Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Terveisiä Missourista  (Luettu 10032 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Terveisiä Missourista
« Vastaus #90 : 21.01.07 - klo:23:46 »

Olipa kiva tutustua Matkijalinnun maisemiin.  Kiitos ja lisää oottelen. [:-)]  [KIPPIS]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #91 : 22.01.07 - klo:05:40 »

Lehdissä oli täälläkin jäämyrskystä kuvia, kuvat kauniita mutta tuhot ikäviä  [:-(]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #92 : 29.01.07 - klo:19:44 »

Kiitokset taas terveisistä! [:-)]

Mukavalla paikalla on Matkijalinnulla koti, kun ihan joen vieressä (melkein). Kaunis on tuo luminen kuva, mutta tosiaan oli silloin uutisissakin tuosta myrskystä siellä.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Matkijalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #93 : 04.02.07 - klo:04:54 »

Mississippi padon luona oli aika paljon jäässä. Jään alla vesi virtaa ja padon alla on jonkun verran juoksevaa vettä. Proomut seilaa kanavaa padon vierestä. Siellä lokit lenteli sulassa vedessä, mutta muutama seisoskeli jäälautoilla. Pakkasta 10 astetta tai yli.

Toiset vaan nukkuivat muualla suoraan jäällä.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #94 : 04.02.07 - klo:12:19 »

Kiitokset kuvaterveisistäsi, ompa siellä vielä kylmää  :-O
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Matkijalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #95 : 12.02.07 - klo:15:41 »

Päivällä oli nollakeli, yöllä pieni pakkanen. Olimme viikonlopulla partiohöpötyksessä. GPS laitteilla nuorimmat pojat hiippaili illalla metässä. Meidän poika oli vain näyttelijä, ensin operative eli salainen agentti, sitten terroristi. Itse olin pimeässä ulkona kerran, kävin vaihtamassa yhden ryhmän walkie talkien. Viimeinen ryhmä oli liikkellä minun walkie talkiella, kaikki muut oli tyhjiä, lataantuvat. Viimeinen piste, GPS luvut annettu, oli karkkilaatikko.

Me päämajassa, mäen päällä, olimme jopa kännykkäyhteydessä maailmaan, mutta meillä
henkilökunnalla oli yksi walkie talkie kanava käytössä kun pojilla oli muut kaksi. Istuimme pöydän äärellä ja kaksi isää luki skriptaa pojille sen walkie talkien kautta. Minä lähinnä kunnostin walkie talkieita. Mitä ne on suomeksi?

Lintuja etsin sunnuntainaamuna kun vain kaksi aikuista oli hereillä, oli laittanut kahvia. Tuli kolme vuosipinnaa. Eka haaskalintu liikkeellä, ne on pikkaisen etelämpänä talven kolme neljä kuukautta.
« Viimeksi muokattu: 12.02.07 - klo:17:04 kirjoittanut Matkijalintu »
Kirjattu

Erkki K

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #96 : 12.02.07 - klo:19:38 »

Nyt vasta huomasin tämän ketjun. Kiva oli tutustua Matkijalinnun kotimaisemiin ja lintuihin. Mielenkiintoisia lintuja. Walkie talkie on suomeksi radiopuhelin. Aika paljon sitä kutsutaan täällä myös englanninkielisellä nimellään, walkie talkie. Terveisä vaan sinne kauas! :-))
Kirjattu

Matkijalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #97 : 12.02.07 - klo:19:49 »

Ahaa, olen aina luullut radiopuhelimia semmoisiksi salkun kokoisiksi kännyköiksi joita joskus 80 luvulla oli. Ja taksikuskien puhelimiksi.
Kirjattu

Matkijalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #98 : 12.03.07 - klo:15:56 »

PARTIOSSA, ensin sateessa

Osa 1 perjantai
Nyt alkaa partiopoikien telttakausi. Poikani ohjailee telttojen pystytystä, heikossa sateessa. Sääprofeetta sanoi sateen loppuvan ennen keskiyötä.

