Päivää Turusta!
Upea, mahtava ilma ulkona. Tuossa auringossa mittarissa peräti 27,8 astetta tällä hetkellä. On muuten jännä ilmiö, että vaikka Suomi loppujen lopuksi on pieni maa, kelit tuntuvat olevan hyyyvinkin erilaiset eri puolilla maata. Ja onhan se huomattu liikenteessäkin... Joskus ei tarvitse ajaa kuin 10 kilometriä, kun sää onkin aivan toisenlainen kuin lähtiessä.
Yllättävän mukavalta tuntui lähteä liikenteeseenkin tänään jo puoli kahdeksan maissa. Yllättävää sikälikin, että koko yönä en saanut unta lainkaan! Menin tavallista aikaisemmin punkkaan, lueskelin ja yritin aidosti rentoutua, mutta unta ei vain ruvennut kuulumaan. Neljän maissa kävin vielä pirteänä veskissäkin, ja kun miehellä soitti kello viideltä, nousin minäkin jo silloin ylös. Olin kylläkin varma, että tuo valvominen kostautuu vielä aamupäivän aikana, mutta eipä ainakaan vielä nukuta - väsyttää kyllä, ja niin vietävästi. Ei tästä kovin kauaa ole, kun vasta kotiuduin; hoidin nääs samalla reissulla pari virastoasiaakin.
Minun ei kylläkään pitäisi väsyneenä - kuten ei kiireisenä tai hermostuneenakaan - kirjoitella tänne mitään... Olen nyt huomannut, että muutamat ihmiset ovat ymmärtäneet joitakin sanomisiani väärin. Olen siis osannut ilmaista itseäni huonosti... Mutta sellainen on luonteeni, että rauhaa en saa ennen kuin käyn Talvikille erikseen vastaamassa tiistain ketjussa. Sitten pystynen rauhoittumaan ja - vetäytymään sivuun ainakin joksikin aikaa. Kaikille teille toivotan sitä kuuluisaa mielenaurinkoista edelleenkin!