Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: TILLIKILPAILU 2009  (Luettu 2259 kertaa)

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #105 : 08.06.09 - klo:13:35 »

Meillä on kyllä niin kylmää tuolla ulkona etteivät nuo pikkiriikkiset alutkaan ole yhtään kohentuneet  [:-(]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #106 : 08.06.09 - klo:16:58 »

Ei ensimmäistäkään hiippaa näkyvillä ainakaan vielä  [:-I]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #107 : 08.06.09 - klo:19:58 »

Nyt olen niin  onnellinen, ensimmäiset tillin alut on tulossa 3 ruukussa neljännessä ei näy vielä mitään alkua. Heti alkoivat kasvamaan kun nostin ne ruukut sisätiloille.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #108 : 08.06.09 - klo:20:27 »

Eikös kilpailutillit pitänyt kylvää ulos?  Ja kai kasvattaakin  [:-I]

Siis minulla ei ole mitään mahiksia joten en siksi kysele  [:-DD]
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #109 : 08.06.09 - klo:20:30 »

Laitanpa vielä kerran kilpailun säännöt esille:

Kilpailu menee näin:

* Kaikki osallistujat kylvävät tillin siemenet ULOS (maahan, purkkiin tms.) 24.5.2009
* Osallistujat ilmoittautuvat tähän ketjuun
* Voittaja on se, joka ensimmäisenä voi käyttää tilliä syötäväksi
* Kuva on suotavaa, mutta ei pakollista
* Jos ei ole kuvaa on jonkun todistettava tillin syötävyys ja koko
* Tämä kilpailu ei ole tosikoille
* Palkinto postitetaan tai toimitetaan voittajalle kilpailun ratkettua
(viimeistään ennen seuraavan tillikilpailun alkua)
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 093
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #110 : 08.06.09 - klo:20:58 »

 [:17] Olen lukenut huonosti ohjeet. Minulla on sisällä, joten minun osuuteni jäi tähän. Seurailen kyllä mielenkiinnolla teidän muiden tillien kasvua  [:-)]
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #111 : 08.06.09 - klo:22:36 »

Minulla on ne sisällä vain yön aikaan,kun yöt ovat olleet niin kylmiä. Kilpailun
raati pitäisi ottaa myös huomioon sen missäpäin suomea kilpailijat asuu. Mä asun
nykyisin täällä etelän kärjessä, missä yöt ovat olleet todella kylmät mittarissa vain +2. [:-)]

Jos se teille ei sovi että teen näin, niin vetäydyn kilpailusta pois, kun te näköjään olette noin pikkumaisia(pilkun..........). [:-(]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #112 : 08.06.09 - klo:23:45 »

Minulla on ne sisällä vain yön aikaan,kun yöt ovat olleet niin kylmiä. Kilpailun
raati pitäisi ottaa myös huomioon sen missäpäin suomea kilpailijat asuu. Mä asun
nykyisin täällä etelän kärjessä, missä yöt ovat olleet todella kylmät mittarissa vain +2. [:-)]

Jos se teille ei sovi että teen näin, niin vetäydyn kilpailusta pois, kun te näköjään olette noin pikkumaisia(pilkun..........). [:-(]

Ehei, älä vetäydy pois, ei kukaan täällä ole pikkumainen! Jos sun tarvitsee ne kylmän takia laittaa sisätilohin, niin laita, mun taas täytyy tehdä niin kun aurinko liikaa paahtaa partsilla, eiks se oo niinku sama asia?  [:-DD] Tämä on hupijuttu kuten Marjuli jo sanoi. Jatka kokeilua!
 [:59]
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #113 : 09.06.09 - klo:04:55 »


Jos se teille ei sovi että teen näin, niin vetäydyn kilpailusta pois, kun te näköjään olette noin pikkumaisia(pilkun..........). [:-(]


Pikkumaisia ei olla,  vähäisiä sääntöjä noudatetaan. Tää on ihan hauska juttu ja pidetään sellasena.    (tosikot vetäytykööt)
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 093
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #114 : 09.06.09 - klo:07:33 »

Hei, en pidä itseäni lainkaan tosikkona, mutta kun yhdessä viestissä oli, että kylvetään ulos, ja minä kylvin sisälle, niin sen takia ajattelin sitten luopua.
Tahdon noudattaa sääntöjä, mutta en tahdo olla tosikko, mitä oikein teen  [:´((] [:´((]  :-))
Olenko mukana vai en?
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #115 : 09.06.09 - klo:08:54 »

