Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Huolestuttaako sikainfluenssa?

kyllä
- 7 (21.2%)
ei
- 26 (78.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Äänestys päättynyt: 06.05.09 - klo:16:54

Kirjoittaja Aihe: Sikainfluenssa  (Luettu 2006 kertaa)

Lentsu

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Sikainfluenssa
« Vastaus #60 : 21.11.09 - klo:13:13 »

Ei paniikkia! tavallinen lentsu!

Ai minä vai? [:-DDD]

Moikka vaan kaikille, en ole taas pitkään aikaan kerennyt pönttöilemään.
Ei minuakaan kauheasti tuo sikaflunssa huoleta. Vähä nyt tuntuu siltä, että media on lietsomassa jonkinlaista panikkitunnelmaa.

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #61 : 21.11.09 - klo:19:19 »

Ei huoleta sen enempää nyt kuin keväälläkään. Rokotusta en aio ottaa juuri siitä syystä, ettei sen tehoa tarkalleen ole tutkittu ja onhan joitakin rokotuksen saaneita 'sikaan' kuollut. Tavalliseen influenssaan kuolee vuosittain myös joitakin ihmisiä, mutta siitä ei suuremmin uutisoida.

Toiset ovat sairastuneet kovaan flunssaan otettuaan sen tavallisen influenssarokotuksen, vaikka muuten ovat olleet vuodesta toiseen flunssattomia. Tapaan olla 1-2 kertaa vuodessa flunssassa ja vaikka sillä hetkellä on kauhea olo, niin kyllä siitä paranee ja jos ei, niin sitten on tarkoitettu, että minun elämäni päättyy (k)röhkimällä  [8-)]

No Panic -ja kaikki ovat unohtaneet jo hullunlehmäntaudin  [:-I]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #62 : 21.11.09 - klo:19:29 »

No Panic -ja kaikki ovat unohtaneet jo hullunlehmäntaudin  [:-I]

Ja lintuflunssakin on tainnut jo vaipua unholaan. Ellei jokin media taas herättele sitä uudelleen, hm... [:-I]

Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #63 : 21.11.09 - klo:20:59 »

Aika paljon on kuulunut köhiviä ihmisiä, tiedä sitten mitä flunssaa se on, samanlailla köhii ne kaikki. Ulos lähtiessä olen laittanut käsiin sitä antiseptista, mutta lieneekö siitä hyötyä. Kotona en käytä, koska kisuja silittäessä se tarttuisi niiden turkkiin on pahanmakuista ja -hajuista.
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #64 : 24.11.09 - klo:15:45 »

Suomi tilasi KAIKKI rokotteet tältä valmistajalta, joka ei nyt oikein rehelliseltä vaikuta:

H1N1-rokotetta pois markkinoilta allergiareaktioiden takia
Tiistai 24.11.2009 klo 15.34

Lääkeyhtiö GlaxoSmithKline vetää markkinoilta erän sikainfluenssarokotetta Kanadassa.

Yhtiön tiedottaja Gwenan White kertoi tiistaina, että kyseinen erä on saattanut aiheuttaa tavalliste enemmän allergiaoireita. Oireet saattavat pahimmillaan olla jopa hengenvaarallisia.

Uutistoimisto AP:n mukaan 172 000 kappaleen suuruisen erän rokotteita on levitetty eri puolille Kanadaa.
White ei suostunut kertomaan, kuinka monta niistä oli ehditty antaa ihmisille ennen erän poisvetoa. Yhtiö ilmoitti vaarallisesta erästä Kanadan viranomaisille 18. marraskuuta.

GlaxoSmithKline on toimittanut Kanadaan kaikkiaan 7,5 miljoonaa rokotetta. Yhtiö on toimittanut rokotteita myös Suomeen.

