kuin syntymäpäiviksi sekä läksiäislahjoiksi.
Olenkin muki-ihminen, ½ tusinaa Arctica-kahvikuppeja ostettiin vasta 60-vuotispäiviksi, kun kukkakupeista ei oikein saanut kasaan riittävää määrää.   [:-)]  Onneksi on Hackmannin tehtaanmyymälä kotikaupungissa !
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 19.04.09 - klo:11:39 »

Minulla on 5 kahvimukia käytössä. kahdessa on Sakemannnin kuva(Stockmann mukeja), kahdessa on vihreä puunlehti(Tiimari mukeja) mutta paras mukini on aito kiinalainen Tee-muki joka on mulle todella rakas, se oli mun edesmenneen poikani oma muki. Yleensä juon siitä teetä mutta kahvikin maistuu hyvin siitä juodessa. Siihen mukiin kuuluu myös kansi. Siinä on lohikäärme-kuvio.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #12 : 19.04.09 - klo:11:59 »

Osaakohan minun kupposeni kertoilla mitään. Ei varmaan, kolisee vaan jos niitä itse kolistelen. [:-)]

Kahvia juon kukkakupista ja muut juomat kukkamukista. Mutta vaihtelen välillä mukeja ja kuppeja. Yksi kissankellokuppi oli pitkään mielimukini, mutta vaihteeksi käytän taas näitä.
Kirjattu

Liinu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 19.04.09 - klo:12:13 »

Minulla on varmaan samanlaisia mukeja kaksi kuin Klettermuksella. Ne on ostettu Kiinasta. Siellä tarjoiltiin paikallisissa junissa teetä myös samanlaisista kannellisista lohikäärmemukeista. Käytössä on vaihtelevasti erilaisia mukeja, joita on paljon.
Mukissa kiinnitän melkein ensimmäiseksi huomiota kahvaan, jotta se istuu hyvin käteen. Monissa on aivan liian suurireikäinen ripa, josta on hankala pidellä.
Kirjattu

Tinttiina

• Vieras
« Vastaus #14 : 19.04.09 - klo:12:39 »

Tässäpä tää mun muki on. Monen monta vuotta jo lempimukin virkaa toimittanut.  [:-)]

Kirjattu

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.