Meillä ainakin vielä toissa yönä oli sen verran pakkasta, että ei ollut muita vaihtoehtoja, kuin kantaa osa kasveista ja kukista sisälle ja loput peitellä ulos.  [:-)]
(Ei me kyllä kilpailussa ollakkaan, kun ne tillit oli istutettu jo paljon aikaisemmin.  [:-I])
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #116 : 09.06.09 - klo:17:39 »

Hei, en pidä itseäni lainkaan tosikkona, mutta kun yhdessä viestissä oli, että kylvetään ulos, ja minä kylvin sisälle, niin sen takia ajattelin sitten luopua.
Tahdon noudattaa sääntöjä, mutta en tahdo olla tosikko, mitä oikein teen  [:´((] [:´((]  :-))
Olenko mukana vai en?

Vastaus:
Olet mukava!  :-))

Ei nyt oteta näitä sääntöjä niin vakavasti. Tänä kesänä on kylmää, mutta ei onneksi täällä etelässä lunta. Jatketaan kaikki tillien kasvatusta! Ketään ei ole poistettu kisasta!

Iloista tillinviljelyä!  [:45]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #117 : 09.06.09 - klo:20:20 »

Minulla on ne sisällä vain yön aikaan,kun yöt ovat olleet niin kylmiä. Kilpailun
raati pitäisi ottaa myös huomioon sen missäpäin suomea kilpailijat asuu. Mä asun
nykyisin täällä etelän kärjessä, missä yöt ovat olleet todella kylmät mittarissa vain +2. [:-)]

Jos se teille ei sovi että teen näin, niin vetäydyn kilpailusta pois, kun te näköjään olette noin pikkumaisia(pilkun..........). [:-(]

Pilkun.  .  .    :-O  Vähän on häpeällisesti sanottu.
Lastenkin leikeissä on säännöt. Ja niitä pyritään noudattamaan. Tämä on myös leikki jossa on säännöt. Se että
sääntöjä noudatetaan ei ole suinkaan tuota rumalla sanalla nimittelyä vaatinut.
Ja kyllä nämä yöt sekä päivät ovat takuulla olleet ihan joka puolella Suomea samanlaiset.

Jos olen PILKUN.  .  niin  minut saa tällä ilmoituksella sulkea POIS tästä leikistä  [:-/]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #118 : 10.06.09 - klo:09:43 »

Samaa mieltä oon kuin Muru että sääntöjä noudatetaan vaikka kisa onkin leikkimielinen. Ja Klettermus saisi taas kerran miettiä sitä mihin sävyyn pönttökavereille asioita sanotaan, erittäin ikävää tuollainen syyttely.

Ja mitä minun tilleihini tulee niin aika pieniä olivat vielä viime viikonloppuna, taitaa mennä voitto tänä vuonna sivusuun [:-DD].
Marjulin minulle luovuttamassa "Tillikilpailu 2008" palkinnossa oli mukana sellaista tillinsiemennauhaa joka oli helppoa kylvää kun ei tarvinnut ajatella että tuleeko liian tiheään, ja kaikenlisäksi siemenet itivät hienosti. [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #119 : 10.06.09 - klo:09:46 »


Jos se teille ei sovi että teen näin, niin vetäydyn kilpailusta pois, kun te näköjään olette noin pikkumaisia(pilkun..........). [:-(]


Pikkumaisia ei olla,  vähäisiä sääntöjä noudatetaan. Tää on ihan hauska juttu ja pidetään sellasena.    (tosikot vetäytykööt)

Ok, tehty, eli vetäydytty.
Eihän minusta tässä nyt kummia sääntöjä ollut joten olisi luullut että niitä osaa lapsikin noudattaa. Mutta kun ei niin ei.
Miltä tuntuu voittaa tilleineen kun tietää että jotkut ovat kasvattaneet sateessa ja kylmässä ulkona  [KIPPIS]

Siis kuten jo aiemmin kirjoitinkin, tiedän sataprosenttisesti että en sitä palkintoa voita. Kunhan halusin olla mukana Marjulin järjestämässä MUKAVASSA kisassa jossa pääasia EI mielestäni ole voitto  [:-DD]
Joten olisiko tuo nyt sitten ollut niin kamalaa jos olisi noudattanut vähäisiä sääntöjä ja antanut niiden olla ulkona. Kaikilla olisi ollut samat lähtökohdat.
Ja minusta noilla partsiviljelijöillä vielä hieman paremmat  [:-DDD]

Mutta tämä siis tästä. En aio ottaa isompaa hernettä nenuun. Jatkan toisaalla lintujutusteluja ja muutakin.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.312 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.