Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 28.5.2009.Torstai  (Luettu 998 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 28.5.2009.Torstai
« Vastaus #45 : 28.05.09 - klo:20:52 »

Pistin virusskannerin päälle ja pari troijalaista on jo löytynyt!! :-O, oiskohan syylliset saatu kiinni. No kohta tunnin on ollut jo päällä ja käy ja kukkuu...  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #46 : 28.05.09 - klo:21:02 »

NO hyvä Mese, jospa se olikin syy. [:-)]

Lomalaisille edelleen hyvää lomaa! [:-)]

Ihana kuva jälleen Iipalta! [:-)]

...Ja mitähän muuta pitikään, hmmm...
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

talitintti

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #47 : 28.05.09 - klo:21:05 »

Olisipa ihanaa jos tulisi viikonloppuna hellettä  [8-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 28.05.09 - klo:21:06 »

No mutta sehän paistaa jo aurinko! Pitikö täs vielä lähteä järvelle... :-O
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #49 : 28.05.09 - klo:21:31 »

Ehtoota  [:-)]
ja aurinko painumassa taivaanrannan taakse, eikä mikään hullumpi ilma tänäänkään ollut ulkona, nyt 11,1 lämpöä.

Jaahas, vai on troijalaiset Mesen koneen kimpussa, no toivottavasti tuhoutuvat ja kone alkaa taas pelittää kunnolla  [:-)]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #50 : 28.05.09 - klo:21:32 »

Meillä tuli äskettäin vähän enemmän kuin pari pisaraa. Satoi aika rankan kuuron.

Minulla on ihan "ahistava" olo kun söin pannaria ja omppuhilloa. Hyvää oli!!!

http://www.looduskalender.ee/en/node/2930

Laitan taas tämän merilinkin tähän, kun minua askarruttaa tässä yksi asia. Klikatkaa ensin sitä kuvaa, missä näkyy kiviä. Siihen aukeaa se merimaisema. Katsokaa vasemmasta alakulmasta noin 5 senttiä oikealle ja siitä pari senttiä ylöspäin. Siinä on lokki. Se on ollut siinä ainakin eilisen ja tämän päivän. Hautooko se, vai tekeekö kuolemaa. Joskus tiirat menevät ihan sen lähelle, yläpuolelle. Toivottavasti sillä on haudonta meneillään.
Tekeekö lokki pesänsä näin lähelle rantaa?

Kyllä se on haudontahommissa se lokki. Ollut siinä jo niin kauan että ilmeisesti kohta jo poikaset.
noita tiirojen hyökkäilyjä olen katsellut. Siellä foorumilla sitten juteltiin ja joku sanoi että tiiralla on myös pesintä jossain lähellä ja siksi hyökkii.

Muoks, muoks;
Meillä on ollut ihanan lämmintä. Hieman tuulista tosin. Mutta kyllä ulkona tarkeni ihan kevyessä topissa ja sortseissa. Ulkona tulikin oltua koko päivä taas.
Mitä nyt vesijumppa reissu katkaisi "putken".  Olikin viimeinen noin viiteentoista kuukauteen kun meidän uimahalli menee täysremonttiin vihdoin. Ja minun kuntoni rapistuu sillä aikaa  [:´(] .

Viikonlopuksi onkin sitten luvattu  [:45] ja  [:46] ja [:45] sekä [:46]   [:-DDD]

« Viimeksi muokattu: 28.05.09 - klo:21:38 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 28.05.09 - klo:21:47 »

Pistin virusskannerin päälle ja pari troijalaista on jo löytynyt!! :-O, oiskohan syylliset saatu kiinni. No kohta tunnin on ollut jo päällä ja käy ja kukkuu...  [:-DD]

Mistä sä niitä troijalaisia olet hankkinut?
Ja millä etsit?
Mulla on koneen mukana tullut Norman enkä oikein luota siihen.
Ennen skannasin netistä milloin milläkin koneen, panda yms. avasti oli kyl koneessa.

Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #52 : 28.05.09 - klo:22:43 »

Iltaa Muoniosta!  [:-)]
Lähdettiin iltapäivällä ihan pikaisesti Olokselle syömään ravintola Kammariin, jota voi kyllä suositella muillekin  [:-P]
Sitten käytiin ihan nopeasti pyörähtämässä Pallastunturin kupeella luontokeskuksen nurkilla ja lopulta ajettiin koko Pallas-Ounastunturin luonnonsuojelualueen ympäri. Mä pikaisesti arvioin Pasille, että matkaa tulee ehkä  [:-I] 50 km, mutta 150 km on lähempänä totuutta. Mutta nähtiinpä Yrjö Kokko-lintutorni ja Hetta (Enontekiön keskusta) ja poroja ja vaikka mitä! Ja saatiin aika menemään mukavasti!

Täällä paistaa jo aurinko, mutta tuuli on kovaa edelleen. Meillä oli äsken saunavuoro ja täytyy sanoa, että Harrinivan sauna on viimeisen päälle upea.  [KIPPIS] Kun nyt vielä olisi ollut lattialämmitys päällä, mutta eipä sitä tietty kannata pitää, jos saunojia on kerran viikossa tai harvemmin tähän aikaan vuodesta. Tilaa olisi ollut vaikka isommalle pönttö-porukalle ja suihkujakin 4!  :-O

Pasi meni virittelemään grillikatokseen tulta. Mua ei ihan hirveesti innosta mennä palelemaan ja savustamaan saunapuhdasta itseäni just nyt, ja  pyysinkin luvan pieneen pönttöilyhetkeen. Menen sinne vasta sitten, kun siellä on lämmin. Eli syyskuussa viimeistään!  [:-DD]

Kilpisjärven ennusteet on Ilmatieteen laitoksen mukaan edelleen ihan  [:-//]. Tiehallinnon mukaan taas viimeisen 24 tunnin aikana on satanut 0 mm. Keneen tässä voi uskoa? Pitääkö se vaan lähteä itse ajamaan sinne ja katsoa tilanne paikan päällä?  [:-I]
Onneksi meillä ei ole kiire minnekään. Kilppari on tän reissun päätavoite; me kiivettiin 2v sitten Kiilopäälle ja viime vuonna (väärälle) Ailigakselle ja tänä vuonna on Saanan vuoro!  :-)) Skibottenillakin olisi kiva käydä. Kerran ollaan oltu, mutta silloin ei vielä katseltu lintuja "sillä silmällä"  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 28.05.09 - klo:23:11 kirjoittanut Kaija »
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 28.05.09 - klo:23:10 »

Mistä sä niitä troijalaisia olet hankkinut?
Ja millä etsit?
Mulla on koneen mukana tullut Norman enkä oikein luota siihen.
Ennen skannasin netistä milloin milläkin koneen, panda yms. avasti oli kyl koneessa.

Mistä lie tulleet mokomat...(epäilen yhtä vanhaa muistitikkua, josta siirsin pari tiedostoa eilen!)..no viisi niitä oli ja avast! tappoi ne kaikki. Avastilla ajoin, pari tuntia meni. Nyt taas toimii. Normaniin en oo koskaan luottanut.

Himpskatti! Tuuli on tyyntynyt...pitää kävästä rannalla katsomassa niitä härkälintuja!
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 28.05.09 - klo:23:51 »

Ette voi uskoa mitä olen saanut kokea, kaamean vatsa taudin jo iski mulle keskiviikko iltapäivällä. Mulle tuli ruokamyrkytys K-kaupasta ostamasta jäätelöstä. Mulle tuli myös kuumetta. Nyt olen jo paremmassa kunnossa ja huomenna menen töihin.

Kiva Jenna kun olet palautunut tänne foorumiin.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #55 : 28.05.09 - klo:23:57 »

Kaija , vai olette te nyt Harrinivassa. Me olimme siellä läpikulkumatkalla yhden yön. Silloin satoi aika rankasti eikä paljoa ehditty paikkaan tutustua. Edes siellä saunassa ei käyty kun siellä oli joitain nuoria leirillään ja sauna aika varattu.
Paikkana liian "tukkoinen". Minä pidän enemmän avarasta maastosta. Kuten juuri Saanan kupeessa.
Silloin kun olimme Kilpparilla, oli aika kylmää jo. Mutta ei se kylmyys siellä ole ollenkaan sellaista kuin täällä etelässä. Minäkin kipaisin saunaan t-paidassa vaikka oli vain muutama lämpöaste illalla.
Tietysti sade olisi ollut kurjaa. Mutta eikös sinnekin nyt luvata mukavampia ilmoja. Ei nyt hellettä, mutta ihan ok keliä minusta.
Toivotaan ainakin niin !
Siellä Saanan rinteessä ne norjalaisten majat kyllä meitä ärsyttivät  [:-/]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 29.05.09 - klo:00:07 »

