Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: TILLIKILPAILU 2009  (Luettu 2260 kertaa)

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #120 : 10.06.09 - klo:09:56 »

Voi hitsi!  [:´(]

(Tämä on Pönttölän traditio, tämä Tillikilpailu. Tarkoitus on jutustella mukavia tillin ja vähän muunkin kasvattamisesta. Voitto ei ole tärkeintä, mutta kivat sille joka voittaa. Vähän paha mieli nyt....
Toivoisin, että kaikki jatkaisivat tilliensä tarkkailua ja kertoisivat niiden sielunelämästä jatkossakin tänne
.)

Tilliä me kasvatamma!  [:3] [:43] [:44] [:45] [:52] [:53] [:61]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 093
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #121 : 10.06.09 - klo:12:47 »

Voi voi voi tätä porukkaa, kun tällaisestakin asiasta pitää vääntää kättä. Ohjeissahan sanotaan myös, että tämä kilpailu ei ole tosikoille, vai mitä. Ei kai sillä ole niin väliä kuka voittaa.
Jos te haluatte, että en voi osallistua, koska en ole noudattanut sääntöjä (jotka olen lukenut huonosti, tai jättänyt sen kohdan lukematta), niin se sopii minulle, enkä ole laisinkaan siitä pahoillani. Olen sitten muuten hengessä mukana ja seurailen teidän tillikilpailua, joka on mielestäni hauska kisa. Osallistun sitten ensi kesänä, jos tällainen vielä järjestetään.  [:-)] Otetaan huumorilla tällaiset leikkimieliset kisat  [:-)]
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #122 : 10.06.09 - klo:17:00 »

Ilmoitan täten että ei minua vähäkään kiinnosta teidän tillikilpailunne sama se olenko mukana vai en. Jos säännöt ovat kaikille samat niin se on todella epäreilua. Kun joillakin on mahdollisuus kylvää tillit maahan  ja toisilla ei.

Minähän en syytä ketään henkilökohtaisesti niinkuin -muru- ja Tiina vaan totean sen olevan niin.
Kirjattu

Tipi

  • Vieras
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #123 : 10.06.09 - klo:17:54 »

Voi harmi, kun Marjulin tillikilpailu meni persuksillee. Se vaikutti näin sivusta seuraamalla varsin mielenkiintoiselta, vaikka sen saattoi jo alkujaan arvata, että puntit eivät olleet lähdössä tasan.
Jos Marjuli ensi vuonna järjestät, niin minäkin osallistun ja ehdotan, että laitat kilpailuun eri luokat.
Kas, tontin omistajat voivat kylvää tillinsä ulos, kerrostaloasukkaat parvekkeelleen ja ne onnettomat joilla ei ole asunnossaan edes parvekkeita, voisivat kasvattaa ne huoneissaan.
Ehdotuksessa olisi: ulos kylväjät
                          parvekkeilla kylväjät ja
                          sisällä kylväjät
sitten vielä erikseen sellainen sarja, jossa saa tillejään kiikuttaa aina tarpeen, tai mielensä mukaan, sisälle ja ulos. Pääsääntöna vain, että ulos kylvetyt kasvakoot, tai kuolkoot ulkona, parvekkeella kasvatetut, kasvakoot, tai kuolkoot parvekkeilleen ja sisällä kasvatetut samoin.
Idea säilyisi silti samana, jokainen saa osallistua, jos haluaa kaikkiin luokkiin, ja johtotähtenä se, kuka saa ensimmäisenä tillistään maistiaisia.
Tietysti, jos joku keksii vielä muita ehdotuksia, voisi niitäkin huomioida.