IL

Suomi tilasi kaikki rokotteet yhdeltä valmistajalta :  http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009112110636139_si.shtml

Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 24.11.09 - klo:16:00 »

Kerronpa tässä, mitä tapahtui vuonna 1976 jenkeissä. Siellä puhkesi sikalunssa. Olin paikalla vuodet -95 ja -96. Vuonna -96 sain kamalan röh-röh- taudin. En sitä silloin niin ajatellut. Sikakipeä olin, mutta sairastuin viimeisenä koko opiskelija-asunnossa. En ole sen jälkeen niin luntsainen ollutkaan.

Jenkeissä aloitettiin rokotuskampanja. Noin 25 % väestöstä oli rokotettu, kun ihmisiä alkoi kuolla rokotteisiin. Liki 30 kuoli rokotteisiin ja yksi itse tautiin. Rokotuskampanja keskeytettiin. Rokote oli hätäisesti valmistettu.

Muistan, kun siitä puhuttiin, mutta asia ei minua silloin niin  hätkäyttänyt. Nyt tuli tapahtuma mieleen.

Taisin ehkä sairastaa saparotaudin... Nyt en ota rokotetta.

Netistä löytyy tuosta asiasta tietoa. En nyt vain viitsi etsiä linkkiä.

Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #66 : 24.11.09 - klo:16:03 »

Onhan se ihan selvää, että lääketehtailla on ollut aivan liian vähän aikaa tämän rokotteen kehittämiseen ja testaamiseen. En mä kuitenkaan usko, että siihen rokotteeseen kuolee ihmisiä  [:-I]  Täytyy ainakin toivoa parasta.

Jaska

• Vieras
« Vastaus #67 : 24.11.09 - klo:18:32 »

Kerronpa tässä, mitä tapahtui vuonna 1976 jenkeissä. Siellä puhkesi sikalunssa. Olin paikalla vuodet -95 ja -96. Vuonna -96 sain kamalan röh-röh- taudin. En sitä silloin niin ajatellut. Sikakipeä olin, mutta sairastuin viimeisenä koko opiskelija-asunnossa. En ole sen jälkeen niin luntsainen ollutkaan.
Jenkeissä aloitettiin rokotuskampanja. Noin 25 % väestöstä oli rokotettu, kun ihmisiä alkoi kuolla rokotteisiin. Liki 30 kuoli rokotteisiin ja yksi itse tautiin. Rokotuskampanja keskeytettiin. Rokote oli hätäisesti valmistettu.
Muistan, kun siitä puhuttiin, mutta asia ei minua silloin niin  hätkäyttänyt. Nyt tuli tapahtuma mieleen.
Taisin ehkä sairastaa saparotaudin... Nyt en ota rokotetta.
Netistä löytyy tuosta asiasta tietoa. En nyt vain viitsi etsiä linkkiä.

Täällähän tää oli !  [:-DD] Muisti kun on mitä on ja kauhea päänsärky päällä  [NUT]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #68 : 24.11.09 - klo:18:46 »

Jaska, et kai nyt saanut tartuntaa...
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #69 : 24.11.09 - klo:19:05 »

Jaska, et kai nyt saanut tartuntaa...

Ei, kyllä tää on ilmasta johtuvaa, toivon mukaan !  [:-I] Täytyy psyykata itseään vaan.
Olen nyt ottanut troppia sun toista ja syönyt vähän, että eiköhän tämä tästä...
« Viimeksi muokattu: 24.11.09 - klo:19:12 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #70 : 26.11.09 - klo:14:44 »

Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #71 : 26.11.09 - klo:14:48 »

Jotenkin hassua tuo, että Suomessa epäillään, että sikainfluenssa on tarttunut ihmisestä sikaan...
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #72 : 26.11.09 - klo:17:52 »

Jotenkin hassua tuo, että Suomessa epäillään, että sikainfluenssa on tarttunut ihmisestä sikaan...

Porsaita äidin oomme kaikki, oomme kaikki, oomme kaikki...  [NUT]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sus

• Vieras
« Vastaus #73 : 26.11.09 - klo:17:52 »

:-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #74 : 26.11.09 - klo:18:11 »

Sus (domesticus) flunssa... [:-DD]

Kirjattu

Sivu luotiin 0.066 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.