Kaija , vai olette te nyt Harrinivassa. Me olimme siellä läpikulkumatkalla yhden yön. Silloin satoi aika rankasti eikä paljoa ehditty paikkaan tutustua. Edes siellä saunassa ei käyty kun siellä oli joitain nuoria leirillään ja sauna aika varattu.
Paikkana liian "tukkoinen". Minä pidän enemmän avarasta maastosta. Kuten juuri Saanan kupeessa.
Silloin kun olimme Kilpparilla, oli aika kylmää jo. Mutta ei se kylmyys siellä ole ollenkaan sellaista kuin täällä etelässä. Minäkin kipaisin saunaan t-paidassa vaikka oli vain muutama lämpöaste illalla.
Tietysti sade olisi ollut kurjaa. Mutta eikös sinnekin nyt luvata mukavampia ilmoja. Ei nyt hellettä, mutta ihan ok keliä minusta.
Toivotaan ainakin niin !

Kannattaako Kilpparilla mennä sinne Karavaanarien leirintäalueoppaassa esiteltyyn retkeilykeskukseen vai johonkin muuhun paikkaan, jossa on vaunupaikkoja? Retkeilykeskus on periaatteessa kiinni, mutta sinne voi mennä. Mutta ei mitään palveluja. Onko siitä pitkä matka kävellä esim syömään  [KIPPIS] [:-DD] varsinaiseen keskustaan?

Muoks! Me hiippailtiin tänään saunalle kylpytakeissa kintut paljaina! Ihan vaan, että engelsmannit saa ihmetellä tuolla lämpimässä miniasuntoautossaan!  [;-)]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 29.05.09 - klo:00:09 »

Ette voi uskoa mitä olen saanut kokea, kaamean vatsa taudin jo iski mulle keskiviikko iltapäivällä. Mulle tuli ruokamyrkytys K-kaupasta ostamasta jäätelöstä. Mulle tuli myös kuumetta. Nyt olen jo paremmassa kunnossa ja huomenna menen töihin.

Vai olisko se kuitenkin johtunut sun maitoallergiasta tai laktoosi-intoleranssista?  [:-I]
Jäätelö sisältää yleensä myös sokeria.

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #58 : 29.05.09 - klo:00:21 »

Toivotaan ainakin niin !

Kannattaako Kilpparilla mennä sinne Karavaanarien leirintäalueoppaassa esiteltyyn retkeilykeskukseen vai johonkin muuhun paikkaan, jossa on vaunupaikkoja? Retkeilykeskus on periaatteessa kiinni, mutta sinne voi mennä. Mutta ei mitään palveluja. Onko siitä pitkä matka kävellä esim syömään  [KIPPIS] [:-DD] varsinaiseen keskustaan?

Muoks! Me hiippailtiin tänään saunalle kylpytakeissa kintut paljaina! Ihan vaan, että engelsmannit saa ihmetellä tuolla lämpimässä miniasuntoautossaan!  [;-)]

Siinä Saanan juurella olevassa Matkailukeskuksen leirinnässä me olimme. Eikös se ole sitten vielä auki? Ihme.
Siellä oli mukavaa juuri ne saunat jotka olivat auki joka ilta kaikille. Eli kuuluivat hintaan.
Mutta täytyyhän siellä sitten ainakin suihkut toimia jos sinne saa kerran ajaa. Ja sähkötkin.
Ja jos se on kiinni eikä ravintola ole auki, on sieltä minusta aika pitkä matka vähän joka puolelle.

Katsoin noita aukioloaikoja. Kumma että ovat nyt sulkeneet miltei kuukaudeksi. Luulin että se on aina auki.
Siellä oli hyvät ruoat ravintolassa.
Me emme oikeastaan tsekanneet muita leirialueita lainkaan.
Ai niin, minusta siellä ei ole oikeaa keskustaa lainkaan  [:67]  vain se kauppa johon on se kamerakin.
Hihkaiskaa milloin olette siinä kaupan kamerassa sitten esiintymässä  [:-DDD]

Kirjattu

Sivu luotiin 0.069 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.