Nyt oon tehnyt neljään astiaan pötköö ja kakkuu. Se Terttukaarinan foliolla päällystetty talipalloteline -juttu meni hiukan pipariksi.
Mut se oli mun vika. Mä siinä kieli keskellä suuta kaadoin ja kaadoin sinne sulaa munkkirasvaa ja tähtäsin ratin suuta siihen pienehköön aukkoon ja varoin että en kaada sulaa rasvaa kädelle, jolla pitelin rattia... silmä kovana siinä, ja ihmettelin, että miten ihmeessä nää siemenet vetää näin paljon rasvaa... aina vaan meni ja meni ja pinta aleni joka kerta. Jossain vaiheessa hoksasin, että tää ei voi olla totta ja vilkaisin hivenen alaspäin. ONNEKS se hökötys oli ensin muovikupissa ja muovikuppi vielä muovikulhossa. Se folio tietenkin VUOTI. Ja muovikuppi pursusi yli ja kulhossa oli varmaan litra munkkirasvaa.
Mut sit keksin tällasen heurekan. Pistin lasivuokaan rasvaa ja sinne siemeniä. Aattelin, että tuohon kun viherpeipotkin tulevat jylläämään, niin eivät niin heleposti vaan heittele kauroja minne sattuu niinku niillä on tapana. Saas nähhä toimiiko, viherpeippoja ei mulla vielä ole tullu...
Onkos näläkä? Olokaatten hyvät!