Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Rasvatangon valmistuksesta linnuille  (Luettu 2874 kertaa)

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Rasvatangon valmistuksesta linnuille
« Vastaus #210 : 06.11.07 - klo:19:59 »

Mustarastas käy täällä syömässä omenoita, kaunis lintu  [:-)]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #211 : 06.11.07 - klo:23:05 »

Miten laitat nuo omenat tarjolle?
Kokonaisina vai paloina ja minne?
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #212 : 07.11.07 - klo:10:10 »

Varmaan ihan väärin, mutta paloina tai kokonaisena pensaiden alle.

Olenko ymmärtänyt väärin, et mustarastas syö aina maasta?
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #213 : 07.11.07 - klo:10:47 »

Minäki pöhkö silloin oikein MIETIN, että kelpaisko se sellaisenaankin, mietin siis SEN JÄLKEEN kun olin jo hangannut sitä rasvaa mäntyjen runkoihin [NUT] ja tiesin, että linnut syövät sitä. [NUT] Sitten tajusin, että HEUREKA! [:-DD]
Samma här. Kauhean sotkuisen sulatuksen sijaan olen vienyt munkkirasvaa paloina tuonne pensaiden alle. Hyvin kelpaa pienille ja isoimmillekin siivekkäille!! :-)) [:-)]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #214 : 07.11.07 - klo:16:24 »

Kyllähän mustarastaan melekin aina syö maasta, joskus on kyllä hypätessään nokkinut rasvatankoa ja talipalloja jos ovat kovin alhaalla
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #215 : 07.11.07 - klo:16:26 »

Vuntsin tuossa miekin, että en muista nähneeni mustarastaan koskaan syövän muualla kuin maassa. Maahan laitoin omenanpaloja, pari palaa pöydälle.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #216 : 07.11.07 - klo:16:48 »

Kaikki palat syöty päivän mittaan, olivat noin metrin korkeudella, kuka lie syönyt.
Täällä on ainakin kolme Mustarastasurosta häätämässä toisiaan [:-I]

Tänä vuonna ei tullut yhtään kriikunoita, niistä ne Mustarastaat ovat tykänneet  [:-P]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #217 : 07.11.07 - klo:17:22 »

[:-)] Minä olen nähnyt mustarastaan syövän sellaiselta perinteiseltä isolta ruokintalaudalta - siinä se on kiikkunut ihan hyvin ja saanut masunsa täyteen. Nyt kun ei ole enää sellaista lintulautaa - niin tiedä siten miten käy [:-(]. Kerran pulu yritti ottaa roikkuvasta automaatista ruokaa, mutta ei hän siinä pysynyt - hankalaa oli ja jätti yrityksen siihen.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #218 : 11.11.07 - klo:08:47 »

Sus!
Kerro sitten, kauanko se tanko kesti? Minä en ole enää itse valmistanut
niitä, koska linnut syövät melkein yhden pötkön päivässä. Kaupasta ostetut kestävät
noin viikon.

Nyt mä kerron. 4.11. eli viikko sitten laitoin tuonne uuden pötkön. No ei siitä ole syöty vielä kuin ehkä yks kolmasosa. :-O Mutta ihan vieressä pöydällä on samaa kamaa, lasiastiassa. Sen lisäksi siinä on parilla lintulaudallakin safkaa. Että vähän vaikea on arvioida tuota kulukkia... Pihalla on vielä parissa muussakin paikassa lintulaudat...

Jos lähellä ei olis MITÄÄN MUUTA ruokaa, niin kyllä tuo ois varmaan hävinnyt muutamassa päivässä. [:-I]
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #219 : 11.11.07 - klo:11:58 »

Heippa!
Rasvatanko tosiaan kesti syksyllä niin kovin lyhyen aikaa. Pitääpä nyt kokeilla uudelleen, kun
esimerkiksi viherpeipot ovat poistuneet ja lintuja on vähemmän. Minulla on talon molemmin
puolin ruokintapaikat. Tässä kuva sisäpihan puolelta. Näissä lintulaudoissa on auringonkukansiemeniä.
Telineessä riippuu kaksi erilaista pötköä.

Kadun/tien puolella on kahdessa automaatissa pähkinöitä.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #220 : 11.11.07 - klo:12:55 »

Hieno kuva Terttukaarinalta ja vasemmalla onkin yksi tintti tulossa lisää ruokinnalle syöksymällä jalat ojennettuina  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #221 : 11.11.07 - klo:13:28 »

Niinpä onkin tunnelmallinen kuva, enkä tuota tinttiä ois huomannutkaan, hauskasti on siinä lähestymisliito meneillään.

Mua vähän huvittaa, kun otsikko "Rasvatangon valmistuksesta linnuille" on poikinut jo 221 viestiä. En ois uskonut ekaa viestiä kirjoittaessani. Kiitos Jarmo, kun nostit esille tään viime vuonna aloitetun jutun. :-))
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #222 : 11.11.07 - klo:13:35 »

Mukavahan tuonne suojaisalle Terttukaarinan ruokintapaikalle on lintusien poiketa evästelemään ja tapaamaan kavereitaan [:-)]

Sus hyvä ketju ja ensi vuonna taas esille  [:72]    ken muistaa  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #223 : 18.11.07 - klo:14:26 »

Olen ostanut valmiita talitankoja, sellaisia jotka ovat verkkkopussissa. Nyt on vaan käynyt niin että heti kun saan sen talitangon puuhun riippumaan, joku hyväkäs tulee ja repii verkon rikki ja vie koko tangon heti kokonaisena. Näyttäisi että se on revitty alhaaltapäin rikki. Tanko riippuu noin metrin korkeudessa maasta. En ole onnistunut näkemään kuka se talirosvo on. Oravankaan ei luulisi sellaista isoa pötköä jaksavan kuljettaa.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #224 : 18.11.07 - klo:14:29 »

muoviverkko pois ja tilalle kananverkkoa ja rautalangalla kiinni niin pysyy näin ainakin täällä  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.248 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.