Itse olisin mennyt aamulla, mutta tarvitaan kuskiksi. Tämä 20 minuttia autossa sateessa pimeässä on suurin piirtein mun sietokyky näin duunin jälkeen.

Lauantaina kokeilen yhtä kiikaria, tehtäviä mulle ei kai sitten koko päivänä kunne ateria klo 18.

Uudet pojat saapuvat kokeilemaan telttailua, tän talven sudenpennut, joita värvätään. Mamman hameen helmoista isoihin poikiin. Makuupussi on oltava, meillä on safkat ja teltat.

Osa 2 lauantai

Matkijalinnutkin ovat alkaneet laulaa. Muutama niistä joita ne matkivat alkoi pari viikkoa ennen.

Olin aamulla teltassa. Makuupussissa kyllä oli lämmin mutta kun nousi kävelemään pusakka ja pipo ja hanskat päällä oli tuntikaupalla vilu. Vaikka keskipäivällä oli ihan kevät, paitahihasillaan oloa.

Kukaan isistä ei viitsinyt keittää vettä, enkä tuonut priimusta. Vain pari teepussia. Hain sen sitten kotoa.

Aamulla tehtäväni oli löytää kolme poikaa 20 joukosta ja antaa niille äitien lähettämät lääkkeet. Allergialääkkeet illalla, nää on näitä mömmöjä liian vilkkaile lapsille.

Isät paistivat munakokkleia ja "sausages", rasvaista possua.

Päivällä ei ollut niin paljon ohjelmaa, uudet pojat sai koulutusta teräaseissa (linkkuveitsi, saha, kirves) ja tulen teossa, turvallisuuden takia. Myös tiskaamaan oppivat kahdella padalla.

Ajoin pois ennen kello 9:ää. Pysähdyin moottoritien lopussa Starbucksilla kahville, ostin lehden. En osta sanomia kuin harvoin lomalla. Nyt olin nettivapaa koko viikonlopun tätä viestiä laskematta.

Jatkoin koululle jossa tytöllä oli tietovisa viiden tiimille. Housun puntissa oli mutaa, kävin sen vessassa pesemässä. Pesin myös naaman.

Kävin kotona suihkussa ja tein leivän. Paluu leirille. Kello oli 14.

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #99 : 12.03.07 - klo:16:32 »

Mukavaa leirintäelämää  [:70] [:5]

Täälläkin joskus vuosia vuosia sitten yöllä pimeässä kaatosateessa ilman lamppua pystytetty telttaa ahvenanmaalla yhdelläleirintäalueella (lauttakin oli toista tuntia myöhässä kovan tuulen vuoksi)
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jaska

• Vieras
« Vastaus #100 : 12.03.07 - klo:19:34 »

Mun eka leirikokemus oli 10-vuotiaana, viikon yöpymiset armeijan teltassa, vettä satoi kaatamalla, paitsi viimeisenä päivänä, hehe... [:-I]
Kirjattu

Matkijalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #101 : 13.03.07 - klo:19:28 »

On luvattu yli 25C tänään, perjantaina taas 12C.

Muuttolintuja jonkin verran liikkellä. Tummajunkot, muistaakseni, laulavat pikkasen. Viikon päästä niitä ei näy enää, arvaan. Koko talven ovat, eivät laula kuin lähtiessä.
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #102 : 13.03.07 - klo:19:42 »

Mukava lukea Kuulumisista rapakon takaa! Onpa siellä jo lämmintä! [:-)]
Kirjattu

Matkijalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #103 : 18.03.07 - klo:16:33 »

Touko ja kesakuussa saattaa kalkkunakondoreja loytaa "nukkumapuussa" aamulla.

kuva epäselvä, olivat joen takana.
Linnun siivessa on valkeata alapuolella, kuten näkee muutamassa aamuvoimistelijassa rannalla

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #104 : 18.03.07 - klo:16:46 »

Paaaljooooon isoja lintuja  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.307 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.