Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 27.4.2009 Maanantai  (Luettu 1385 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 27.4.2009 Maanantai
« Vastaus #30 : 27.04.09 - klo:13:30 »

Kiltti Klettermus, ethän kirjoita kovin usein ruotsiksi viestejäsi.
Katos, kun meikä ei ymmärrä kun muutaman tärkeimmän  [:-)] sanan.

Mulla oli puhelinaika omalle lekurille. 
Yhtä paljonhan sitä tulee höpistyä puhelimessa, kuin paikan päällä. 
Jestas, kun poitsu on turvallisen tietävä ja niin syötävän suloinen puhelimessakin.  [:-)]

Ennakkoon olen saanut toukokuulle käyntiajan.  Lekuri sanoi et pidä vaan se voimassa, jos satut tarvitsemaan.  Eiks oo ihana teko lääkäriltä?  [:-)]

Meen paistamaan tonnikalaperunamunakkaan.  [:20]

Edelleen on ulkona auringoton sää.
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 27.04.09 - klo:13:53 »

Kaarin,mulla sama juttu että ei oikein toi ruattin kieli taivu  [:-I] Mutta mitäpä me näistä kielineroista  :-))

Lisään tähän vielä että tulipa vähän ekoiltua.Noin 30 kilsaa ja kyllä oli ihana ilma ajella.Tuttuja lintuharrastajia liikkellä muutama.Eka kertaa kävin uudistetulla piilokojulla Viikissä,kylläpä oli hieno.Hyvä on siellä lintuja tarkkailla  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 27.04.09 - klo:14:16 kirjoittanut Punarinta(Pettirosso) »
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 27.04.09 - klo:14:51 »

Klettermuksen viestissä hän toivotteli kaikille hyvää jatkoa ja kertoi, että hänen täytyy pitää pidempi paussi tänne kirjoittelussa, koska on vakavasti sairas.

Klettermus, har det bra. Hoppas att du bli bättre/frisk snart  [:30]

Tänään on tapahtunut vaikka mitä. Koulumatkalla kävin katsomassa kolme avosettiä. En ollut koskaan aikaisemmin nähnyt. Olivat todella nättejä ja elegantteja lintuja.

Koulusta pois tullessa soitti eräs eläintenhoitaja ja pyysi, että kävisin pyydystämässä "häirikkömetson". Tein työtä käskettyä ja sain metson kiinni haavilla koulun pihasta. Ei se ollut agressiivinen, mutta poliisi käski poistamaan sen tai he olisivat lopetttaneet sen. Rengastin sen ja vein korpeen. Eiköhän se siellä pärjäile vaikka city-metso onkin.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #33 : 27.04.09 - klo:14:54 »

Klettermukselle paranemisia...
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 27.04.09 - klo:15:00 »

Onpas tänään lämmin päivä. Tuli ihan hiki kun tallustelin pellolla koiran kanssa. Oli antoisa reissu, vaikka olisi sillä reissulla pahastikin voinut käydä.
Antoisa oli sen tähden, että näin ojassa ainakin kaksikymmentä sammakkoa ja kurnutus oli sen mukainen  [:-)]. Ajattelin ottaa videolle pienen pätkän, mutta kamera sanoi Plingeliplong, muistikortti täynnä  [:-/].
Jatkoimme sitten matkaa, niin yhtäkkiä koira hypähti taaksepäin. Kyykäärme lähti ihan sen kuonon edestä. Metrin verran se meni ojan suuntaan ja jäi siihen tuijottamaan meitä (Ja muistikortti täynnä  [:-/] ). Onneksi se kuitenkin meni ojan suuntaan eikä iskenyt myrkkyhampaitaan koiraan.
Loppumatka sujuikin sitten rauhan merkeissä.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 27.04.09 - klo:15:34 »

Kyy!  :-O  Tarpeen tullen ei varmasti oo kamera lähettyvillä, tai muuten on epäkunnossa!  [:-/]

Klettermukselle pikaista paranemista. 
Kiitos Anniinalle, kun suomensit tuon kirjoituksen.  [:-)]

Vuosi sitten oli vapunpäivänä luonto saman näköistä, kuin e h k ä nytkin.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #36 : 27.04.09 - klo:15:55 »