Nyt tuli täälläkin kylvettyä asteita oli 95 ja on puhdas olo!  [:-)]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #124 : 10.06.09 - klo:18:25 »

Otetaan huumorilla tällaiset leikkimieliset kisat  [:-)]

Samaa mieltä! Johan on sanottu täällä monta kertaa, että idea on kasvattaa tilliä, missä sitten, sillä ei ole merkitystä. Kasvakoon vaik veeseessä!  [:-DD]
Juu, tillit kasvaa, ei ne välitä riidoista, ne on puolueettomia..kohta alan harventaa..alkaa näkyä jo ensimmäiset hapsulehdet.. [:-P] :-)) [:45]
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #125 : 10.06.09 - klo:18:47 »

Juu, tillit kasvaa, ei ne välitä riidoista, ne on puolueettomia..kohta alan harventaa..alkaa näkyä jo ensimmäiset hapsulehdet.. [:-P] :-)) [:45]

 [KIPPIS]

KLETTERMUKSEN tekstiä voisi kommentoida, mutta en jaksa.

Kaikille tasapuolisesti onnea kisaan, Mesis älä luovuta  [:-)]

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 093
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #126 : 10.06.09 - klo:19:13 »

En luovuta  [:-)] -jos ei joku sitä vaatimalla vaadi  :-))
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #127 : 10.06.09 - klo:20:07 »

Pitäsköös sitä harventaa....
Kirjattu

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #128 : 10.06.09 - klo:20:32 »

Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #129 : 10.06.09 - klo:22:00 »

Minulla on ne sisällä vain yön aikaan,kun yöt ovat olleet niin kylmiä. Kilpailun
raati pitäisi ottaa myös huomioon sen missäpäin suomea kilpailijat asuu. Mä asun
nykyisin täällä etelän kärjessä, missä yöt ovat olleet todella kylmät mittarissa vain +2. [:-)]

Jos se teille ei sovi että teen näin, niin vetäydyn kilpailusta pois, kun te näköjään olette noin pikkumaisia(pilkun..........). [:-(]

Eipä tullut mieleenkään tuollainen     :-O  ,vaikka meillä oli kahtena yönä peräti -2 astetta.Enkä vienyt tillejä sisälle,laitoin vain harson yöksi päälle.Mulla on kyllä suojainen metsänlaita valttina.   [:-P]   [:-DD]
Tietysti kaikissa kilpailuissa on säännöt,leikkimielisissäkin,eihän ne muuten kilpailuja ole.   [:-I]
Tää on ihan mukava kisa,ei ole tarve voittaa.
Kisan ansiosta sain viime kesänä tilliä jopa pakkaseenkin,kun laitoin moneen ruukkuun.Viime kesänä ei tilli menestynyt ollenkaan kasvimaalla.
Kiitos Marjuli kisasta.   [:-)] 
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #130 : 11.06.09 - klo:12:40 »

Pitäsköös sitä harventaa....

Mun ei ainakaan tarvi, kun mun tillinsiemenet oli nauhassa sopivin välein. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #131 : 11.06.09 - klo:13:32 »

Tämä tillikilpailu on tosi hauska!
Mulla meni mönkään osallistuminen koska kylvin jo kuukautta ennen määräaikaa. Nyt jo saapi tilliä omalta pihalta (huom. asun kerrostalossa keskellä kaupunkia!)
Maistuupi niin hyvälle ja on varmasti myös puhdasta, koska autoteitä ei ole ihan vieressä.
 [:-)]
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #132 : 11.06.09 - klo:16:36 »

Minun tillini jääpi vaan koristeeksi kun Hangon tie(25) on ihan vieressä. [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 093
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #133 : 11.06.09 - klo:16:46 »

Ilmoitan täten että ei minua vähäkään kiinnosta teidän tillikilpailunne

Vai kiinnostaako sittenkin ihan vähäsen  [:57]
Kirjattu

Tipi

  • Vieras
Vs: TILLIKILPAILU 2009
« Vastaus #134 : 11.06.09 - klo:17:23 »

No tottakai kiinnostaa. Nyt vain jännäämme kuka uskaltaa ekana ilmottaa
ottaneensa maistiaisia 24.5. tai sen jälkeen kylvämistään tilleistä.   [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.137 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.