PARTIOSSA, ensin sateessa
Osa 1 perjantai
Nyt alkaa partiopoikien telttakausi. Poikani ohjailee telttojen pystytystä, heikossa sateessa. Sääprofeetta sanoi sateen loppuvan ennen keskiyötä.
Itse olisin mennyt aamulla, mutta tarvitaan kuskiksi. Tämä 20 minuttia autossa sateessa pimeässä on suurin piirtein mun sietokyky näin duunin jälkeen.
Lauantaina kokeilen yhtä kiikaria, tehtäviä mulle ei kai sitten koko päivänä kunne ateria klo 18.
Uudet pojat saapuvat kokeilemaan telttailua, tän talven sudenpennut, joita värvätään. Mamman hameen helmoista isoihin poikiin. Makuupussi on oltava, meillä on safkat ja teltat.
Osa 2 lauantai
Matkijalinnutkin ovat alkaneet laulaa. Muutama niistä joita ne matkivat alkoi pari viikkoa ennen.
Olin aamulla teltassa. Makuupussissa kyllä oli lämmin mutta kun nousi kävelemään pusakka ja pipo ja hanskat päällä oli tuntikaupalla vilu. Vaikka keskipäivällä oli ihan kevät, paitahihasillaan oloa.
Kukaan isistä ei viitsinyt keittää vettä, enkä tuonut priimusta. Vain pari teepussia. Hain sen sitten kotoa.
Aamulla tehtäväni oli löytää kolme poikaa 20 joukosta ja antaa niille äitien lähettämät lääkkeet. Allergialääkkeet illalla, nää on näitä mömmöjä liian vilkkaile lapsille.
Isät paistivat munakokkleia ja "sausages", rasvaista possua.
Päivällä ei ollut niin paljon ohjelmaa, uudet pojat sai koulutusta teräaseissa (linkkuveitsi, saha, kirves) ja tulen teossa, turvallisuuden takia. Myös tiskaamaan oppivat kahdella padalla.
Ajoin pois ennen kello 9:ää. Pysähdyin moottoritien lopussa Starbucksilla kahville, ostin lehden. En osta sanomia kuin harvoin lomalla. Nyt olin nettivapaa koko viikonlopun tätä viestiä laskematta.
Jatkoin koululle jossa tytöllä oli tietovisa viiden tiimille. Housun puntissa oli mutaa, kävin sen vessassa pesemässä. Pesin myös naaman.
Kävin kotona suihkussa ja tein leivän. Paluu leirille. Kello oli 14.