KÄÄK!  [:67] Mä en yhtään muistanut, että meille tulee tänä iltana pari Pasin tuttua tms kuudelta. Mulla pyykit kesken, kiireellä raivasin pahimmat sotkut keittiöstä (joku on lukenut Hesaria valkoisella pöydällä...) ja takkahuoneesta, jonka Pasi kuitenkin haluaa esitellä. Suihkussa kävin ja nyt pitäisi keksiä joku taikatemppu, että mä nukahtaisin heti, kun pyykkikone on pysähtynyt ja heräisin pirteänä ennen kuutta ja jaksaisin näillä unilla painaa ensi yön  [:´((]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 27.04.09 - klo:16:45 »

Täytyy lähteä tästä synttärilahjan ja -kakun ostoon. Kunhan Repe palaa prätkäreissulta niin voidaan pistää kemut pystyyn.  [:51]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #38 : 27.04.09 - klo:16:45 »

Kotona taas  [:-)]

Hienoja kuvia ja videoita päivän ketjussa  [:-)] [:-)]

Ruotsinkieli eikä oikein mikään muukaan ulkomaankieli mulla taivu ... [:-I] [:-(]

Aurinkoista ja tuulista on ulkona ja pilviäkin ajelehtii taivahalla, varjossa vielä 18,8 plussaa ja päivän lämpimin 20,1 ja
linnut iloisesti pihapiirissä tirskuttelee ja ihan niinkuin olisin jo työpaikan pihapuissa nähnyt kirjosiepon hyppelevän [:-)]
Kirjattu

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #39 : 27.04.09 - klo:16:54 »

Iltaa! [:-)] [:-)]

Ulkona tuulee, on pilvistä ja +18 astetta. Mukavan lämmintä!

Linnut livertelee ulkona. Piha kuhisee rastaita, soidinmenot käynnissä. Tintit rakentaa pesiään pönttöihin. Kirjosieppo saapuu luultavasti lähipäivinä. Ja  myös pajulintu, tiltaltti ja haarapääsky.
Tämä kouluviikko onkin lyhty, kun perjantai on vapaapäivä.
Hyvää maanantaita kaikille! [:45] [:45] [:45]

Kirjattu

talitintti

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 27.04.09 - klo:16:59 »

Päivää  [:-)]

Hirveä yskä mulla nyt, on vissiin paljon siitepölyä ilmassa.

Kaarin,mulla sama juttu että ei oikein toi ruattin kieli taivu  [:-I] Mutta mitäpä me näistä kielineroista  :-))

Lisään tähän vielä että tulipa vähän ekoiltua.Noin 30 kilsaa ja kyllä oli ihana ilma ajella.Tuttuja lintuharrastajia liikkellä muutama.Eka kertaa kävin uudistetulla piilokojulla Viikissä,kylläpä oli hieno.Hyvä on siellä lintuja tarkkailla  [:-)]

Minäkin olin viikonloppuna samassa piilokojussa. Olipa se hienosti rempattu kun se oli sellainen tumma ja sotkua täynnä. Viikonloppuna siitä seurasin läheltä pajusirkkua, ja eikös siitä nähty tässä joku päivä mandariinisorsakin?  [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #41 : 27.04.09 - klo:17:22 »

Ja nyt ulkoilmaan  [:-)]
Kirjattu

talitintti

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 27.04.09 - klo:17:34 »

Krya på dig, KLETTERMUS!  [:30]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 27.4.2009 Maanantai ***pyörä***
« Vastaus #43 : 27.04.09 - klo:17:57 »

No niin...pyörä tuli vihdoinkin. Ei siinä menny kuin kolme viikkoa ootellessa. No hyvää kannattaa oottaakin vaik kuin kauan. Toivottaman surkeasti oli vain lähettäjä toiminut. Pistänyt vaan matkahuoltoon pyörän lappu kaulassa kuin huutolaispojan. Ei tavaraa sillä lailla saisi lähettää. Joitain naarmuja siihen oli tullutkin. No, olen niin täynnä tätä myyjää, etten enää viitsi valittaa. Pyörää itselle sitten sovitellessa ja mm. lokasuojat laitettua ja mittari tietysti...aikaa hurahti nelisen tuntia. Pikku koelenkki tehty ja hyväksi havaittu. Havaittu samalla jotain "outoja makkaroita" hankaloittamassa kunnon polkemista.  [:-DD]. Eiköhän nekin karise kesän mittaan kunhan pääsee kunnolla sinuiksi oman "Renaultin" kanssa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #44 : 27.04.09 - klo:18:08 »

Kotona taas [:-)]

Surkea kielitaito täälläkin ihan oikeasti tulee ihmeteltyä miten ulkomailta on aina kotiin löytänyt

Klettermusille ja kaikille muillekin parantumisia ja peukkuja [:30] [:30] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sivu luotiin 0.057 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.